Eigen paard goed te combineren met fulltime baan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Eigen paard goed te combineren met fulltime baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:55

Ik werk op papier 40u per week in de vastgoedsector. Regelmatig komt daar een overuurtje bij in de vorm van een avondafspraak, en ik werk ook op zaterdag (in ruil daarvoor op woensdag thuis). Daarnaast is mijn vriend (die ook fulltime werkt) bezig met de opstart van een zaak en help ik hem daarbij. We werken dus elk zo'n 50u per week, maar ik maak wel elke dag tijd voor mijn paard. Het is zelden dat ik een dag oversla.. Huishouden doen we ook alles zelf, hebben gelukkig geen groot huis maar een appartement. Daarnaast ook nog 2 poezels die aandacht en verzorging nodig hebben..

Het is dus allemaal best druk, maar wél haalbaar! Mijn paard is echt mijn passie, mijn uitlaatklep en mijn manier om het werk achterwege te laten, en dan maak ik daar graag tijd voor vrij!
Uitgaan, een boek lezen of een uur in bad liggen zijn wel dingen die daarvoor aan de kant geschoven worden, maar met slechts 24u in een dag moet je natuurlijk wel keuzes maken :)

haffiekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:54

Met 40 uur fulltimewerk is een eigen paard goed te combineren. Alleen als er kids in the picture komen is het wel een stuk makkelijker als je er een verzorger bijneemt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:00

Vind de reacties interessant om te lezen. Zo zie je hoe verschillend het bij iedereen is.
Denk dat je gewoon goed naar jouw situatie moet kijken (de ene fulltime baan is de andere niet). Bedenk hoe je tijdsindeling voor 1 dag zou zijn en of je dat voor elke dag haalbaar/acceptabel vind.

De optie van een bijrijder is leuk, maar vind dat dat niet je uitgangspunt moet zijn :o
Je weet ook niet of je een fijne kan vinden en hoe lang dat duurt. Als hij/zij stopt moet je het ook alleen redden.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:07

Ik denk dat het zelfs makkelijker is als je samen bent ivm huishouden en inkomen.
Zelf ben ik single en heb ik een (soms meer dan) fulltime baan. Altijd rond 20h thuis en dan nog koken, schoonmaken boodschappen doen etc.
Een heel fanatiek sociaal leven heb ik dan ook niet.
En ieder vriendje dat de revue is gepasseerd had moeite met de hoeveelheid geld en tijd die naar de paarden gaat.
Met andere woorden, het is compromis sluiten.
Nu heb ik een hele fijne bijrijdster voor 2 dagen in de week en ik vind het zalig om op die dagen een 'vrije' avond of dag te hebben. Zo houd ik het prima vol.

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:21

Ja. Hoe combineer je en gelukkig relatie, en drukke baan en een paard. Dat zou ik heel graag willen weten. Voor mij lijkt het niet mogelijk.
Wegens een ongeluk heb ik 8 jaar lang niet gereden, maar eindelijk kan het weer. Ik rij nu 3 dagen in de week. Ook is dat veel meer dan in een heel lange tijd, het voelt als erg weinig. Ik heb nooit minder dan 6 dagen in de week gereden, toen ik wel reed.. Dus voel ik mij belemmert in mijn training en het rijden, het is gewoon niet genoeg om echt echt te kunnen traininen. En het gaat zo goed en ik wil meer! *\o/* *enthousiast* Van zondag naar donderdag is echt zo lang, ik miss het rijden zo erg dat ik..... ja helemaal gek wordt! Kortom, het begint erg te kribbelen bij mij om het paard te leasen, tenminste voor 4 dagen in de week, liefst 5.

Maar ik weet echt niet hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Ik heb mijzelf wel een beetje in een situatie gezet, waar het echt niet lukt om 6 dagen in de week te ga rijden. Niet zonder minder te gaan werken, mijn relatie te riskeren of mijn papagaai te verkopen. Ik ben dol op mijn baan, en ben absoluut niet bereid om een stapje terug te doen, wil ik echt slagen dan kan dat ook niet. Ik heb in het verleden al een relatie stuk gemaakt om dat ik voor mijn paard koos en dus nooit 'thuis was. Dat wil ik niet weer. Mij vriend heb mij nooit meegemaakt als paarde-meisje, dit is helemaal nieuw voor hem. Hij is blij voor mij, want hij ziet hoe veel het mij doet dat ik wel kan rijden, maar echt leuk vinden is anders. Ik ben zo veel weg, als ik 'thuis komt stink ik en ik wil het liefst alleen over het paard hebben..... Verder is het Mevrouw Fiddel. In mijn paarde vrije jaren heb ik een fantastisch papagaai gekocht, die veel tijd en aandacht nodig heeft. Ze heeft mij nodig, en ik kan de verzorg van haar niet op mijn vriend leggen, hij heeft haar niet gekozen, ze kwam met mij het huishouden in. Mijn vriend blieft daarop wijzen, "vergeet niet het meisje en je plichten tegen over haar!!" Dat heeft hij zeker gelijk in. Is niet eerlijk om haar te weinig tijd te

Kortom ik zit vast. Wij hebben wel een schoonmaakster, dus er is weinig dat moet gebeuren in het huishouden behalve koken en met mijn papagaai te spelen. Toch kan ik echt niet de tijd vinden of maken. Ik moet steeds een avond per week naar de fysio voor mijn rug, miss ik een keer ben ik helemaal kapot. Verder doe ik aan teaterspoort samen met mijn vriend een avond per week. De papagaai heeft minimaal 2 uur aandacht en speeltijd nodig per avond... Tja... ik ben nu twee dagen per week 'thuis de hele avond. En dat is al te weinig.

