wat betaal je voor scheren en hoe scheren jullie het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:25

stef schreef:
Hoeveel scheren jullie er gemiddeld per seizoen?

Ik scheer er gemiddeld 10 per seizoen. Ben zelf begonnen doordat ik mijn eigen paard 2x
per jaar moest scheren. VOnd het toen makkelijker het zelf te doen met een eigen apparaat.
Heb toen een goed apparaat aangeschaft wat relatief weinig geluid maakt voor een groot
scheerapparaat. Fijn voor de dieren die voor het eerst geschoren gaan worden of lastig zijn.

Ik heb wel prijsverschil zitten in paard en pony en met benen of zonder benen. En denk dat ik
redelijk ben in mijn prijzen :)

Rijlaarsdam

Re: wat betaal je voor scheren en hoe scheren jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:39

Soophia, waarom scheer je de hoofd maar tot de kaaklijn?
Vinden de mensen voor wie je scheert dat niet jammer/vervelend?
gr.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:41

Catalyst, hoezo welkoop geen optie? Omdat er toevallig twee slechte ervaringen zijn? Mijn ervaring is prima. Vergeet niet dat service etc nogal van vestiging kan verschillen

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:48

Kvika: omdat ik geen kleine goede tondeuse meer heb. Met de grote krijg ik het niet mooi glad, zeker niet bij de oogkassen. Dus ik begin er dan liever helemaal niet meer aan. Ja tot aan de kaaklijn waar de bakstukken zitten. Vind dat zelf altijd ook netjes staan.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:58

Ik scheer per seizoen zo'n 100 paarden en neem 55E. Maar durf rustig te zeggen dat ik strak werk lever. Ik krijg helaas vaak paarden of pony's van mensen die half af zijn ,omdat ze eerst een goedkopere scheerder hebben gehuurd die dan niet verder durft.
Ik wil toch met nadruk zeggen tegen diegenen die voor anderen willen gaan scheren, .........je eigen paard scheren is toch wel iets anders dan een vreemd paard scheren. Lang niet alle paarden zijn mak en braaf.
Vaak krijg je paarden die de mensen zelf niet geschoren krijgen.
Dus bezint, eer ge begint.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:27

Ik betaalde altijd €50 om mijn paard volledig te laten scheren. Was erg tevreden over het resultaat en kreeg ook vaak van anderen te horen dat het erg netjes was :)

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:57

Ik heb dit jaar voor het eerst mijn paard geschoren voor €50 met verdoving. Hoofd en benen ook gedaan maar tussen de voorbenen ziten nog wat lange haren aangezien die omhoog kwam zodra het scheerapperaat daar kwam en ik het risico te groot vond worden voor degene die hem scheerde

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:07

Daarom doe ik de moeilijke stukjes altijd met een scheermachine met een kleinere kop. Gewoon voor de veiligheid.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:37

Ik heb vorig jaar zelf een scheerapparaat gekocht, omdat het scheren door een ander steeds meer problemen op ging leveren, zelfs met verdoving en praam...

Heb het nu 2x zelf gedaan, en het is geen nog geen strak werk, maar ze is kaal en zonder verdoving...
Nog wel veel spanning, hoop dat dat stukje bij beetje minder gaat worden nu met de tijd, nu we het zelf rustig kunnen doen zonder vreemden er omheen...
Ik heb het hele lijf geschoren, zonder de benen, hoofd tot het bakstuk zeg maar...

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:04

@ nouvel, goed dat jij het zonder verdoving kan.
Vaak is het dan toch een vertrouwings kwestie tussen jouw en je paard.
persoonlijk vind ik een praam een fijn hulpmiddel, het haalt toch vaak net even de spanning eraf.

Heb nu al een paar keer mee gemaakt dat paarden die ik voor het eerst schoor en na de 2e of 3e keer de praam achterwege kon laten en ze super braaf stonden. Waar ze in het begin best lastig waren.

Drikkus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:58

vorig jaar heb ik mijn paard kaal geschoren gekocht. man o man wat was
dat slecht gedaan zeg... aan de binnenkant van de benen zaten gewoon nog
strepen/plukken haar. je zag na 4 weken nog steeds de strepen lopen, de messen waren
volgens mij nog botter dan bot !!
Verder was hij helemaal kaal, hoofd en alles...
Dat doe ik zelf normaal gesproken niet, ook ik scheer tot aan de bakstukken.
Ook doe ik de benen dit jaar niet, want vorig jaar heeft hij mok gekregen, dus
wil ik dit jaar eens proberen met haren.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:00

Ik wil mijn pony laten scheren, ze is zo dik! En ze zweet na 10 minuutjes al..
Ik heb een 220 gram deken op.
Maar alleen ik doe het zelf niet, wil het ook niet doen, ze is veels te gespannen dus er zou wel pasta bij moeten waarschijnlijk.
Alleen ik kan nergens eentje vinden in omgeving Slagharen (overijssel)
Sommige doen het door heel Nederland, maar dan zijn de reiskosten weer zo duur.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:27

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:32

Ik scheer een volledig paard voor €40,- wel mét verdoving. Ik ga gewoon niet het risico lopen bij een vreemd paard dat hij me het licht uit de ogen slaat.
Mijn eigen haflinger laat het allemaal prima toe alleen is met zijn benen erg onrustig, dat getril vind hij maar niks ;) Die verdoof ik dus ook altijd met tranquigel en dan laat ie het prima toe.
Zijn hoofd vind hij heeeerlijk dus dat is wel fijn :P

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:54

heey,

Scheer jij voor 40,- INCL. verdoving? mijn merrie moet nog geschoren worden staat in Cromvoirt (naast den bosch)

Groetjes

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:17

Aankomende zaterdag worden de benen van mijn paard geschoren. Ik betaal daarvoor 30euro en 12euro extra voor de voorrijkosten. Verder was er niemand in de buurt die reageerde. Dan maar iemand van wat verder weg.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:57

Waarom alleen de benen? is de rest er al uit dan?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:07

Ik heb mijn paard onlangs laten scheren door een bokker en was 40 euro kwijt, nette prijs :)
Alleen zijn de benen en het hoofd niet geschoren, op mijn eigen verzoek.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:17

Ik moet mijn eerdere bericht even veranderen; ik betaal 30,- ipv 40,- voor het helemaal laten scheren van mijn paard op stal. Had het bedrag verkeerd onthouden.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:28

Ik schoor paarden van andere mensen voor 20 euro per uur. De reden dat ik per uur werkte was omdat niet elk paard even mak is en soms duurde het dus langer. Ik doe het niet meer, omdat ik er slechte ervaringen mee heb. Ik maakte altijd duidelijk voor ik langs kwam dat de paarden schoon, droog en mak moesten zijn. Ook heb ik een lichte werkplek nodig.

Ik heb klanten gehad waarbij ik aankwam en dan stond er een bezweet paard op me te wachten, of een paard waar de modderkluiten nog aan hingen, of ik moest in een donkere stal scheren...Ik maakte ook altijd van tevoren duidelijk dat ik geen hoofden/benen schoor, omdat ik geen tondeuse had maar alleen een grof scheerapparaat voor het lijf. Dan kwam ik aan en vroegen mensen of ik toch wel het hoofd en de benen wilden scheren... Ik werd er chagrijnig van en ben om die reden ermee gestopt.

Ik heb ook meerdere paarden gehad die gewoon bloedlink werden met scheren. Dan was het voor mij gewoon niet veilig. Ik scheer dus alleen nog maar mijn eigen paarden.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:05

Maak hier ook vaak mee dat een paard nog vol modder en zweet zit.
Of dat hij nog buiten stond met zijn benen zeiknat of zelf half lijf nat. En dan raar op kijken als ik iets war geïrriteerd meld dat het een minder mooi scheer resultaat geeft.... Zuchten en weer door gaan.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:48

ik heb toen dus gewoon geschoren, maar ik had echt moeten zeggen: jammer, maar ik scheer hem niet. Heb er uiteindelijk ook echt 2,5 uur over gedaan ofzo, kwam er gewoon niet doorheen.

zorroensofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:50

Voor 35 euro heb ik mijn shet van 1.15m helemaal kaal laten scheren.

xx

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:17

@ Sky_As een kroontje op de billen is ook erg leuk, moet je wel een mooi kroontje ontwerpen.

Vandaag is onze shetlander (5jr) voor het eerst geschoren Ze zou eerst met de benen beginnen maar dit vond hij eng dus heb ik gezegd dat ze misschien beter met het lichaam kon beginnen, dit vond hij heerlijk en ging ook erg makkelijk, ze zei ook dat hij een erg fijne vacht had om te scheren :j dus niet elke shet heeft een vervelende vacht :P we hebben de benen laten staan zodat hij met zijn eerste scheer ervaring niet direct een negatief beeld heeft gekregen. wel is zijn hele hoofd geschoren (nog een klein randje rond de ogen) dit vond hij wel erg spannend, wat hij hebben gedaan zijn zijn oren vast gepakt en naar beneden gedraaid en onderdussen heb ik op zijn voorhoofd geklopt (het schijnt dat een paard daardoor rustiger word en een of ander stofje aanmaakt?) al met al is hij 1x omhoofd gekomen bij zijn oren, maar dit vond hij gewoon erg spannend, geeft ook niks voor de eerste keer hij is geschoren omdat wij sinds een kleine 2 maandjes met hem mennen en hij nu toch wel begon te zweten door die dikke vacht. wij ook denken dat hij nogsteeds best dik was, maar toen die vacht eraf was := hij is best in een mooie conditie nu zijn buikje.. houden zo! :P

Jimm heeft een grote J op zijn bil, en nog wollige beentjes hier een kleine impressie, zijn niet de mooiste foto's maar ach

voor: Afbeelding
na: Afbeelding
zijn J, best lastig want het was een aardig groot apparaat, maar ik vind hem goed gelukt :j : Afbeelding
zijn hoofd, ziet er wat raar uit maar hier zie je dat er wat rond zijn ogen is over gelaten, na een paar dagen al dit contrast waarschijnlijk al weer wat minder zijn: Afbeelding

Wij hebben niks betaald aangezien wij Jimm in bruikleen hebben en zijn echte eigenaresse heb zelf is komen scheren :) vorige keer toen zij bij jimm kwam kijken zag ze een dekje liggen dat ze erg mooi vond en wij die toch niet gebruiken, dus heeft ze die vandaag mee gekregen :) was ze erg blij mee haha :)

kan binnenkort wel betere foto's maken wanneer ik mijn camera bij me heb :j zij woont trouwens in Enter en zal wel in die omgeving scheren, kost normaal geloof ik iets van 50,- dus als iemand in die omgeving woont en nog iemand zoekt kan ik altijd even vragen :) erg mooi en rustig gedaan :)

EDIT: zoals je misschien wel ziet op de foto van de J heeft Jimm nogal veel schilvertjes.. is hier iets tegen of gewoon erg veel borstelen zodat ze los komen? patroon is trouwens globaal met krijt op de kont getekent :P

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:10

het viel mij ook al op dat hij veel schilfers heeft. Hebben shetlanders wel vaker. Dan kun je hem het beste wassen met Allercalm shampoo, werkt heel goed!