Probleempaard aanhouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aanhouden of niet?

Houden.
30 (27%)
Terugdoen.
80 (72%)

Totaal aantal stemmen: 110

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:55

Manon262 schreef:
Nee, en nu hij geen hartruis meer heeft en alles in orde is zie ik niet meteen de noodzaak van hem te laten ruinen

Hij heeft een leeftijdsgenootje, een Arabiertje van dezelfde leeftijd, maandje vr hem geboren maar hij prefereert de minipaardjes en shetjes, hij springt er zelfs vr over de bekaertdraden van 1.40met schrikdraden ervoren en erachter ?

Wat wil je met hem doen als hengst zijnde?
Misschien scheelt het wel een casteratie..

Kijk als ik al je dingentjes optel is het toch niet het paardje wat je gedacht had om te gaan hebben.
Maar zo te lezen heb je nog maar weinig zin in bepaalde gedrag eigenschappen.
Weleens gedacht hoe meer jij je aan bepaalde dingen irriteer hoe meer hij het gaat uitlokken :)*

Advies is geduld maar ik denk dat die bij jou behoorlijk is opgeraakt.
Tja voor het welzijn...Zoek iemand die er 100% voorgaat...

Zo zonde anders voor het paard....En jij hebt er de pest in dat het geen rozen geur en manenschijn is dus geniet je niet van je paard...

Manon262

Re: Probleempaard aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:23

Bedank van je advies, maar ik héb geduld zé, alleen, tijd heb ik momenteel niet zo veel.

Hij komt elke dag vrolijk "pratende" bij me en het gaat op zich best wel fijn, hij is heel lief als mijn dochtertje meegaat en geniet van haar "aaikes", ik kan het niet zo goed uitleggen, zij wil hem houden, dus blijft ie nog en komt vast wel goed, maar we zien wel

Als hengst ? Evtl is een showtje, waarom zou ie gecastreerd moeten, hengstgedrag heeft ie àbsoluut niet op't moment en misschien neem ik hem nog wel is mee naar een HK, hij is nu toch 100% in orde !

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 06:41

Ik denk dat hij terug springt naar de andere wei omdat hij de minis leuker vind dan de arabier nu omdat hij die nu nog niet kent..Hij moet gewoon even wennen aan de arabier..Ik weet ondertussen niet beter dat een arabier niet een allemans vriendje is en zelf vind ik dat best een prima eigenschap..Ik heb vroeger ook een trakhener gehad en deze zijn in mijn ogen toch weer heel anders..Ik heb een paar jaar geleden een ander baasje gezocht voor een arabier van mij..Als ik hem in het begin op ging zoeken kon je merken dat hij een beetje boos was(ook erg sensibel)dat ik hem in de steek had gelaten..Nu hij zijn draai heeft gevonden word ik als ik bij hem ga kijken weer uitbundig begroet..Als ik er heen ga met een van mijn paarden(zijn ex vriendinnetjes)begroeten ze elkaar hinnekend en zijn ze erg blij elkaar te zien,zo schattig..

Fijn dat je shoukran alleen weg doet als je een hele goede baas voor hem vind!Succes met hem!

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:29

@Pleiada : Shoukran wil énkel bij de mini's staan, hij kent de andere ook best wel goed.

Hij heeft zo zijn eigen mening weet je, op zicht vind ik dat niet slecht, het is alleen niet altijd even handig hé.

Zoals ik zei, hij is niet bij ons gekomen mét de bedoeling van hem weer te verkopen, de toekomst zal het uitwijzen, het gaat in ieder geval al veel en veel beter dan in het begin, maar hij heeft inderdaad een uitgesproken eigen mening, én, Trakehners, de onze toch, zijn bij ons Trakehner met veel Engelse volbloed erin, (halfbloedjes dus maar wél vol Trakehner, het stamboek laat enkel inkruisen van Engels-Arabische en Anglo-Arabische Volbloeden toe om een vol papier te hebben, wist je dat dan niet ?)

Onze Trakehners zijn heel mensgerichte paardjes, heel aanhankelijk, eigen mening en gaan dr het vuur vr hun baasje, soms een beetje éénkennig maar niet zoals Shoukran is/was in het begin vnl (dus toch niet zoveel verschil hé met een Arabisch Volbloedje dacht ik ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:44

Ja kan me voorstellen dat een eigen mening soms wat lastig kan zijn,bv als hij over het draad springt..Het is voor mij natuurlijk makkelijk praten..

Het verschil met trakheners en Arabieren is dat een Arabier echt raszuiver is en trakheners meer gekruist zijn..Daarom denk ik dat je toch wat verschil krijgt qua karakter,maarja dat is ook maar een theorie van mij..Maar trakheners trekken mij qua karakter wel veel meer dan een kwpn,zijn veel mensgerichter..