Het is best lachen eigentlig. :D Toen ik een goede paard had, had ik nooit het geld om echt voor goede trainers te rijden en aan wedstrijden mee te doen. Ik dacht altijd," ik doe dat wel als ik klaar ben met mijn studie!". En nu verdien ik erg goed en kan "makkelijk" en paard op een topstal houden, alleen dan heb ik niet meer de tijd. Pfffffffffft.....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 08:20

wouterpaard schreef:
Zie dat je in prov Groningen woont? Dan krijg je zeker wel wat onder tussen de 150/230 met binnenbak en luxe ;)

Ik moet mijn paard combineren met 2 dagen weg voor school + 36 uur stage/ werk. Dus kom over de 40urige werkweek heen :o Gelukkig doen ik alles samen met vriendin dus kan met gerust hart 2 dagen per week weg zijn en als ik het heel druk heb mag ik niet komen :D Voor de rest is het meestal laat eten en door de week weinig sociaal leven buiten om de mensen van stal. In het weekend plan ik dus sociale activeiten maar ik heb geen vriend en zou ook eerlijk gezegd behalve de nacht niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen :')
Ben dan ook blij als ik klaar met school en weer fulltime kan werken heb ik meer tijd over :j

Ik ben verhuisd naar Assen. En geloof mij, er zit een behoorlijk prijsverschil tussen beide regio's, qua stalling.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:58

ik heb een paard, een huishouden, een relatie, een baan en een fulltime studie aan de universiteit, en dat valt goed te combineren.
al moet ik wel zeggen dat ik hem samen verzorg met mijn vriend, hij doet het paard zo'n 3 dagen per week. dus dat scheelt wel veel.
als mijn vriend er niet achter zou staan was ik er nooit aan begonnen. eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat hij zo gek op de paarden zou worden als hij nu is, hij is inmiddels helemaal besmet met mijn virus...

maar ik zag it_is_me zeggen dat haar paarden fulltime buiten staan en verder weinig beweging nodig hebben. het ligt natuurlijk helemaal aan de doelen die je stelt met je paard (voor mij zou dat soort paarden niks zijn) maar het is wel een goede oplossing!

een paard kost wel veel tijd ja, maar ik ben het eens met de tekst van equimotion, je moet het goed geregeld hebben en van tevoren weten dat je het minimaal financieel goed alleen aan kan.
verder ben ik wel voorstander van de 'dooddoeners' die zij noemt: 'je krijgt er energie van' en 'ik heb het er voor over' want zo werkt het gewoon écht bij mij. mijn paard krijgt niets tekort en zonder hem wordt ik futloos en heb ik nergens zin meer in. :z
mijn leven zal volgens anderen te druk zijn mét mijn paard, maar zonder paard heb ik écht veel minder energie.

ben je uitgekeken op het bijrijden?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:07

LindseyM schreef:
eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat hij zo gek op de paarden zou worden als hij nu is, hij is inmiddels helemaal besmet met mijn virus...

Jaloers jaloers jaloers jaloers jaloers }:0

Hoe heb je hem besmet? Vertel please? :D :+

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 11:18

Ja, deel dat eens :D

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:01

Dani_ schreef:
LindseyM schreef:
eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat hij zo gek op de paarden zou worden als hij nu is, hij is inmiddels helemaal besmet met mijn virus...

Jaloers jaloers jaloers jaloers jaloers }:0

Hoe heb je hem besmet? Vertel please? :D :+

hihihi, ja ik heb het super getroffen met mijn besmette vriend. <3
maarre zelfs ik word jaloers op mijn vriend en ons paard: het paard is namelijk een echt mannenpaard, dus bij mij loopt hij te zeuren en voor mijn vriend doet hij echt alles!
zo mak als een lammetje gaan ze samen naar buiten...
zo grappig om te zien.
en ik denk dat mijn vriend daarvoor bezweken is ;) toen ik mijn paard kocht was het echt zo van: 'als je maar niet denkt dat ik ooit... :( '
en nu staat hij zelfs de stal te mesten _/-\o_
ik heb dus niks gedaan, behalve een passend paard uitzoeken :j

succes dames!

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:16

ik denk dat je er dan beter een verzorger bij kan nemen anders krijgt je paard wel weinig aandacht

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:48

Verkeerd topic Loverhorses?

Olleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:19

Ik ben blij dat ik part time werk (helaas nu ziektewet). Verdien zo genoeg om mijn beestjes te onderhouden en heb ook tijd voor huishouden en kinderen. Ful time zou ik met mijn 3 paarden, 5 shetjes, 3 honden, 3 katten, 20 kippen en mijn knuffelvarken niet redden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:29

Met knuffelvarken doel je op je man of echt een varken :D?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:04

Olleke2 schreef:
Ik ben blij dat ik part time werk (helaas nu ziektewet). Verdien zo genoeg om mijn beestjes te onderhouden en heb ook tijd voor huishouden en kinderen. Ful time zou ik met mijn 3 paarden, 5 shetjes, 3 honden, 3 katten, 20 kippen en mijn knuffelvarken niet redden.

Wat voor baan heb je dan wel niet als je met part time uren al die dieren kunt onderhouden? :wow: