Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Sodeletuut schreef:Ik vind het een slecht teken als je blaren krijgt als je zonder handschoentjes rijdt.. Ik begrijp ook niet hoe dat eigenlijk kan, want als je gewoon met lichte contact rijdt, dan zie ik niet hoe er blaren kunnen ontstaan..
. Mandarijn schreef:Sodeletuut schreef:Ik vind het een slecht teken als je blaren krijgt als je zonder handschoentjes rijdt.. Ik begrijp ook niet hoe dat eigenlijk kan, want als je gewoon met lichte contact rijdt, dan zie ik niet hoe er blaren kunnen ontstaan..
Ik had laatst ook blaren toen ik zonder handschoenen reed, paard (niet een van mij) had een hoofdstel om met hele stugge teugels. Waren echt niet fijn vast te houden, je kon ze ook bijna niet buigen. Ondanks dat ik met normaal contact reed daardoor dus toch blaren gekregen, puur van het vasthouden van die teugels.
Lusitana schreef:Ik rijdt met handschoenen als het extreem koud is, dus dat is niet zo vaak, en deed ze uiteraard aan op wedstrijden.
Ze kunnen prettig zijn voor extra grip bij bezweette paarden. Dus als je weet dat je paard gata zweten, is het ook een logische keus.
Handschoenen dragen om blaren te voorkomen is een verkeerd gebruik. Dan rijdt je nl met open handen, waardoor de teugels door je handen glijden of met stugge handen waardoor het paard tegen je handen vecht. De duim op de teugels houden en je handen voldoende sluiten én rechtop houden, én meegaan met de bewegingen vanuit je schouder, en polsen is een betere manier om blaren te voorkomen.
Paarden worden niet "sterk" voor niets. Ze vechten tegen je hand omdat JIJ daar reden toe geeft.
Bij normaal teugel gebruik zullen ze geen blaren veroorzaken, je krijgt ook geen blaren van met een vork eten....
Sodeletuut schreef:Ik vind het een slecht teken als je blaren krijgt als je zonder handschoentjes rijdt.. Ik begrijp ook niet hoe dat eigenlijk kan, want als je gewoon met lichte contact rijdt, dan zie ik niet hoe er blaren kunnen ontstaan..
hahaa!
Blue_Eyes schreef:Sodeletuut schreef:Ik vind het een slecht teken als je blaren krijgt als je zonder handschoentjes rijdt.. Ik begrijp ook niet hoe dat eigenlijk kan, want als je gewoon met lichte contact rijdt, dan zie ik niet hoe er blaren kunnen ontstaan..
En toch kan het. Ik kan door een peesprobleem echt niet mer meer dan licht contact rijden, als ik het niet goed doe dan zwelt de pees op en drukt de zenuw af, waardoor mijn hand in slaap valt. Dat wordt dus direct afgestraft. Maar toch krijg ik blaren als ik geen handschoenen aan heb...