Het leed dat lange benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Re: Het leed dat lange benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:17

Dank je Livito ik ga even kijken of ze nog langer hebben!
Uit mijn petrie's ben ik een beetje uitgegroeit, die zijn te kort geworden! :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:02

Voor de Eurostar Klarissa en Klara liefhebbers, ik heb het even voor jullie nagekeken en de modellen heten nu Concordia en Concours.
Bij Divoza zijn ze zeker nog.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:25

Bella123 schreef:
Roxx schreef:
Ik meld me ook. Ik ben 1.93 lang en heb lengtemaat 38 (soms 40) van spijkerbroeken. Niet de meest gangbare maat dus! :+ Mijn paard is 1.77. Voor het mooie had hij wel iets groter mogen zijn, maar het past wel bij elkaar.

Jeetje! Ik vind mezelf altijd een beetje zielig met mijn lengte, maar zeg nu niets meer. Vind je het niet vervelend/moeilijk? Of ben ik de enige die niet blij is met haar lengte? :o

Tja, als ik kon kiezen was ik liever een stukje kleiner, maar ik kan niet kiezen. Dus, tja, dan houdt het op. En ach, voor de rest ben ik gezond dus als dit het ergste is...... :D Moet zeggen dat ik er meer moeite mee had toen ik jonger was hoor.

JudithhB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:38

Balans houden is wel makkelijker met lange benen!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:06

Ik meld me ook, ong. 1.82 en 55 kg. ( thanks, dad van 2 meter :) )
Heb me laatst een mooie rijbroek aan laten smeren, kwam binnen, zei: '' Ik ben op zoek naar een broek '', en kwam al aan met een donkerbruine lange rijbroek die niet zo hoog zit. I'm lovin' it :) Weet alleen het merk niet uit mijn hoofd, sorry.
Spijkerbroeken zijn wel altijd een ramp, doordat ik ook best smal ben. Heb er nu een van Cars die tot mijn voeten komt, daar ben ik wel blij mee.

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:45

meld me ook :)

ben 1.82 en 58 kilo, paard is 1.75 :) iedereen op de club is gewoonweg jaloers :) voor mijn paardje is het wel handig!

rijlaarzen zijn eigelijk een beetje te kort maar stoort absoluut niet :) heb de hkm spain.
rijbroeken zijn normaal ALTIJD te kort! maar hoera, vandaag eentje gevonden die lang genoeg is :D de hkm jeans met leren zitvlak!
pikeur zit ook nog wel aardig :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:47

Jonge wat zijn jullie (laatste 2) ontzettend licht voor jullie lengte :oo

Vooral horsecookie
Ik ben 1.75 en als ik 55 kg weeg ben ik te licht

Maar ja
Ik weeg 60 kg

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:54

Ik meld me ook even.

Zelf ben ik 1.77 (of misschien iets groter, weet het niet precies) en ik weeg 48 kg. Ik rijd nu op een haflinger van 1.47 en dat past nog wel. :) Op mijn profiel staat een foto.
Ik heb geen last van rijlaarzen die te kort zijn, maar wel van rijbroeken die te kort zijn. Nu heb ik er een van Riders Pro, en die wordt eigenlijk al wat te klein. :=
Met spijkerbroeken heb ik ook het bekende probleem: ze moeten lang zijn, maar ook smal. Daarom is het altijd lastig om broeken te vinden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:02

Ik mag me hier (helaas) ook melden...

Ik ben 1,90m en heb een buitenbeenlengte van 1,25 dus ik heb erg lange benen in vergelijking met mijn bovenlijf. Broeken zijn te kort, laarzen zijn te kort, mijn paard is te klein (1,72 is de grootste, maar hij lijkt net een pony als ik er op zit :=)

Ik ben wel blij dat mijn achterste het laatste jaar flink gegroeid is, ik heb nu maat 44 waardoor ik in langere broeken pas.

Ja, dit paard is echt 1,72m :+
Afbeelding

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:57

Wow, 1,72! Haha het lijkt inderdaad net een pony _O-

JudithhB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:07

Heb je ook ongelijke benen? Of rij je altijd met 2 gaten verschil?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 14:03

:oo

Bromfiets! Denk dat het voor jou echt lastig is die benen. Wat voor lengtemaat heb je wel niet in je broeken? 40? Sjonge.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:07

Ow ik meld me ook!!!
Vreselijk lange benen in verhouding, ik ben 1.85m maar mn benen zijn 1.26m (zelfde maat dus als bromfiets lees ik hier).
Laarzen laat ik op maat maken bij Lipica (54cm hoog, 36cm kuit) dus daar zit het probleem niet, maar mn broeken eindigen altijd ver boven mn enkels...
Kleding kopen is altijd een ramp, en dat stel ik dan ook graag uit.

Paard heb ik gelukkig ook geen probleem mee, die heeft een schofthoogte van 1.85m 8-)

Ongelijke benen heb ik in lichte mate, mij is me wel afgeraden om met ongelijke beugels te gaan rijden omdat je je rug hier alleen maar slechter van maakt.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:20

Ik heb 1,78 en heb ook wel aardig lange benen!
Gelukkig niet zulke problemen als sommige hier hebben, rijbroeken passen vaak als ik een lengtemaat neem ook gewoon prima.

