Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:17

Een BP is altijd handig,
ik draag er zelf ook altijd een,
als je valt worden iig je organen beschermt en breek je niet/ bijna nooit je rug.
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:29

Ik heb er sinds kort een,de eerste keer vond ik het nogal wennen,maar nu ben ik er aan gewend en heb ik er eigenlijk helemaal geen last van. Ik heb een hele simpele tweedehandse,ik wou nog niks duurs omdat ik helemaal niet wist of ik er wel echt mee zou gaan rijden. als deze helemaal versleten is ga ik naar iets anders kijken.
Dit is de mijne:
Afbeelding

marshmellow

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:08

Ik heb eigenlijk nooit met bodyprotector gereden, omdat ik het verschrikkelijk irritant vind zitten.
Maar sinds kort heb ik er wel een, omdat ik graag wil gaan crossen met mijn paard, en omdat ik de laatste tijd veel aan het zandhappen ben met springen :=

annknowles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:25

Ik reed vroeger altijd met een bodyprotector omdat mijn ouders dat veiliger vonden (ik geef ze groot gelijk).
Ik rijd nu alleen nog maar les op de manege, dus vind het niet echt nodig.
Als ik ooit regelmatig ga springen/crossen. Zou ik er zeker weer eentje aanschaffen.

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:27

Ik heb er ook 1 ik heb er altijd mee gereden, maar nu spring ik er alleen maar mee om minder met dat ding te moeten slepen :+
Ik vind het voor het springen wel een veilig gevoel hebben :o
Tja.. fijn is anders maarja... Ik ben er wel aan gewend... Merk het al nauwelijks meer :o

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:34

Heb een hele tijd alleen maar mét BP gereden omdat ik angstig was geworden bij mijn paard.
Het heeft mij goed geholpen door weer zekerder te worden en ook bij het vallen was het wel fijn, geen pijn of blauwe plekken (of erger).

Inmiddels ligt mijn BP stof te vangen in mijn zadelkast, alleen bij springen heb ik m nog aan. Dan voel ik me nét een stukje zekerder en rijdt daardoor ook wat brutaler. En natuurlijk hoop ik dat de BP me beschermt als het mis gaat bij een hindernis, zie vaak genoeg met springen rare dingen gebeuren.

Kortom, bij frisse paarden/springen zou ik het zeker aanraden, een (goede) BP zit na een paar keer heel prima. Zonder BP rijdt alleen wel een stukje fijner, zeker bij dressuur. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:02

Ik heb er nu eentje aangeschaft. Hij zit me goed en fijn. (voor zo'n ding dan := )

_Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:36

Ik heb ook een bodyprotector, maar voornamelijk omdat we met onze vereniging vrij regelmatig op onbekende paarden stappen. Aangezien een bp toch echt wel meer bescherming geeft (niet 100% overigens), vind ik het dan wel verstandig om er een te dragen. In het begin zit het wat vreemd, maar het materiaal moet ook even warm worden, zodat het meer naar je lichaam gaat vormen. Het is dus handig om hem al een kwartiertje voordat je het paard op moet, aan te doen, zodat de bp zich kan vormen.

Maar... Als ik heel eerlijk ben... Zonder bp vind ik wel lekkerder rijden, omdat ik het gewoon een warm harnas vind. Het is dus maar net wat je belangrijker vindt.

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:57

Ik rijd altijd zonder BP, vind het ook voor geen meter zitten :( . Maar ik heb jaren op judo gezeten en daar 'leren vallen', en ben dus al 10+ keer van mn paard afgedonderd zonder echt veel pijn te hebben gehad. :) Voor crossen en springen op hoog niveau echter zou ik het wel aanraden.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:00

ik heb voor cross mijn bp gekocht, alleen toen werd mijn pony kreupel.. vond m wel fijn, ook al heb ik hem maar 2 keer gedragen :)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:03

struikgewas schreef:
Ik rijd altijd zonder BP, vind het ook voor geen meter zitten :( . Maar ik heb jaren op judo gezeten en daar 'leren vallen', en ben dus al 10+ keer van mn paard afgedonderd zonder echt veel pijn te hebben gehad. :) Voor crossen en springen op hoog niveau echter zou ik het wel aanraden.

ik heb in mijn jeugd ook leren vallen , maar wanneer je tussen paard en bakrand beland helpt dat niet zoveel...........

