Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:22

_brunette schreef:
Nu wordt het helemaal mooi! Ik lees op Facebook dat hij is verkocht.

Beetje jammer dat ze dat niet gewoon eerlijk zegt. Ik zou op Facebook toch even openlijk erbij zetten "waarom zeg je mij dan dat je hem zelf houdt?"

bente_

Re: Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:28

Vervelend zeg!
Wel herkenbaar.. toen ik opzoek was naar een paardje zouden we gaan kijken, was er helemaal weg van.
Worden we die ochtend gebeld dat ze terug naar de fokker ging en uit de verkoop ging dus.
en wat bleek.. kom ik het paard een poos geleden tegen hier op bokt en was dus gewoon verkocht toen..

Jammer dat iedereen niet zo eerlijk is..
Succes met je zoektocht!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:29

Kreeg een sms terug dat ze in alle eerlijkheid geen klik zag tussen ons en dat ze me niet wilde kwetsen.

Tja, kan er weinig over zeggen. Ze mag dit vinden al heb ik daar zelf een andere mening over.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:31

_brunette schreef:
Ja belachelijk! Heb haar een sms gestuurd met de vraag of ik haar het advies mag geven om voortaan eerlijk te zijn.
Ik geloof dat alles gebeurd om een reden. Mijn paardje komt nog wel. :)

Dat is de goede instelling :) +:)+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:52

_brunette schreef:
Kreeg een sms terug dat ze in alle eerlijkheid geen klik zag tussen ons en dat ze me niet wilde kwetsen.

Tja, kan er weinig over zeggen. Ze mag dit vinden al heb ik daar zelf een andere mening over.

Dan had ze daar direct eerlijk over kunnen zijn en je niet dagen aan het lijntje moeten houden -O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:18

Slaan die handel! ö

Nee. Ach, echt rot voor je : (

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:21

Ik heb me gisterenavond wel echt gepasseerd gevoeld en vandaag ook nog een beetje. Nu is het wel gezakt. :)

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:58

Zo dat is een rare wending, die ik niet h ad verwacht. Balen voor je TS, dat mensen je zolang aan het lijntje kunnen houden.
Heb het zelf ook meegemaakt. Paardje gereden en was helemaal verliefd. Verkopers leken ook positief. Zouden er nog een nachtje over slapen en dan afspraak maken voor de keuring. Alles goed en wel rond voor de keuring belde ze opeens op dat ze toch liever het paard naar iemand anders deden want die gene ging ermee fokken. Dat is wel even slikken dan.
Nog geen jaar later stond ze alweer op het internet te koop.
Hopelijk vindt je snel je paardje.

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:58

Heb ook meegelezen.
Wat een raar verhaal! Maar zoals wel meer mensen zeggen, het verbaast me niet veel. Maar toch jammer dat ze het niet gewoon eerlijk heeft gezegd. Had jou en haar een hoop tijd en geregel bespaard.
Jij vindt je paardje nog wel hoor!:j

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:28

Jammer dat het zo gelopen is. Zou de volgende keer als je denkt je droom paard gevonden heb, om hem mee te nemen naar je eigen stal en een proefperiode aan te gaan.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:44

Kan me voorstellen dat je je toch wel gepasseerd voelde hoor! Vind het ronduit onbeschoft dat ze niet gewoon eerlijk is. Ze kan toch ook gewoon eerlijk zeggen dat ze denkt dat de klik er niet is en ze liever nog even andere mensen afwacht of in die richting? Nu ben jij dagen aan het lijntje gehouden en wist je totaal niet hoe of wat en heb je er ook veel tijd en energie in gestoken.

Eerlijk gezegd zou ik zoals GamblersCup zegt toch nog even een ' opmerking ' op haar facebook status zetten.. Zoiets als : toch jammer dat je niet eerlijk bent geweest en het zo is gelopen. (of in de richting)

Maar ach, je instelling is inderdaad goed en je vind vast wel het juiste paard! :)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:09

Bedankt voor de berichtjes! :) Fijn om te horen dat mensen je begrijpen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:06

Rianna schreef:
Jammer dat het zo gelopen is. Zou de volgende keer als je denkt je droom paard gevonden heb, om hem mee te nemen naar je eigen stal en een proefperiode aan te gaan.

Moet de eigenaar dat wel willen natuurlijk. Ik zou er persoonlijk nooit maar dan ook nooit mee accoord gaan.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:26

Wat een verhaal! Vind het echt niet netjes van de verkopende partij :oo Ik zou me als koper ook even flink gepasseerd voelen.

Ik heb de afgelopen jaren ook een aantal van mijn paarden, over t algemeen eigen fok, verkocht. Het is niet echt mijn hobby, veel potentiele kopers lijken vaak te vergeten dat ze met een dier te maken hebben en niet een machine. Ik ben wel altijd blij als ik een goed plekje voor ze heb gevonden... (Zeker in deze tijd) Hoewel je het nooit zeker weet, mensen kunnen nog zo aardig lijken... Heb er helaas ook 1 gehad die na een half jaar alweer te koop stond := Ik kreeg laatst bericht van iemand die haar bij een handelaar was tegen gekomen. Eeuwig zonde hoor... Gelukkig heb ik met de rest nog wel vaak even contact over hoe het gaat, meestal goeie berichten. :j

Ik hoop iig dat jij ook binnenkort je droompaard vind... En niet meer van dit soort situaties tegen het lijf loopt :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:15

meid maak je niet druk! er staan zat leuke paarden te koop

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 14:18

Ik heb jullie advies opgevolgd. Ik ben 130 km gaan rijden en heb een paardje gevonden en gekocht! :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:32

Van harte met je aanwinst.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:03

En wat is het geworden? En gefeliciteerd en veel geluk en plezier gewenst natuurlijk.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 15:08

Dankje! Het is een 7 jarige vos ruin geworden! Ben 2 x gaan kijken en daarna gelijk beslist. Woensdag komt hij als het goed is! Ik voel me net een klein kind... Zo blij!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:22

gefeliciteerd!

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:50

Gefeliciteerd! :D Fijn voor je dat je toch nog een leuk paardje hebt kunnen vinden! :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:03

gefeliciteerd.
Soms moet je er een eindje voor rijden, dichtbij huis heb ik nog nooit een paard gekocht.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:13

Ik heb in totaal 11 paarden gezien. Ik weet niet wat gemiddeld is, maar ik ben zo blij dat ik nu iets heb gevonden!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:18

Gefeliciteerd! M'n eerste paard was het eerste paard wat we hadden gezien, dezelfde dag nog een paar anderen maar toch voor de eerste gekozen. Bij die ik nu heb heb ik er eerst een stuk of 20 gezien. Je hebt in ieder geval goed kunnen kijken en vergelijken, hopelijk heb je nog een leuke tijd met je paard! Ben benieuwd naar een foto :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:27

Gefeliciteerd met je nieuwe paard. :D

Wil wel even zeggen dat ik de verkoper wel begrijp... Niet dat ze tegen jou zegt dat hij niet meer te koop staat en hem daarna toch verkoopt, maar ze heeft wél het recht om te vinden dat jullie niet bij elkaar passen.
Toen mijn toenmalige pony te koop stond, was er een gezin dat helemaal gek op hem was. Helaas zag ik het wederzijds niet, ik kon het gewoon aan mijn pony zien. Zij begrepen er ook niks van toen ik zei dat ik er geen goed gevoel bij had en hem liever niet aan hun verkocht, maar ik wilde eerlijk zijn. Zowel tegenover hun, mezelf én de pony. Het was gewoon een heel sterk gevoel, misschien had zij dat ook?

Heel veel plezier met je paard!!