Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wonderworst_

Re: Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:41

tsja als je het geld er voor hebt, waarom niet iedereen zijn eigen keuze...
als ik 3 maandjes geld opzij leg zou ik hem ook kunnen kopen maar ik zou het niet eens durven...

een cap hoor je te vervangen als je goed valt (op je hoofd dus) dat gebeurd in realiteit al bijna nooit, dus wanneer je een cap van 1000 euro hebt vervang je hem al helemaal niet ( lijkt mij )

ik ben wel van mening dat het vaak wel klopt dat wanneer iets duurder is, het vaak ook betere kwaliteit is... maar zo'n groot prijs verschil tussen een normale cap en die dure dat dan weer niet...

ik heb zelf een br cap waarvan iedereen denkt dat het een dure GPA cap is... voor het model en de uitstraling hoef je het vaak al niet meer te doen..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:43

ambre schreef:
Ik snap niet waar iemand zich druk om maakt.Ik heb zelf 3 GPA Titiums en een Samshield.
Gewoon omdat ik ze mooi vind,niet om wat ze kosten.De Samshield crystal vind ik ook super mooi,helaas heb ik er het geld niet voor.
Had ik dat wel,dan kocht ik hem gewoon hoor.Niet om op te scheppen,want de meeste tijd rijd ik alleen ergens in een buitenbakje.Dat koop je dan toch voor jezelf en niet voor anderen?
En idd,die leg je gelijk weer in je kast of berg je op in een captasje.

Dan vraag ik me af....waarom heb je 4 caps nodig en zou je wanneer je het geld ervoor had nog een 5de bijkopen,misschien wanneer je die 4 niet gekocht had,had je nu die 5de kunnen kopen die je zo graag wilt??
En je hebt maar 1 hoofd dus kun je er toch maar 1 tegelijk dragen!

Van de oma van het ene meisje kan ik me wel voorstellen,heeft misschien maar 1 kleinkind waar ze heel zuinig op is en denkt misschien hoe duurder de cap hoe veiliger?

Qua internationale springruiters kan ik me ook wel voorstellen dat ze een duurdere cap op hun hoofd zetten.

Maarja hoe duur of goed ook,het biedt geen garantie!
En wat betreft mooi...ik vind geeneen cap mooi.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:47

Anne_GTI schreef:
Tja, waarom zou je een paard kopen van 25.000 euro...

Voor een goed paard..
Dan zou ik het nog niet doen, lijkt me veel leuker om een paard helemaal zelf op te leiden en later te zien dat hij onder een ander goed loopt.
Maar toch.. zulke mensen heb je erbij.

Afgelopen 'zomer' nog bij 'De Wolden Summer Sale' geweest, paardlief wordt daar voor €190.000,-- en dan nog eens te bedenken dat je er nog 6% BTW over moet betalen.
Ben je ruim 2 ton lichter..

Ja, Samshield caps, ik vind ze niet eens mooi, maar die zijn er ook wel voor over de €1000,--.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:58

moelly schreef:
Anne_GTI schreef:
Tja, waarom zou je een paard kopen van 25.000 euro...

Voor een goed paard..
Dan zou ik het nog niet doen, lijkt me veel leuker om een paard helemaal zelf op te leiden en later te zien dat hij onder een ander goed loopt.

Afgelopen 'zomer' nog bij 'De Wolden Summer Sale' geweest, paardlief wordt daar voor €190.000,-- en dan nog eens te bedenken dat je er nog 6% BTW over moet betalen.

Ja, Samshield caps, ik vind ze niet eens mooi, maar die zijn er ook wel voor over de €1000,--.

Uhm.. Een paard van €25.000 hoeft niet al helemaal opgeleid te zijn ;) Kan ook een jonkie zijn.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:58

Paddenpad,ik heb maar 1 hoofd,maar 4 kleuren caps dus bij elk outfitje een bijpassend capje!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:00

Geryon schreef:
moelly schreef:

Voor een goed paard..

Uhm.. Een paard van €25.000 hoeft niet al helemaal opgeleid te zijn ;) Kan ook een jonkie zijn.

Nee, dat snap ik, maar toch, zou het liefst dan een wat 'minder goed' paard kopen en zelf alles doen onder begeleiding dan dat je zo'n duur paard onder je kont hebt..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:02

Glitfaxi schreef:
Ik vind het echt belachelijk, die cap van 1000 euro moet je net zo goed weggooien als je bent gevallen als die cap van 100 euro..

En dat is dus niet helemaal waar.
Bij de Samshield hoef je alleen de binnenschaal te vervangen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:03

wij nuchtere Hollanders laten ons toch niet gek maken? NOU?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:04

ambre schreef:
Glitfaxi schreef:
Ik vind het echt belachelijk, die cap van 1000 euro moet je net zo goed weggooien als je bent gevallen als die cap van 100 euro..

Wat een goed systeem! zou bij alle caps zo moeten zijn

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:08

als je geld genoeg hebt ,gewoon voor de heb hihihihih.
als geld geen rol speelt waarom niet .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:33

Wat betreft het vervangen van dure caps....

