wel of niet kopen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verastar1

Re: wel of niet kopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:31

leuke pony

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:35

schatjes!!!! :D

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:03

Merel mag blij zijn met een moeder die zo veel rekening houd met haar ambities en kunnen!
Amber zal je ook dankbaar zijn dat ze het goed getroffen hebt, je weet maar nooit als oude manege pony waar je terecht komt en of je goed verzorgd wordt!

Eithne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 01:54

Fijn om te lezen.. Prachtig paard :)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 08:32

Nou ik ben ook superblij met de pony, merel stapt en heeft nu op haar leren draven.
Ze krijgt nu seniores priores en kauwt nog aardig wat voordroog weg. Ook krijgt ze nog een kruidenmengsel voor haar gewrichten en van subli omega 369 omdat ze iets slechter uit haar vacht wegkomt. Ze glanst in ieder geval en heeft er nog lol in. In principe durf ik merel alleen met de pony weg te sturen omdat ik weet dat er niks gebeurt want de pony heeft er plezier in en ik kan er een kanon naast afschieten.
De paardentandarts komt hier eens per jaar voor controle en toen kwamen we erachter dat ze boven geen kiezen meer heeft, onder zit alles los en er zijn verschillende voortanden die los zitten. Hij gaf toen ook aan dat ze zeker geen 24 jaar is, maar dat we er zeker nog wel 10 jaar bij op moesten tellen. Maar dat geeft niet. Merel weet ook dat er een dag komt dat ze afscheid zal moeten nemen, daar hebben we haar bewust van gemaakt, en ze geniet van elke dag.
En wat Amber betreft, het geeft me zo'n goed gevoel, dat die zure pony met pijn in haar rug die bij me kwam, nu een knuffeloma is die lekker geniet van elke dag. En op deze manier leert mijn dochter dat er ook een andere kant is van een dier, dat ze wel eens een dag hebben dat ze niet zo lekker lopen omdat ze stram zijn. En dat het geen gebruiksartikel is, maar dat je moet kijken naar het dier zelf..

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het niet gedaan hadden, en die zeggen. Jeetje dat kost een boel geld. Ik weet dat het extra voer duur is, maar prijsloos is het plezier dat ze hebben, dat ik haar los het bos in kan laten tijdens een buitenrit en niet elke keer een kind op moet rapen van de grond omdat haar jonge pony niet wil. En onschatbaar is de info die dit paard haar nog kan geven. Want ze is behoorlijk voorzichtig met merel. En ze moet echt rijden om haar pony aktief door te laten stappen. Licht in de handen zijn omdat haar tanden los zitten dus oppassen met het bit. Dus rekening houden met het dier. En dat mis ik vaak bij heel veel jonge ruitertjes..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:10

Lees dit topic nu voor het eerst, maar respect voor de manier waarop jullie en dan vooral Merel omgaan met deze oude dame. Ach en dat ze ouder is als er was gezegd, jullie hebben haar gekocht met een doel en zo te horen zit dat helemaal goed. Vind het een leuke combi en ik hoop dat jullie nog lang mogen genieten van Amber.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:28

Super om te lezen dit :D al met al de juiste keuze geweest , jullie dochter blij en Oma Amber ook dik tevreden

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:34

Dit geeft gewoon een heerlijk gevoel, heel veel plezier nog allemaal!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:52

leentje1975 schreef:
Nou ik ben ook superblij met de pony, merel stapt en heeft nu op haar leren draven.
Ze krijgt nu seniores priores en kauwt nog aardig wat voordroog weg. Ook krijgt ze nog een kruidenmengsel voor haar gewrichten en van subli omega 369 omdat ze iets slechter uit haar vacht wegkomt. Ze glanst in ieder geval en heeft er nog lol in. In principe durf ik merel alleen met de pony weg te sturen omdat ik weet dat er niks gebeurt want de pony heeft er plezier in en ik kan er een kanon naast afschieten.
De paardentandarts komt hier eens per jaar voor controle en toen kwamen we erachter dat ze boven geen kiezen meer heeft, onder zit alles los en er zijn verschillende voortanden die los zitten. Hij gaf toen ook aan dat ze zeker geen 24 jaar is, maar dat we er zeker nog wel 10 jaar bij op moesten tellen. Maar dat geeft niet. Merel weet ook dat er een dag komt dat ze afscheid zal moeten nemen, daar hebben we haar bewust van gemaakt, en ze geniet van elke dag.
En wat Amber betreft, het geeft me zo'n goed gevoel, dat die zure pony met pijn in haar rug die bij me kwam, nu een knuffeloma is die lekker geniet van elke dag. En op deze manier leert mijn dochter dat er ook een andere kant is van een dier, dat ze wel eens een dag hebben dat ze niet zo lekker lopen omdat ze stram zijn. En dat het geen gebruiksartikel is, maar dat je moet kijken naar het dier zelf..