Mijn paard is 1,74 maar voor het echte mooie zou hij nog wel iets groter mogen zijn van mij :j

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:25

Ik meld me ook!
Ben 1.75,
en 48 kilo!
Mijn chaps zijn
indd veel te kort
maar met m'n laarzen kan
ik niet rijden omdat ze vast
blijven zitten ONDER het zadel!
Heb vhz, dus is sowieso al
wat moeilijker!
M'n paardje is 1.58,
maar ik pas er in principe gewoon
prima op!

Rijbroeken zijn altijd een probleem...
altijd te kort, en als de benen lang
genoeg zijn is de kont weer
veel te groot, want ik heb nou niet
bepaald een dikke kont ofso,
en al helemaal geen brede heupen of wat
dan ook...! Volgende week gaan we op zoek
naar nieuwe rijbroek, want alle 4 zijn
ze nu te kort!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:20

JudithhB schreef:
Heb je ook ongelijke benen? Of rij je altijd met 2 gaten verschil?

Ik heb ongelijke benen :j Maar dit verschil is vooral het uitrekken door het opstappen, want ze zitten allebei op het laatste gaatje.
Lengtemaat qua broek heb ik eigenlijk 38, maar die vind je bijna nergens. Nu draag ik broeken van Maskovic, van de makro, die vallen wel lang genoeg :)

Verder vind ik het vervelend dat je zo weinig contact met je kuiten hebt als je op het paard zit, je moet je benen echt om het paard heenslaan als het ware en daardoor val ik voorover :\

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:24

ik kom mij ook melden :))
ik ben 1,85 :(
en weeg 65 kilo,
met paardrijbroeken heb ik vaah harry's horse die zijn bij mij net lang genoeg gelukkig,
spijkerbroeken moet ik wel in lengtematen kopen
vooral shirts zijn voor mij een probleem maat s,m is gewoon veel te kort :n
ik heb gelukkig een super fijn zadel gekocht een austraulien stock saddle die heeft heerlijke lange zweetbladen
edit wow bromfiets dat lijkt echt een pony ja :o

ik reed eerst op deze :
Afbeelding
maar ben ook gestopt omdat ik te groot ben :(

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:32

Nou dan kom ik ook maar even langs; ik ben 1.78 plm. 75 kg. en heb dus altijd te korte chaps, en ook nog eens dikke kuiten dus kan niet in laarzen.
Broekmaat 88 die dan weer veel te wijd in de taille zit, maar wel moet omdat ik hem anders niet over mijn kuiten krijg. :o
Mijn wedstrijdjas heb ik ooit zelf gemaakt, met ekstra lange mouwen en ekstra lang over de kont. Rijd nu al jaren geen wedstrijden meer; ja, Endurance maar dat mag gelukkig zonder jas en witte broek!

Dit ben ik op mijn logeerpaard van ruim 1.80:
Afbeelding

Qazplm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:09

Ik meld me ook! Ben 1.80 en weeg iets meer dan 60 kg. Mijn paard is 1.68 maar ze is vrij breed gebouwd en lijkt ook wat groter. Daardoor ziet het er ook niet zo raar uit.
Spijkerbroeken is idd lastig. Ik koop ze ook wel eens bij de zara. sommige modellen vallen ook lang en ze zijn gelukkig niet zo duur. Ik heb ook lengtemaat 36. Eurostar klarissa en dan maat 188. Die is het allerfijnste maar die verkopen ze niet meer. (tenminste, die kan ik nergens meer vinden en ze zijn toch net wat langer dan de andere lengtematen)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:12

wouw mooie grote zeg :)
die schimmel :)

Flomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:14

wat een leuke schimmel!!
erg mooi zeg!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:25

Ik lees al even mee en meld me dan ook maar, 't valt nog mee als ik naar anderen kijk hier, maar met m'n 1.76 heb ik toch ook wel last van broeklengtes. Ik heb meestal een lengtemaat en met m'n kousen over m'n broek is het goed te doen. Maar op een paard/grote pony waar ik qua gewicht nog makkelijk op kan heb je soms toch een raar gezicht met die langere stelten.
Daarbij komt dat ik toch zelf wat lekkerder zit op een wat slanker gebouwd paardje, dan is het ook al weer sneller te lang dan wanneer je op een wat breder gebouwd paard zit.
M'n laarzenlengte viel nog mee vorige week met aanmeten, hoogte van de laars is 48,5cm (nog net binnen de standaardprijs _/-\o_ )

En off topic, Linky, op zoek in jouw profiel naar de schimmel vraag ik me toch af of je echt wel 60 bent :oo .

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:58

Caroline_7 schreef:
Eurostar klarissa en dan maat 188. Die is het allerfijnste maar die verkopen ze niet meer. (tenminste, die kan ik nergens meer vinden en ze zijn toch net wat langer dan de andere lengtematen)

Hier hebben ze maat 188 Eurostar Klarissa ook nooit in de winkel, maar ik laat die gewoon bestellen in de juiste kleur. In mei nog gedaan bij de hypo. Een week later had ik hem.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:49

wat is maat 188?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:30

De allergrootste kindermaat wat bestaat van Eurostar :D