Hoe duurder de cap, hoe eenvoudiger de garantie. Charles Owen heeft bijvoorbeeld bij een val dat ze de cap gratis herstellen indien mogelijk. Bij niet mogelijk wordt de cap vervangen. Of dit geld kost, geen idee... Ik denk dat ik zulke dingen wel zou proberen als ik echt hard op m'n hoofd val ofzo. Al is het maar om te kijken wat de schade is :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:23

ik krijg er koppijn van... ik wil de duurste maar welke is nou de duurste? 8)7

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:37

denk dat het voor iedereen voor zichzelf is... ik heb zelf geen geld voor zon dure cap... maar zit wel met een probleem dat ik eigenlijk niks op me hoofd kan hebben zonder hoofdpijn te krijgen...

rijd daarom thuis altijd zonder cap... op de wedstrijden en met les heb ik dan wel 1 op... koste toen €70,- meer kon ik niet kwijt voor een cap...

denk wel dat als ik het geld zou hebben ik op zoek zou gaan naar een lichtere en comfortabelere cap waar ik geen hoofdpijn van zal krijgen... geeft toch wel meer veiligheid...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:41

... als je bang bent dat je mooie snoetje beschadigd :j

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:08

ik koop een tweedehandsje NASA 'astronautenhelm met zuurstofequipment'

mijn pony bokt... me naar Sint Juttemus.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:11

Waarom de mensen dat zouden doen? Gewoon....omdat het kan...

Heel simpel....als je nou heel veel geld hebt en je wilt een cap die niemand anders heeft....dan regel je dat toch lekker?
Zie het als een auto die ook belachelijk duur kan zijn omdat je m naar je eigen smaak wil zetten. Waarom?? Gewoon....omdat het kan...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:15

Yelly schreef:
Peanutbutter schreef:
Een meisje bij ons op stal heeft deze http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... 0fdbd277b3

Die vind ik wel enorm mooi! Maar bijna 1400 Euro :x
Die heb ik maar gelukkig voor iets minder dan €300 omdat ze toen een geweldige aanbieding van het Drunens Ruiterhuis hadden.
Waarom ik een dure cap wil? Omdat hij super fijn en licht zit en ik gemiddeld een uur of 5 per dag dat ding op m'n hoofd heb.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:41

ambre schreef:
Glitfaxi schreef:

En dat is zeker net zo duur als een nieuwe 'goedkopere' cap? ;) ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:54

Bij mij zeiden ze iets van 2 jaar garantie ofzo?

Liep in de winkel namelijk te geinen: zul je net zien, braaf paard val er nooit af. Val ik de eerstvolgende keer van mijn paard af en is mijn cap kapot :+

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:18

Ik zou zelf ook geen cap kopen van zoveel geld... Daar koop ik liever voer voor of neem les om beter te leren rijden/omgaan met mijn paard! Ik heb een 80 euro cap en deze bevalt mij prima, voldoet aan de veiligheidseisen en aan mijn eisen!
Maar waarom niet? Als het kan...... Alhoewel ik 4 dure caps voor elke kleur outfit 1 ook wel weer een beetje ver vind gaan! Maar dan nog.... als je het geld kan missen!!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:26

Je kunt idd niet in andermans geldbuidel kijken.

En als je professioneel met paarden bezig bent, leer je snel genoeg dat je beter iets meer geld kunt uitgeven voor iets goeds dan je dagelijks irriteren aan iets goedkoops.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 06:54

ik heb vorige week eens even in de divoza de 'iets duurdere'caps opgezet.
Moet zeggen, vond de Charles Owen cap en de GPA en Uvex caps wel heel lekker zitten.
Daar ligt voor mij dan een omslagpunt, die caps kosten ergens tussen de 200 en 300 euro en dat wil ik er dan voor comfort nog aan uitgeven.
1000+ euro vind ik persoonlijk belachelijk worden.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:15

Waarschijnlijk omdat hij fijner zit en mooier is. Ik kreeg altijd hoofdpijn van mijn caps, totdat ik eens een GPA uitprobeerde. Nou heb ik een klein hoofd en kon ik ooit voor €70,- in de aanbieding een GPA kindermoddeltje scoren. Maar anders had ik er inmiddels ook al wel wat aan uitgegeven, geen 1000€ maar wel 300-400€. Als je altijd een cap draagt, heb je daar toch wel zo'n 5 dagen in de week profijt van. Als je niet vaak valt misschien wel jarenlang. Dat is toch wel wat geld waard? Zeker als je toch genoeg geld hebt.

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:26

BELACHELIJK!!! HOEZO BEDOEL JE GELD KLOPPERIJ -:(- een cap hoort mijn te dienen ik hem niet *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 07:38

ik snap niet waar mensen zich druk om maken?

je koopt wat je beurs kan trekken en wat je graag draagt.
Geld moet rollen om de economie draaiende te houden.

Er is toch al zoveel afgunst, ben blij voor anderen en ben niet zo vlug jaloers!