Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:40

Hele simpele thermo rijlaarzen,.
meer eigenlijk nog niet.

Ik heb nog een thermo legging, maar weet niet of die onder mn rijbroek past.
ik ben verder vooral opzoek naar warme handschoenen voor een prikprijs, iemand/

Majken

Re: Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:41

ik heb thermolaarzen, ze werken best goed. en ze zijn maar 40 euro ofzo. dan heb je tenminste geen koude voeten ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:06

Een thermobroek onder m'n rijbroek van de Zeeman. Prima kwaliteit en gaat al 2 winters mee.
Meerdere laagjes inderdaad maar niet a la Michelinnmannetje.
Dan kan je toch niet prettig rijden lijkt mij.

Over mn handen en voeten hoef ik me geen zorgen te maken. Die blijven continu warm :D

Thermolaarzen vind ik persoonlijk doodeng om mee te rijden om maar te zwijgen over modieus :=
Je houdt weinig ruimte over met die lompe dingen in de stijgbeugels. Verder is het ook een enorm verschil hoe je beenligging dan is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:49

PaysBas, ik heb thermolaarzen waar je het niet aan af ziet (oke niet voor €40,- :+) (ariat bromint h2o)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:19

PaysBas schreef:
Thermolaarzen vind ik persoonlijk doodeng om mee te rijden om maar te zwijgen over modieus :=
Je houdt weinig ruimte over met die lompe dingen in de stijgbeugels. Verder is het ook een enorm verschil hoe je beenligging dan is.

mede daardoor heb ik vorige winter voor onze dochter safestyle beugels gekocht

Afbeelding

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:18

Oke, waarschijnlijk klinkt dit gek maar vinden jullie het niet lekker als je het koud hebt aan je benen? :+ ik dus wel maarja, maar nergens heb ik het dan dus koud, behalve aan mijn handen. Alsof ze een jaar in Alaska hebben gestaan, dus ik blijf dit evenvolgen, laatst heb ik ook goedkope hema handschoentjes gebruikt, was wel lekker. :brr:

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:46

Extra Lange onderbroek!
Die heeft mijn vader laatst gekocht...
Is een soort legging...

miekskuh86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:21

Goed idee, thermoleggings van de Action!
Haha, volgende week heeft Action opeens een piekverkoop van lange onderbroeken en thermoleggings :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:37

Ik vind het ook altijd handig om een coltruitje te dragen, dan hoef je geen sjaal te dragen waar het paard misschien van schrikt :P

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:53

Die thermolegging van de action is inderdaad echt geweldig!!!

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:56

Ik heb een soort skibroek maar dan met een stroef zitvlak voor in het zadel, echt lekker warm!
En thermolaarzen vind ik echt heerlijk, heb ze laatst voor 27,95 bij de Welkoop gehaald!

Isabella90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:32

dikke legging onder je rijbroek aan doen!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:53

Kan iemand mij een goede lange jas adviseren tot onder de knie welk merk en welke prijs zit eraan vast?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:49

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:17

SplashIsLief schreef:
PaysBas, ik heb thermolaarzen waar je het niet aan af ziet (oke niet voor €40,- :+) (ariat bromint h2o)

Dat is ook wel de betere kwaliteit! Ariat ;) is een prima merk maar niet voor elke budget passend helaas.

De gemiddelde persoon koopt die goedkope en brede thermoboots. Waterdicht??? Voor langere tijd vond ik zelf helaas niet...

@Yvonnedv: Verstandige investering zijn veiligheidsstijgbeugels altijd. Heb ze zelf van Sprenger en wil echt niet meer anders kan er uren mee
rijden zonder het gevoel kramp te krijgen in mn enkels. Over mn voeten maak ik me geen zorgen die zitten er warmpjes bij :P

