wanneer stalgeld betalen, wanneer aanspreken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:49

Daks schreef:
Daks schreef:
hier hebben we het ook. moet juni en juli nog betalen. paarden staaln inmiddels ergens anders.
Eerst geld dan maar de paarden.

DAn zou ik jouw voor de rechter slepen.
JIj mag namelijk helemaal niks zonder rechtzaak in "beslag" nemen.
JE behoort gewoon de gerechtelijke padden te bewandelen.
Dit zou voor jouw dan nog eens heel rot af kunnen lopen als je met mij te maken had.

TEvens betaal ik altijd voor de eerste en heb ook een keer slot aan de stal gehad.
DIt omdat ik volgens de staleigenaar geen dag had gezegd.
KOn hij mooi in de avond laat nog naar stal komen om het slot te verwijderen anders zou de politie DIt wel even komen doen.
DEZe waren al gebeld en wilde direct al komen.
Wat was ik kwaad en gewoon nog jaren blijven staan met mijn paard.
Gelukkig ben ik nu van die ellende af.

Ze waren toch ook niet in beslag genomen.
Alleen even tijdelijk verhuisd.
Maar inmiddels al geld gehad en paarden in perfectie conditie weer terug op stal.
En eigenaar gaf me groot gelijk ook[/quote]

woww Daks@ jij zou ook grote problemen met mij krijgen, als je mijn paard ''tijdelijk'' ergens anders zou zetten.
alleen het vervoeren al, stel dat er iets gebeurd en dan??

ik ben toch maar weer blij dat ik bij een boertje sta. moet uiteraard betalen, maar geen vaste datum hoor.
en als ik een maand later ben, of 2. zou niet erg zijn., als het maar wel even wordt gemeld.

@raiza, niet iedereen heeft internet bankieren. ik heb het iig niet. en betaal contant mijn stalgeld
Laatst bijgewerkt door gipsyboy op 22-07-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:50

Je kan dan wel de 1e van de maand instellen, als dat per toeval in een weekend valt of op een feestdag dan maakt de bank dat pas over op de eerstvolgende werkdag (is toch zo bij mijn bank). Gelukkig houden ze er wel rekening mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:52

een maand of 2 later betalen moet kunnen? Mooi niet! Als dat je inkomsten zijn is dat echt niet doenbaar!

Zou jij het dan waarderen dat je werkgever doodleuk zegt "jongens, het is krap deze maand dus je krijgt je achterstallig loon wel over een maandje of 2".
Je huishuur betaal je toch ook netjes op tijd? net zoals je andere facturen?

Nou, dan moet je maar zorgen dat je je stalgeld ook op tijd kan ophoesten, tenzij je natuurlijk echt grondige reden hebt en je een regeling kan treffen.

gipsyboy

Re: wanneer stalgeld betalen, wanneer aanspreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:54

dat zou op ´`bedrijven´´ zo gaan ja.
gelukkig staat mijn paard niet op een bedrijf.
en is alles nog steeds hobby

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:58

Ik doe mijn best het in de 1e week van de nieuwe maand te betalen. Maar ik zie mijn stalhouder zelden.. :)) Dus ik loop meestal eerst een week op stal te denken ''zie ik hem'' en gebeurt dat niet sms ik hem om een afspraak te maken dat ik het afgeef. Hij vindt het goed zo, en ik ook. Afgelopen maand was ik een week eerder, omdat ik op vakantie zou gaan. Mocht ik hem toevallig in de 1e week van de maand zien en geen geld bij hebben zeg ik het ook altijd tegen hem ''joh sorry, heb het nu niet bij, had niet verwacht je te zien. Zal ik het overmaken of kan ik het **dag-tijd** even komen brengen?''

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:55

Varekaj schreef:
Je kan dan wel de 1e van de maand instellen, als dat per toeval in een weekend valt of op een feestdag dan maakt de bank dat pas over op de eerstvolgende werkdag (is toch zo bij mijn bank). Gelukkig houden ze er wel rekening mee.

Bij mij wordt het wel op de 1e afgeschreven, ook al is dat in het weekend, maar goed, zou er geen problemen mee hebben als pensionhouder als het de 2e of 3e is, als de 1e in het weekend valt, maar dan moet het er de maandag na de 1e ook wel op staan.

gipsyboy schreef:
@raiza, niet iedereen heeft internet bankieren. ik heb het iig niet. en betaal contant mijn stalgeld

Als je een rekening hebt bij een bank en je hebt internet KUN je internetbankieren, zeg ook niet dat iedereen dat heeft, maar je hebt vast een bankrekening en je kan ook op bokt, dus ook de beschikking over internet ;)

Ik zou zelf wel strenge regels aanhouden als ik pensionhouders was, vind 1-2 maanden later betalen ook niet acceptabel. Je moet zelf toch ook zorgen dat er voer, stro en hooi etc is... kan je ook geen maand mee wachten omdat er niet betaald wordt, want ze moeten toch eten.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:02

gipsyboy schreef:

Voor de boer is het een deel van zijn inkomst ;) Heeft weinig met hobby te maken.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:20

Ik zou me er zelf niet prettig bij voelen als ik zo laat zou betalen of het zou vergeten. Dat kan 1 keer gebeuren maar dan kun je voor jezelf toch een herinnering of zo in je telefoon zetten?

En hobby of niet, je neemt een "dienst" af bij iemand en daar moet je dan voor betalen... En ik vind op tijd ;) . (Nu krijg ik het al benauwd als ik een herinnering krijg van bol.com of zo dus ik zou het ook gewoon niet kunnen... :o ).