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het niet gedaan hadden, en die zeggen. Jeetje dat kost een boel geld. Ik weet dat het extra voer duur is, maar prijsloos is het plezier dat ze hebben, dat ik haar los het bos in kan laten tijdens een buitenrit en niet elke keer een kind op moet rapen van de grond omdat haar jonge pony niet wil. En onschatbaar is de info die dit paard haar nog kan geven. Want ze is behoorlijk voorzichtig met merel. En ze moet echt rijden om haar pony aktief door te laten stappen. Licht in de handen zijn omdat haar tanden los zitten dus oppassen met het bit. Dus rekening houden met het dier. En dat mis ik vaak bij heel veel jonge ruitertjes..

mooi gezegd, enne voor die leeftijd... ziet ze er top uit hoor :j
en k heb het al eerder in je topc gepost -veilgheid en betrouwbaarheid is onbetaalbaar, fijn dat je dat bij deze pony gevonden hebt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:09

Wat een superleuke combinatie :)

Oude manegepaarden zijn vaak wat zuur, maar wat wil je met al die drukte om hun heen een leven lang. Mijn gepensioeneerde ruin heeft ook jarenlang als manege-paard gewerkt, en stond daar op stal ook bekent als zuur en vernijdig. Nu weer bij mij op stal is hij de rust en knuffel zelve... Ideaal juist die oudere dieren, ideaal als leerpaard.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:14

Dank je wel voor de complimentjes.
We doen ook ons best om haar het nog zo leuk mogelijk te maken.
Ze loopt hier nu het hele jaar rond buiten met een schuilstal en dat scheelde al behoorlijk.
De eerste maand liep ze ook heel veel rondjes, en keek vaak heel boos. Een bak wilde ze niet in. Tja dus het bos maar in. Dat vond ze geweldig. Kan eerlijk zeggen dat mijn dochter op haar de beginselen heeft geleerd. In een box hoef ik haar ook niet te zetten of haar op te sluiten want dan komt dat zure weer terug. Dus ja het is er wel eentje met karakter. Maar dat geeft helemaal niet.
Jammer vaak dat mensen er voor terugschrikken om een oudere pony of paard te kopen, je kunt er zoveel plezier nog van hebben. Je moet gewoon kijken naar je ambities, wat je precies wil en dan is daar vast wel een mouw aan te passen..

naomienaran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:37

lees het toppic nu pas voor het eerst :o

maar wat leuk dat jullie het oude dametje nog zo'n goed leven bieden!
wat zou er gebeurt zijn als jullie haar niet hadden genomen? misschien wel afgemaakt!
ze ziet er nog top uit leuke combie met je dochter :j
en heel veel mensen kiezen geen oudje juist om de extra kosten etc.
maar ik vindt zelf dat je met de oudere meer plezier heb dan met de jonkies!
heb mijn 36 jarige 2 jaar geleden in moeten laten slapen maar dat was zo'n lief beesie.
heb er nu een van 2 jaar en 10 maanden wat een doerakker zeg :P

ik hoop dat je nog lang plezier heb van de knappe dame!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:02

zo'n pony is z'n gewicht in goud waard :D

tamawi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:23

Wat een leuke foto's!!!! :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:00

Ik wordt er helemaal warm van en blij.

Dat jullie zo goed en lief zijn voor deze pony en dat deze pony heel lief is voor je dochertje.

Dat zet me wel aan t denken he, zoveel mensen die paarden/ponys wegdoen omdat ze te oud zijn en dat vind ik heel erg.

Zelf zou ik nooit een paard of pony wegdoen die oud zijn. Mijn paard is nu nog maar 15 jaar maar hem zal ik nooit wegdoen en hopelijk mag hij oud worden.