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:51

Trakehners zijn àltijd raszuiver , anders krijg je geen vol papier, is niet echt een makkelijk stamboek weet je ;)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:19

Goh, ik denk de heletijd 'oh weer een reactie, even lezen' maar dan gaat het niet over ons paard :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:25

Sorry dit ging inderdaad niet meer over jullie paard en dat is natuurlijk niet de bedoeling!Ik ben wel benieuwd naar wat jullie besluiten te doen met haar..Ik lees het graag :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:35

Janedieene schreef:
Goh, ik denk de heletijd 'oh weer een reactie, even lezen' maar dan gaat het niet over ons paard :+

Zo zie je wel dat er meer mensen in het zelfde schuitje zitten min of meer ;)
ja het probleem is ook de tijd...Mensen zijn toch een stuk voorzichtiger om meer of 1 paard aanteschaffen

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:51

Hier ging het gisteren alweer beter, mag zelfs de voetjes (clickertrainen al een tijdje) nu oppakken zonder veel poeha, we gaan vooruit !

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:14

Manon262 schreef:
Hier ging het gisteren alweer beter, mag zelfs de voetjes (clickertrainen al een tijdje) nu oppakken zonder veel poeha, we gaan vooruit !

Even vraagje: Ze wilde hem toch terug nemen waarom ben je daar niet mee akkoord gegaan?

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:59

Omdat hij nooit meer naar haar teruggaat, hij kwam bij ons als quasi volledig groen op bijna 21 maandjes, ca 3x een halster opgekregen, sorry, nee, ze mocht mij nog een miljoen geven, Shoukran gaat echt nooit meer naar haar.

Een jong paardje hoort in de hand te zijn, maar dat vind ik nog niet het ergste, ze gaf hem "een beetje Tranquigel" vr het minste, tja, als het uitkwam was het wel een hele tube Tranquigel "om de scherpe kantjes er van af te halen", en dat toen hij nog zijn hartruisje had, ze zat er duidelijk veel mee in met Shoukran, dat ze met paarden, en dan met name jonge, leert omgaan en ze correct en netjes in de hand neemt en niet een paar jaar de weide opgooit als het niet gaat zoals ze wil

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:06

Tja ik denk dat er altijd 2 kanten van een verhaal zijn............
Je zal dat soort fases wel vaker gaan krijgen in zijn leven ;)
In ieder geval succes ermee:)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:19

Bedankt maar hoef daar niet vr te liegen zé !

En wat jonge paarden betreft, heb al meer dan 20 jaar veel jonge paardjes gehad, élk paard is anders, maar ja, Arabieren had ik, tot Shoukran kwam en dan Bosley, nog niet gehad nee.

En dat iedereen geneigd zal zijn van haar ipv mij te geloven, tja, zal mij eerlijk gezegd echt wel worst wezen, vindt het best wel erg dat het zo gelopen is bij Shoukran want een jong paardje, en al zeker een hengstje, hoort veel en veel meer in de hand te komen van in 't begin en dat was het echt niet bij haar/hen, kan iedereen die hem hier kent je zo vertellen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:32

Micado die hier staat is ook heel erg weinig in de hand geweest, wat is het probleem? Geloof dat Umoyax ook weinig in handen is geweest maar die is juist enorm koel in zn koppie en makkelijk overal mee, is heel groot deel karakter... Ik kan met Umoyax nog meer dan dat ze kunnen met zijn halfbroertje die van jongs af aan veel mee is geweest op show dus dat zegt ook niet alles hoor ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:30

Die van mijn zijn ook in de opfok geweest.
Dus dat in het begin in de hand hebben omdat het hengsten zijn zijn...sorry dat is echt bull

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:27

pleiada schreef:
Sorry dit ging inderdaad niet meer over jullie paard en dat is natuurlijk niet de bedoeling!Ik ben wel benieuwd naar wat jullie besluiten te doen met haar..Ik lees het graag :j

We zijn nog steeds op zoek naar een fijn tehuis voor Shalika. Onze voorkeur is niet dat Shalika terug gaat naar de Stichting.
Dit omdat we het beste voor Shalika willen.

Voor meer info kun je me altijd een PB sturen!

WillemijnvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:40

Hey,

ik ben vrijwilligster op de paardenopvang, en rijd daar sinds kort Shalika altijd.
Ik was al een tijdje opzoek naar info over haar verleden en dus kwam ik op dit forum uit ;)

Tot nu toe heeft ze bij mij nog niets gedaan, ernaast of erop.
Al heb ik wel verhalen gehoord van wat ze allemaal gedaan heeft,
en dat herken ik ook in haar. Maar ik vind het ergens ook een lief paard.

Gister had ik voor het eerst wat grondwerk met haar gedaan, ze deed het wel braaf.
Maar kwam ook met haar oren in haar nek op mij af. Maar zo gauw ik dan stil ga staan stopt ze ook met haar oortjes naar voren.

Het enige wat mij tegenvalt is dat ze modder haat. Altijd als ik haar uit de wei ophaal moeten we een stukje door de modder en dat vindt ze echt vreselijk :+

Ik zou het graag horen als jullie nog wat info over haar verleden hebben.

Greetz,
Willemijn

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:49

Fijn om te horen dat Shalika een nieuw maatje heeft gevonden!!
In de botten is het een heel lief paard!

Heb je een pb gestuurd.

Pernie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:46

Ik zie dat dit al een oud topic is. maar ik ben erg benieuwd of dit over de Shalika gaat die ik een jaar of 10 geleden heb bijgereden. Anders is het heel toevallig, want ik herken erg veel van haar.

Afbeelding

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:38

Het ging idd over het zelfde paard.