Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waves schreef:@kristie14:
Een paard van 19 is niet hoogbejaard, een paard van 27 wel. Net zoals een mens van 55 nog lang niet zo bejaard is als iemand van 85. Een paard van 27 kan misschien nog best wat jonger overkomen en voor zijn leeftijd fit zijn maar het zal nooit meer zo volwaardig gereden kunnen worden als een 10 jarige of een 19 jarige. Wil je daar echt over discussiëren?
Ik vind het hartstikke leuk dat je pony een goed huis heeft gekregen maar dat is gewoon vette mazzel (en trouwens ook totaal of topic). Over het algemeen komt een paard van die leeftijd niet meer zo goed terecht, gewoon om het simpele feit dat ze 9 van de 10 keer niet meer (goed) te berijden zijn. Daarom lijkt het mij persoonlijk verstandig een paard van 27 niet meer te verkopen tenzij je de koper echt persoonlijk kent en 100% vertrouwt.
Kom je nog wel eens bij je oude pony trouwens?
Ga lekker verder met dit paard zou ik zeggen, neem les als je dat nog niet hebt, en ga bezig met het respect krijgen van haar. Want gedrag als 'losse achterbenen in de wei' zoals je beschrijft moet je natuurlijk niet accepteren.
StephanieR schreef:Waarom mogen manege's niet reageren? Manege's trainen paarden vaak zelf door, voordat ze in worden gezet voor de lessen. Als het bij aanschaf een leuk betrouwbaar paard was, kan ze dat ook zeker weer worden, met de juiste ruiter. Als je haar graag "kwijt wil" zou ik persoonlijk deze mogelijkheid niet zomaar afschuiven.