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:40

gipsyboy schreef:

En bij ons is het ook hobby maar wel een DURE hobby

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:51

Maar zelfsa als iemand niet aan internetbankieren doet kan een automatische overschrijving "ingesteld" worden. Hiervoor moet je dan wel even naar de bank toe, maar da's een kleine moeite.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:06

Maar sommige stallen werken met facturen en factuurnummers :x dat maakt een automatisch incasso instellen bij internetbankieren toch enigzins ingewikkeld.
Ik heb nu voor mijn stalling ingesteld dat het op de 29ste wordt overgeschreven, deze stal werkt niet met factuurnummers :)

Helaas wist mijn internetbankieren mijn gegeven opdrachten wel eens :x heel vervelend. Maar fix het zodra ik erachter kom. Maar ik kijk echt niet elke dag op internetbankieren :n als ik het instel dan verwacht ik dat het goed gaat en niet dat hij de opdrachten wist. En dat deed hij met álle opdrachten, zo vervelend :x
En was laatst mijn dingetje van de bank kwijt waarmee ik kon internetbankieren :+ ben toen op koopavond bij de bank gaan internetbankieren en heb gelijk een nieuwe aangevraagd. Maar gezien ik een fulltime baan heb tijdens kantoortijden, kon het alleen op koopavond en was ik een week te laat. Gelukkig maken ze er helemaal geen punt van bij ons op stal.

Opzegtermijnen doen ze ook niet aan, geeft alleen maar gezeik. En daar ben ik het wel mee eens :D
Laatst bijgewerkt door Keet op 26-07-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:09

Ik betaal het ook rond het begin van de maand, of eind van de vorige maand. Is voor de eigenaar van het land fijner, maar vind ik wel net zo fijn voor mezelf.

Maar ik zou er toch na een dag of 3 wel naar vragen. Inderdaad wat veel mensen al zeggen, jij betaald ook het hooi, brok, stro, enz. Dat wordt ook van jou verwacht toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:54

je kan ook met boetes gaan werken. Eerste week vd maand de tijd om te betalen. Gebeurt dit later dan die eerste week dan 12,50 boete erbij!

Mensen die moeilijk zijn met betalen betalen op een gegeef moment helemaal niet meer.

SabinaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:31

als jullie op vakantie gaan, bv een week met het paard dan moeten jullie toch ook gewoon stalgeld betalen van die week of niet?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:33

Hangt er vanaf.
Hier gaat meestal in overleg een gedeelte van het stalgeld af. Maar vanaf 2weken???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:36

Oh nee, ik betaal gewoon door...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:21

SabinaS schreef:
als jullie op vakantie gaan, bv een week met het paard dan moeten jullie toch ook gewoon stalgeld betalen van die week of niet?

Ik betaal gewoon door, maar ik ben meestal ook niet meer dan een paar dagen weg. Vaak heb ik dan wel weer (extra) hooi nodig om mee te nemen, dus dat kunnen we dan met gesloten beurs afhandelen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:25

Volgens mij betaalt men hier aan het eind van de maand maar ik betaal begin van de maand dit omdat ik gelijk de rest van de rekeningen laat overschrijven dus dan is er niet echt zo conflict.

Ik zou wel hiermee oppassen want dan wordt het later later en later en voordat je het weet ben je er een maand eroverheen en hebben ze dus een maand geen stalling betaalt.

Bespreek met de mensen binnen die 4 dagen moet je betalen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:46

unicorn_kiss schreef:
gipsyboy schreef:

Voor de boer is het een deel van zijn inkomst ;) Heeft weinig met hobby te maken.

Voor mij is het ook hobby, maar mijn rekeningen moet ik ook betalen en aangezien ik dingen als ruwvoer en strooisel in grotere hoeveelheden van te voren inkoop of het loonbedrijf moet betalen zodra het gras in de balen zit, wens ik ook niet nog 1 of 2 maanden langer op het geld te wachten... Heb er nu al renteverlies op en anders moeten de prijzen maar omhoog om dat lange wachten te compenseren...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:30

Ik betaal altijd de eerste week,het is hier handje contantje en soms zijn ze niet thuis wanneer ik er ben en dan lopen we elkaar weleens mis,maar het is nooit langer dan 5 dagen na de 1ste en soms is het weleens vroeger dus een paar dagen voor de eerste,maar net hoe het loopt.

Laatst had ik de envelope verstopt en een smsje gestuurd waar, had geen zin om nog dagen met een envelope van een paar honderd euro rond te lopen.

Echter weet ik wel dat er iemand bij ons op stal hun pony least en daar moeten ze het wel bijna elke maand aan vragen,is voor hun niet fijn en voor de leasers niet lijkt mij,terwijl de leasers juist zelf zakenmensen zijn,die zouden toch beter moeten weten zou je denken? >;)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:39

SabinaS schreef:

Ja als ik op vakantie ga met paard betaal ik gewoon door,neem dan ook een zak brok en muesli mee van stal.
Niet dat ik die dan nog eens extra ga kopen,wat we overhebben gaat gewoon weer netjes mee terug ook.
En voor onderweg hooi in de trailer voor de heen en terugreis met zaagsel op de vloer en neem ik in een plastic vuilniszak zaagsel mee voor de terugreis.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:07

Ik betaal altijd ergens in de eerste week van de maand, logisch toch.

Want ze moeten ook je paard hooi en stro leveren en voor onderhoud van de stallen, bak, paddocks en weiland.

Als ik zelf een stalhoudster was zou ik ze erop aanspreken, dat het de eerste week van de maand binnen moet zijn.

Anders kan je vragen of ze het voortaan automatisch wil laten overmaken aan jou als ze elke keer weer laks is en of "vergeet". Wil ze toch niet en nog steeds laks dan mag ze vertrekken.

Want er zijn er die niet betalen en dan ineens vertrokken zijn met hun paard en dan zit je met de onkosten.