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:12

Ik rijd met BP, met springen. Vind het toch een veilig gevoel geven. Ik heb een simpele USG (duits merk geloof ik) en die zit me totaal niet in de weg hoor, merk er niks van!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:19

Heb er ook eentje, bij mijn ene pony gebruik ik het tijdens de cross en het springen. Bij mijn jong paard heb ik hem altijd aan daar ik het een veilig gevoel vind geven, stevigheid biedt en ik minder last heb van mijn rug :) Ik kruip met veeeel plezier op paard met een BP!

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:21

Ik heb er geen en ook nooit een gehad dus weet ook niet hoe ze zitten..:)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:44

Heb er trouwens 1 te koop voor de liefhebbers;)

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:04

Ik rij twee keer in de week, vooral dressuur en soms springen. Ik heb dan geen bodyprotector aan, dat lijkt me echt helemaal niks. Weet ook niet wat het doet met je houding. In de 8,5 jaar dat ik paardrij ben ik nog nooit zo gevallen dat ik dacht ''Oh, had ik maar een bodyprotector aan gehad.'' En dat zegt wel wat want ik ben best vaak gevallen :D Maar ik zou het voor crossen wél doen.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:28

Ik vind zo'n bodyprotector niet lekker zitten, daarom heb ik er ook geen een
maar voor mijn houding zou het wel handig zijn!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:44

Tegenwoordig rij ik niet veel meer, wanneer ik dat wel doe gebruik ik geen bp.
Vroeger heb ik er wel altijd één gedragen omdat mijn ouders dit veiliger vonden, heb het toen altijd ervaren als vervelend! Maar als ik de reacties hier zo lees denk ik dat dat er wel eens aan gelegen kan hebben dat dat ding toen gewoon niet goed zat..

Emmy21_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:08

Ik draag de BP alleen tijdens het zadelmak maken of paarden die ik niet vertrouw. Het zit niet ideaal, maar het belemmerd je ook niet. Het is niet alleen veiliger, ik voel me ook veiliger.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:25

ik heb er ook een. niet omdat ik het zelf zonodig moet, maar mijn moeder vindt het gewoon heel belangrijk. :S alleen als het héél warm is draag ik hem nog wel is niet, maar dan wel alleen bij paarden waarvan ik wéét dat ze niks raars zullen doen. natuurlijk weet je dat nooit zeker, maar je kunt het toch redelijk inschatten. behalve natuurlijk als ze zioch doodschrikken. :P

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:26

Ik heb er een keer 1 aangehad, je hebt gewoon (vind ik) geen beweging om in te rijden. Ik zelf zou het NOOIT willen! :o

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:24

Ik rijd er altijd mee, Je went er wel aan. @ LiCaJa, was je maat ook niet echt ;)

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:29

Toch... jij vond hem ook niet lekker zitten...

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:31

Iknowit maar ja, ik ben er wel aan gewend, maar lekker zitten is een ander verhaal.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:52

Ik heb er wel eentje. Ik was gevallen omdat ik de galop totaal nog niet onder de knie had, maar het zo onwijs graag wilde leren dat het nogal fout ging bij de overgang draf-galop, en toen lag ik ernaast *\o/* . Niks gebeurd gelukkig, maar het leek me wel een veilig idee om een bodyprotector aan te schaffen, mocht ik er dan weer eens afvallen dan had ik nog wat extra bescherming. Ik draag hem nu altijd, ik heb er totaal geen last van tijdens het rijden. Hij komt van Charles Owen.