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:02

Sowieso alles aan doen waar het woord ''thermo'' in staat! Voor écht koude winters doe ik een thermo of 2 (ik weet het, dan is het thermo idee er een beetje af), een fleecetrui en een ski-jas aan. Afgelopen winter was die ski-jas altijd te warm. Maar nu ze zeggen dat er een horror winter aan komt (weet niet of ik dat moet geloven) komt hij misschien toch nog van pas. Ik draag in de winter sowieso thermolaarzen en als ik niet op een paard zit fleecehandschoenen met van dan thinsulate en een muts. je zou evt nog een dunne muts onder je cap kunnen doen. Zelf nooit uitgeprobeerd, weet ook niet of het heel lekker zit. Maar die ski-jas is dus een echte aanrader als je het snel koud hebt. Ik zie er niet uit in de winter, maar het gaat erom dat je het warm hebt, toch :D

Sonjabos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 06:09

thermo ondergoed van de hema is ook goed

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 08:42

Ik heb trouwens gewone oorwarmers voor tijdens het rijden. Die gaan achter je hoofd langs en blijven daardoor pefect zitten tijdens het rijden, ideaal!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:02

Ik rijd altijd met een gewone rijbroek, handschoenen, thermolaarzen en een heerlijk warme en water- en winddichte rij jas die ik voor m'n verjaardag gekregen heb :)

Nu heb ik alleen een probleem met m'n huidige thermolaarzen. Ze blijven in m'n beugels hangen, aan de bovenkant blijven ze haken. Gevaarlijk dus. Nu rijd ik dus met mn gewone jodphurs en chaps, maar daar bevriezen mn arme teentjes in. De laarzen zijn verder prima en ik vind het zonde om dan maar nieuwe te kopen. Iemand tips waarmee ik kan zorgen dat ze niet meer blijven hangen, met doe-het-zelf werk of de schoenmaker ofzo?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:45

- lekkere thermo laarzen waar je mee kan rijden
- thermo sokken
- thermo legging onder rijbroek en daaroverheen een joggingbroek
- dikke waterdichte winterjas
- thermo handschoenen

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:46

_Dribbel schreef:
- lekkere thermo laarzen waar je mee kan rijden
- thermo sokken
- thermo legging onder rijbroek en daaroverheen een joggingbroek
- dikke waterdichte winterjas
- thermo handschoenen

En uhh om goedkoop uit te zijn, koop het bij de Action!

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:22

Citaat:
En uhh om goedkoop uit te zijn, koop het bij de Action

_/-\o_ vorige week even flink ingekocht! de leggins passen prima onder een rijbroek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:11

Ik draag in de winter standaard een dunne pyjamabroek onder mijn rijbroek. Dit houdt me perfect warm!

Verder heb ik net de Thermolaarzen Deluxe van Harry's Horse besteld, ben zeer benieuwd. Ik heb wel een ander soort thermolaars maar daar zit een flink profiel onder, dus vertrouw ik niet helemaal. En ik wil toch ook wel eens rijden van de winter zonder afgestorven teentjes. :+

Ik heb ook handschoenen van Harry's Horse, met zo'n lang boord. Ik heb een paar voor het 'gewone' leven, en een paar om bij de paarden te dragen.

Verder heb ik standaard een hempje aan, met twee singlets eroverheen, eventueel t-shirt, en een shirt met lange mouwen/vest. Daaroverheen mijn winterjas en een sjaal en ik ben winterproof!
Ik wil alleen nog wel oorwarmers of een muts o.i.d. Je hebt ook van die speciale dingen die je hoofd beschermen tegen de kou en die je over je cap kunt dragen, dat is ook wel ideaal om de koude lucht bij je oren vandaan te houden! :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:18

Ook ik meld mij als verkleumde bokker..

Ik heb vorige week bij de hema thermo ondergoed gekocht een broek en shirt , de broek zit strak en kan dus makkelijk onder mn rijbroek als het goed is..
Bij de hema koste het nu 8 euro voor een broek en 8 euro voor een shirt , heb het shirt vd week al aan gehad met longeren had het wel lekker warm hoor..
Ik hoop dat ik daar deze winter voldoende aan heb.... :brr:
Probeer het wel zo lang mogelijk uit te stellen om de broek onder mn rijbroek te dragen ....

Handschoenen ben ik ook nog naar op zoek :D ....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:51