een SM paard
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ingeltje schreef:hahahaha, Partouteen SM paard
echt hoor! Die naam heeftie opgebouwd..
hij wil altijd nog heter gemaakt worden
Maar nou heb ik ook wel een beetje een raar paard

Citaat:Beautje weer een dik uur gereden, vooral geschakeld, ging al wat beter! Hij kwam ook mooi bovenin met zijn hoofd
en op een gegeven moment ging ie ook echt 'zitten', voelde best appart, maar supertrots op hem! Uiteindelijk dus ook
een stukje zonder zweep gereden, ging niet slecht moet ik zeggen, het waren de laatste 10 minuten dus hij was ook
niet meer zo enthausiast, maar er zat vooruitgang in
Yvank_ schreef:Werkt het niet beter om al zonder zweep op te stappen? Als ik haverwege de zweep pas weg doe dan zie ik dr kijken en denken AHA dat ding is ook weg. Stap ik al op zonder zweep is er niks aan de hand.
Ik moet beau nu nog echt even wakker maken bij het losrijden
. Bij geen reactie PATS been dr in. In principe schop ik niet want dat interesseert ze echt geen hol
, maar gewoon heel consequent been dr in keer flink aan tikken. 
PartoutZ schreef:Wat bij die van mij trouwens goed helpt als hij een luie dag heeft? Schakelen uiteraard, maar dan voornamelijk terug. De draf zo klein mogelijk maken & dan weer een stuk groot & weer terug klein. Hij heeft een hekel aan klein, dus wordt hij vanzelf voorwaarts
Ik snap van TS de reden niet dat je je zweep niet gewoon weg doet. Wakker maken, ja dat zal je altijd moeten blijven doen. Ik heb er ook zo eentje, aard van het beessie. Miss heb je wel gewoon een dieseltje die je altijd enthousiast moet maken? En dat moet je ook echt wel zonder die zweep kunnen. Zal niet makkelijk zijn & je zal even moeten worstelen.. Met jezelf dan vooral om de juiste manier te vinden om je paard enthousiast te krijgen
)
? Dat heb ik ook niet. Het is een kwestie van timing, precies op het juiste moment inkomen met je been en dat hoeft echt geen trap met kracht te zijn. Yvank_ schreef:maar veel kracht op je benen is toch ook nergens voor nodig? Dat heb ik ook niet. Het is een kwestie van timing, precies op het juiste moment inkomen met je been en dat hoeft echt geen trap met kracht te zijn.
Al zou ik persoonlijk wachten met op wedstrijd gaan als je nog niet je gehele training zonder zweep kan rijden.
En daar heeft ze dan wel weer gelijk in. Als het niet gaat kan ik altijd afgroeten, al weet ik
je doel is dat hij ook zonder zweep voorwaarts is/wordt. Dat hij onder de indruk is van JOU, niet van die zweep. Ik heb hetzelfde probleem gehad, dus spreek uit ervaring
hup gooi die zweep weg & ga er aan werken. 
PartoutZ schreef:Je komt elke keer met excuses & wij proberen je te helpen

, zou wel aanraden er dan veiligheidsbeugels aan te doen aangezien je beugelriem niet meer los kan schieten bij een val. Maar het werkt wel heel goed
Yvank_ schreef:Wiebelbenen heb ik grotendeels afgeleerd door mn beugels aan de singel vast te binden, zou wel aanraden er dan veiligheidsbeugels aan te doen aangezien je beugelriem niet meer los kan schieten bij een val. Maar het werkt wel heel goed