horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:51

Mijn vorige pony, NRPS, werd echt een monster in de winter. Moest één winter lang medicijnen ('muisjes') om rustig te blijven omdat hij gevaarlijk werd. Hij was altijd al een monstertje maar in de winter was het echt heel erg.

Mijn huidige paard, KWPN, is ietsje kijkeriger dan normaal en let minder op mij, iets frisser maar verder merk ik er niet veel van!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:38

Ik dacht dat die van mij zou ontploffen vandaag, maar mevrouw liep heel rustig door het bos heen. Ze draafde zelfs zonder in rengalop te schieten! *\o/* Wat een onvoorspelbare pony heb ik toch...

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:40

hier ook hoor :j

ik denk goh ik zal poown wel even longeren voor dat ik erop ga, anderg gaat het mis :Y)
bij het longeren: :):) het leek wel een arabier, niet normaal hoe die liep zeg :')
bij het rijden: :z

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:41

Mijn bijrijdpaard is normaal al niet vooruit te branden :+ Ze is nu wat kijkeriger maar even relaxt (Sloom) als altijd :roll:

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:43

Nee hoor geen fris paard hier, als ze maar voldoende buiten komen gedragen ze zich prima. Natuurlijk wel frisser dan in de zomer maar dat lijkt me normaal!

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:55

daNiielle_ schreef:
Mijn paarden worden er met kou echt niet anders van. Fanatiek en hyper zijn ze ook als het 30 graden is....

Heeft het niet te maken met dat wij Bokkers mietjes zijn, en stiekem een stuk minder rijden met deze kou??? :Y)
En daarbij dat paarden nu ook meer binnen zullen staan? Gek he dat ze drukker zijn..
mensen met buitenbak uitgezonderd dan!

Citaat:
Nee hoor geen fris paard hier, als ze maar voldoende buiten komen gedragen ze zich prima. Natuurlijk wel frisser dan in de zomer maar dat lijkt me normaal!

:D Mijne wordt over twee weekjes 20, staat 24/7 buiten en paar dagen geleden dacht ze dat ze een arabische hengst was toen het weer omschakelde, staart en koppie in de lucht, snuiven, "zogenaamd schrikken" . Heeft dag of 2 á 3 geduurd.
Maar dat zit ook wel in haar karakter die buien haha ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:26

Hiero staan de paarden de hele dag (lees: van 10 tot 17) in de winterpaddocks en 1 van mijn paarden is knetter! Elke winter trouwens hoor.
Mijn AV en mijn moeders friesxandalusiër zijn niet als anders, maar mijn dikke zeg! In de paddock staat je als een dooie te slapen, maar zodra je hem gaat longeren (rijden doe ik niet in deze gladheid) gaat hij elke x weer uit zijn stekker. Bokken, steigeren, racen en gek doen, voordat hij braaf mee wil werken.
Ik kan er wel om lachen :D
Hij gaat ook altijd heel driftig staan graven in de sneeuw om vervolgens zich in de sneeuw onder te dompelen. Vind het altijd erg grappig. Ondervind er geen hinder van :)

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:30

Heel fris...
gelukkig remt ze net op tijd en lopen alle bokkesprongen goed af...

roosvicee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:38

Ons paard is best fris als je hem losgooit. Hij blijft maar rennen! Hij gaat altijd rollen, maar nu durfde hij niet meer. :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:42

Hier ook een iets frisser paard.. Nog altijd net zo braaf als anders, maar net iets voorwaartser/kijkerig en wat schieteriger..

Door de dracht komt ze nu met de sneeuw niet buiten (gevaar van afwerpen) alleen in de stapmolen/binnenbak/stap, waardoor ze ook erg stijf/kort is nu met de kou..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:45

Geen frisse paarden, staan altijd buiten dus ze zijn al klaar met het frissigheid.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:53

Nou sinds vorige week woensdag staan de paarden weer in de wei, maar hij is juist zo druk sinds er sneeuw ligt. Gisteren hebben ze van 's ochtends tot een uur of half 5 in de wei gestaan en op het moment dat hij de wei uit kwam was álles eng in de bak! Tjongejonge ik heb maar 10 rondjes met hem gelopen totdat hij iets rustiger was voordat hij de stal in ging maar hij was bijna niet te houden, telkens proberen om te draaien en wegrennen etc. Gelukkig had ik handschoenen aan dus gleed het touw niet zo makkelijk door m'n handen heen. Ik dacht net dat hij zo lekker relaxed aan het worden is sinds ik hem heb maar helaas :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:11

Hier geen super fris paard, maar wel een heel ondeugend paard dat helemaal in zijn element is :D
Wil het liefste rennen en spelen met mij in de bak, staat te dralen met poetsen en opzadelen in stal en snuift weer diep als we buiten komen om te rijden.

Maar hij is met rijden niet anders dan anders. Opstappen en wegrijden, zelfs na een week niet rijden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:36

@Danielle en Zoek:

Mijn paardje is niet geschoren, staat swinters dagelijks ( onafhankelijk van het weertype), van 08.00 tot 18.00 uur buiten, heeft een lekkere frisse buitenstal en wordt swinters gewoon 3 x per week gereden..

