lekkere weer komt er weer aan paard met deken afbouwen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bon24

Re: lekkere weer komt er weer aan paard met deken afbouwen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:33

die van mij staat overdags ook bloot en s'nachts mt een 100 grams want ik sta in een buitenstal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:55

Omg hoeveel mensen hun paard nog een deken op hebben, ti's bijna 20 graden, arme beesten. Mijnes staat al een tijdje lekker zonder deken en is nu echt dik aan het verharen terwijl die amper een wintervacht heeft gehad.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:11

Annickkii schreef:
Omg hoeveel mensen hun paard nog een deken op hebben, ti's bijna 20 graden, arme beesten. Mijnes staat al een tijdje lekker zonder deken en is nu echt dik aan het verharen terwijl die amper een wintervacht heeft gehad.

Ik begrijp er ook niks van.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:35

Nou wat mij meer verbaasd is hoeveel mensen een 0 grams deken omdoen. En dan vooral 's nachts. Een 0 gram geeft geen warmte, houdt door zijn gewicht juist de werking vd vacht tegen, paard kan zijn haren niet overeind zetten en krijgt het dus juist 'koud'. Het enige nut van een 0 grams is regen en wind tegen houden, maar dat hoeft niet als ie binnen staat. Ik zou dus zeggen als je het voor de warmte doet doe dan een 100 grams oid op...

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:37

van 9-5 in de wei, en nu nog ff snachts op stal over n paard weken full time de wei op!

Staat nu zonder deken

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:44

Annickkii schreef:
Omg hoeveel mensen hun paard nog een deken op hebben, ti's bijna 20 graden, arme beesten.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om twee keer daags naar stal te gaan om dekens op en af te doen... Moet eerlijk zeggen dat ik het snachts en sochtends vroeg nog erg fris vind buiten, en ik dan best snap dat niet iedereen de deken af wil hebben dan. Omdat die van mij het altijd zo snel warm hebben, hebben ze ook snachts geen deken meer op. Dus ze moeten maar een beetje gaan rennen als ze het koud hebben sochtends! Tis nu gewoon even kiezen tussen twee kwaden als je het mij vraagt.
Maar er zijn ook mensen die het overdag uberhaupt nog te koud vinden om de paarden zonder deken te laten lopen. Daar kan ik niet helemaal bij met mijn verstand...

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:48

De sportpaarden thuis, hebben 's nachts gewoon nog hun deken op hoor.
In de winter krijgen ze er al gauw 2 tot 3 op.
Sommige paarden hebben de hele dag een deken op, en sommige krijgen 's middags hun deken af.
Vind het niet gek dat de meeste hun paarden nog in de dekens hebben staan.
'S nachts is het echt nog niet warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:54

Loetie84 schreef:
Annickkii schreef:
Omg hoeveel mensen hun paard nog een deken op hebben, ti's bijna 20 graden, arme beesten.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om twee keer daags naar stal te gaan om dekens op en af te doen...
Maar er zijn ook mensen die het overdag uberhaupt nog te koud vinden om de paarden zonder deken te laten lopen. Daar kan ik niet helemaal bij met mijn verstand...

Dat ben ik met je eens maar ook ik heb niet de mogelijkheid om 2x daags naar stal te gaan, mijne staat 24/7 buiten en is echt een aansteller soms maar jammer dan moet ze inderdaad maar een rondje gaan rennen, was laatst sochtends bij haar maar ze voelde gewoon normaal aan qua temperatuur terwijl het 3 graden was ofzo.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:56

Onze arabiertjes hebben in de winter met 300 en 500 grams gestaan.
Staan nu allebij zonder deken 24/7 buiten, gaat prima en geen geklaag :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:00

Annickkii schreef:

mijne staat ook al zonder deken en die heeft ook artrose in zijn schoft, maar die loopt niet stijf op stram/pijnlijk dus het is blijkbaar niet te koud.
de stal eigenaresse die gaat elke avond ook even kijken of ze eventueel een deken op moeten of niet.
maar met dit weer doe ik bij die van mij echt geen deken meer om.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:47

Gelukkig heb ik fijne stalgenoten en een fijne stal eigenaresse die de deken afdoen voor me overdag.
En dan doe ik hem zelf weer op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:52

Gelukkig zijn mijn paarden hele gewone paarden en gaat de deken altijd zo snel mogelijk weer af (en zo laat mogelijk op). Ze staan dus nu al die tijd al lekker zonder en vinden het heerlijk. Mijn stalklimaat is uitstekend, ookal zijn het buitenstallen zonder bovendeuren. Ook in de winter staan ze zo veel mogelijk zonder deken op stal 's nachts. Zolang het niet vriest kan dat prima.

En nee, mijn paarden hebben geen dikke vacht. :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:55

Mijn paard heeft snachts 100-150 grams op en als het zonnetje schijnt doe ik de deken af.
Geschoren pony staat dag en nacht buiten weer en die heeft snachts 200grams op en s ochtends als ik me paard weer op de wei zet doe ik zijn deken af en ik doe hem weer op als ik me paard weer op stal zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:55

Mijn geschoren paard staat nu ongeveer een weekje compleet zonder. Staat overdag buiten en s'nachts op stal.