Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zoals met alles: ''Take what resonates and leave the rest.''
)
. Zonniponni schreef:Volgens mij bestaat die 'energie' (zoals JPS zegt) er wel gewoon en lang niet zo zweverig, maar een soort onderdeel van de natuur.
Bijvoorbeeld met een groep vogels in de lucht of een kudde paarden, die weten precies waar ze heen moeten zonder intensief naar de 'leider' van de groep te kijken of naar een commando te luisteren of iets anders dergelijks.

Citaat:Het is een indrukwekkend gezicht om zo'n grote zwerm vogels te zien. En je ziet ze ook niet botsen!
Verschillende onderzoekers hebben het gedrag van een zwerm vogels bestudeerd. Bij één onderzoek werd een spreeuwenzwerm vanuit verschillende hoeken gefotografeerd. Ze kwamen erachter dat een vogel alleen let op de zeven vogels bij hem in de buurt. Zo kan een grote groep vogels razendsnel van richting veranderen zonder te botsen.
Dat de vogels zo dicht bij elkaar vliegen is niet voor niets. Vogels die net buiten de zwerm vliegen zijn een makkelijke prooi voor roofvogels.
De Amerikaan Craig Reynolds ontwikkelde een computersimulatie van het gedrag van een zwerm vogels. Hij gebruikte drie gedragsregels:
•Kom niet te dicht in de buurt van andere vogels
•Stem je vliegrichting af op die van de dichtsbijzijnde vogels
•Vlieg grofweg naar het midden van de dichtsbijzijnde groep vogels
garny95 schreef:Hai Kim, ik heb die overtuiging ook zelf mogen ervaren bij mijn merrie, bij haar waren sommige waarden niet goed en functioneerde haar lijf niet optimaal. De da zei tegen mij: 'Het lijkt wel of dit paard hartpijn heeft, de energie loopt niet goed, de lever was uit balans en nog wat zaken', maar hij kon de vinger er niet echt op leggen wat het nu was
Hij wist niks van mij persoonlijk, ook niet dat mijn zus 2 maanden daarvoor was overleden.
Dus als iemand vraagt aan mij of paarden spiegelen hierin, kan ik uit eigen ervaring ja zeggen.
Sizzle schreef:Maar ziekten nadoen, daar kan ik echt niet bij, dat zou evolutionaire zelfmoord zijn
JPS schreef:Hier trouwens een stukje dat ik tegenkwam over watervlooien die hun eigen eten wegjagen, beetje off-topic maar hoe zou dat dan zitten?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... -weg.dhtml
slimmerik schreef:In ieder geval een arts die geen voldoende kennis van zaken had en dat niet durfde toe te geven.....
papagroom schreef:JPS schreef:Morganlefay, als we er nu eens vanuit gaan dat energieoverdracht mogelijk is, dan is het toch niet zo vergezocht dat je daar (onbewust) ook ziek van kunt worden.
Eerder moe.....en je moet dan ook goed eten,,,,die energie,als die al bestaat,zal toch opgewekt moeten worden.
vandaar dat ik meer ga eten als ik langdurig aan onaangenaam en vermoeiend gezelschap word blootgesteld.. Sizzle schreef:Gevoelens overnemen kan ik ook prima wat mee, ook in het voordeel in de natuur, maar wie legt mij uit wat een vluchtdier eraan heeft om zonder fysieke reden ziek te worden omdat een vriendje buikpijn heeft
papagroom schreef:JPS schreef:Morganlefay, als we er nu eens vanuit gaan dat energieoverdracht mogelijk is, dan is het toch niet zo vergezocht dat je daar (onbewust) ook ziek van kunt worden.
Eerder moe.....en je moet dan ook goed eten,,,,die energie,als die al bestaat,zal toch opgewekt moeten worden.
Sizzle schreef:JPS, op 1 van de eerste pagina's werd dat samenlopen (wat dus eigenlijk tegengesteld is) wel genoemd.
Sizzle schreef:Gevoelens overnemen kan ik ook prima wat mee, ook in het voordeel in de natuur, maar wie legt mij uit wat een vluchtdier eraan heeft om zonder fysieke reden ziek te worden omdat een vriendje buikpijn heeft
Morganlefay schreef:Klinkt leuk, maar pas als ze ook elk voetje geeft dat jij vraagt als je aan de andere kant van een dichte deur staat is er reden om aan te nemen dat je paard iets anders doet dan jouw lichaamstaal lezen.Vragen om een voetje hoef ik ook nooit, ongeacht de volgorde die ik gebruik ze tilt altijd het voetje op waar ik om "vraag".