Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dat jij niet snapt waarom iemand een bijrijder op z'n paard laat als iemand genoeg tijd en geld heeft om het zelf te kunnen doen, betekend niet dat die redenen niet goed zijn of dat die redenen automatisch een "dienst" zijn. Een paar zijn zelfs al beschreven in dit topic. Voor jou zou een bijrijder dus een dienst leveren, anders laat je niemand anders op je paard.
.
brenndaa schreef:mja, jammer dat je niet gewoon ff op mijn vraag kunt antwoorden. Ik heb me verplaatst in jouw situatie, maar jij kunt je absoluut niet verplaatsen in een ander zijn situatie. Bovenal vind ik dat je nogal fel reageert, terwijl ik daar helemaal geen aanleiding toe geef.
GamblersCup schreef:Waves schreef:Deze vergelijking gaat natuurlijk volledig mank. Een ferrari slijt als je hem rijdt, een paard wordt er beter van (er vanuit gaande dat de bijrijder geen beginner is) en een paard MOET beweging hebben. Je kan in theorie de eigenaar dus uit de brand helpen als bijrijder. Iets wat bij de ferrari natuurlijk niet op gaat.
Bijrijder en eigenaar helpen dan elkaar. Dat kan met gesloten beurzen.
Nee dus. Een Ferrari slijt als je rijdt, een paard net zo hard. En er beter van worden? Ha ha ha ha!!! Als mijn paard beter wordt van een bijrijder, dan hebben we het over het paard boven mijn niveau trainen. Daar betáál ik voor. Een bijrijdster over het algemeen zal mijn paard echt niet beter rijden dan ik, en dan hebben we het niet over beginners. En als ik dat zoek, dan huur ik wel iemand in die paardlief rijdt om paard beter te laten worden, daarvoor hoef ik geen bijrijdster. En inderdaad, een paard MOET beweging krijgen, lekker op de wei, waar ie stapvoets graast. Een paard MOET helemaal niet een uur in het zweet gereden worden. Daar heeft een paard niet om gevraagd. Dus nee, het is NIET uit de brand helpen, een bijrijdster is géén noodzaak in zo'n situatie. Dus niet met gesloten beurzen, je betááld maar voor het gebruik van een paard. Om het even bot te zeggen.
GamblersCup schreef:Ik begrijp dat je het er dan wel voor over hebt Fleurtje100, maar is dat paard speciaal voor jou naar die dure pensionstalling verhuisd?
Dan nog, het is niet jouw paard, dus de helft laten betalen (en zeker terwijl eigenaresse zwanger is, jij het paard naar hoger niveau gereden hebt) vind ik dan echt not-done.
Als jij nou op je blote knieeen op de grond gehuild en gesmeekt hebt om dat éne paard te mogen rijden en eigenaar wil dat eigenlijk niet, dan vind ik de helft betalen redelijk. Maar ik vermoed zo maar dat het zo niet gegaan is
Fleurtje100 schreef:Ken ook een meisje dat niks hoefde te betalen. Ze mocht wedstrijd gaan rijden, dus ze had geïnvesteerd in dure privelessen, startkaart en wedstrijdoutfit aangeschaft en na de 1e proef werd paard van de een op andere dag verkocht zonder overleg aan een handelaar.
GamblersCup schreef:Tallie1979 schreef:Mijn verzorgster betaalt niks. Ben er juist blij mee dat ik iedere week op haar hulp kan rekenen!
Prima, jouw verzorgster bewijst jou dus een dienst. Dan vind ik het fair dat er niet betaald wordt. Of je bent gewoon zó sociaal dat jij voor de kosten van iemands hobby op wilt draaien, omdat je die kosten toch al hebt. Ook prima
UMayDream schreef:Tja.. Het is mij ook overkomen dat mijn verzorgpaard + veulen zijn verkocht terwijl ik op vakantie was. Erg banketstaaf en ik had op z'n minst een waarschuwinkje verwacht voordat ik op vakantie ging. Maar daar dachten de eigenaren blijkbaar anders over.
Vind ik dan toch wat onfatsoenlijk, zo pats boem paard weg.