Geen getut dus..

Maar wél gewoon een tintelfris paardje nu.. ppffoooehh!

( wat overigens met het stormen een paar weken geleden erger was hoor. Toen was hij schrikkeriger... Nu is hij vooral frisser en ook brutaler dan wanneer het warmer is)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:55

Mijn paard is het altijd gewoon geweest om buiten te staan, ook 's winters. Op onze huidige stal moet hij het helaas doen met 2x per dag een uurtje buiten, en dat is natuurlijk een groot probleem. Hij is niet bepaald superfris (wel wat vlotter en ritseliger, maar niet stout) maar hij is wel heel erg boos en humeurig.
Gelukkig hebben we een andere oplossing gevonden, morgen verhuizen we naar een andere stal waar hij ook 's winters halve dagen buiten kan en ik hoop dat dat hem weer blijer zal gaan maken!

Verder was hij eigenlijk frisser toen het zo stormachtig was, toen schrok hij veel vaker en ging hij soms een keertje bokken, wat hij nu met de kou niet doet :)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:22

Bij mijn paarden valt het eigenlijk wel mee, ze staan elke dag van half 8 tot half 6 buiten in de bak met voldoende hooi. Rijden doe ik op het moment even niet omdat de bak zo hard is.. hoop dat het snel weer wat warmer word!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:51

_Cher: in het normale gebruik merk ik ook niet veel aan mij pony. Maar als ik hem ga rijden is hij met dit weer toch duidelijk anders. Gek eigenlijk, hè.

werida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:18

Ik merk geen verschil aan mijn paard met koud weer. Ik heb alleen een buitenbak. Zolang ik veilig kan rijden doe ik dat wel, maar nu alles bevroren is lijkt me dat niet handig. Ze staat overdag gewoon lekker in de wei.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:21

Mijn paard is net een termometer. Hoe kouder het weer hoe harder ze snurkt en hoe hoger het staartje.
Verder is ze fris maar dat komt vanwege te weinig hard werken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:23

Mijn merrie is met dit weer gewoon niet berijdbaar, zo gestoord doet ze als het koud is.. Althans, ik durf er niet op als ze alleen maar loopt te snuiven, gillen, bokken en ervandoor gaat. :')

Mijn haf is gewoon altijd een sul, net als mijn andere ruin. :P

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:25

Ik ben er eergister maar weer opgestapt en kneep m een beetje maar hij liep gewoon superfijn!!! Overigens is ie aan de hand bijna niet meer te handelen dus een forse tik krijgt ie zo nu en dan wel maar met rijden heb ik geen klagen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:29

Hier is er ook een wakker hoor, die is altijd fris en enthousiast maar stuiteren dat ze doet nu :D Ondanks 24/7 buiten staan. Maar het is wel "leuk" stuiteren zeg maar, niet griezelig gek maar gewoon blij en fris. Ze vindt de vorst en kou duidelijk heerlijk, overal ijs en sneeuw om mee te spelen, die amuseert zich prima nu :Y) Alleen een beetje jammer dat de bodem zo rot is nu, laat haar voor de zekerheid maar een paar keer per week los in de binnenbak uit haar stekker gaan zodat ze dat niet in de paddock probeert. En met rijden haar concentratievermogen een beetje op peil blijft :D Na zo'n stuiterpartij staat ze daarna ook heel relaxed met poetsen, helemaal haar ei kwijt :z terwijl ze vantevoren erg draaierig en schraperig is.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:47

Haha, hier vanmiddag even stukje wezen wandelen met de ouwe die dus 24/7 buiten staat maar afgelopen week eigenlijk niks heeft kunnen doen. (bijrijdster heeft wel wat clicker oefeningetjes gedaan voor het bezighouden ;) ) In en om de paddock is ze superbraaf hoor doet niet gek ofzo, niks aan het handje.
Ga je met haar het erf af om beweging te geven is ze in één klap klaarwakker, dribbel dribbel :D Heeft ze wel altijd hoor, ze moet echt wel een beetje aan het werk blijven om de energie kwijt te kunnen, alleen maar buiten zijn is fijn maar niet voldoende.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:23

Mijn pony is echt irri.
Hij schiet er regelmatig in volle rengalop vandoor, hij laat zien hoe lenig hij is door zijwaarts of gewoon achterwaarts te trappen hij kan zo goed apuyeren als hij vervelend is (best grappig eigelijk) hij gaat als ik weg wil stappen in volle Turbo achteruit en dan nog een paar flinke bokken erbij veel mensen vinden het knap dat ik blijf zitten maar al zeg ik het zelf ik heb ook een hele goeie zit hierdoor gekregen dus zitten kan ik wel :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:43

de mijne wás niet zo druk maar is nu echt heel vervelend.
op de weide doet ie weinig(hard/kuilen,dus hij staat vooral stil te koekeloeren).
vandaag met rijden merkte ik al dat hij mega chagrijnig was,bokken en staken...
dus losgegooid en er kwám me een racepartij,nooit geweten dat hij zo hard kan galopperen...