Altijd zonder, met leren zitvlak vind ik veel te stroef in het zadel.
Elvi_Elisa
Geplaatst: 07-08-11 21:26
ik heb altijd zonder gehad dus ik weer niet beter
danieck_8
Geplaatst: 11-08-11 18:54
zelf vind ik het denk ik fijner met zitvak ! dan zit je ook wat steviger in het zadel maar dat is mijn mening , x
akp
Geplaatst: 12-08-11 17:38
zelf vind ik mét veel fijner, heb een eurostar rijbroek met een super soepel zitvlak. ik vind het fijn omdat je een stukje steviger zit. ik heb ook eentje van de epplejeck, maar deze is zo stijf dat ik amper mn been omhoog kan doen om op te stijgen. dat vind ik dan wel weer wat minder fijn. verder heb ik ook wel rijbroeken zonder, kan ik ook best mee rijden, maar mijn voorkeur gaat naar een broek met zitvlak.
Met! Toen ik nog 1 of twee keer reed per week ging dat best zonder, maar daarna lag mijn kont open. Heb 0,0 stootkussen, zeg maar, dus reed mezelf open aan mijn zitbeenknobbels. Nu soms nog, maar al veel minder
Kan ook aan het zadel liggen natuurlijk: ik zat vroeger op een Wintec VZH, kunststof, lekker zacht. En nu een eigenlijk, vrij harde maar o-zo-zalige, leren dressuur KN. Als ik nu met een (kunst)leren zitvlak op kunststof zit plakt mijn broek aan het zadel, niet normaal. Maar op mijn leren KN heb ik alle vrijheid van de wereld, zonder dat ik van mijn zadel slier....
Tessa_1
Geplaatst: 20-08-11 23:22
Altijd met. Je zit toch net dat beetje steviger in je zadel