Paard net uit de wei, meteen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:12

Ik haal hem uit de wei, en dan eerst lekker een half uur poetsen. en daarna rijden. Ik stap wel altijd lang in en ook wel lang uit. zowiezo wel 20 minuten in en 20 minuten uit. Na de muesli, wacht ik vaak wel nog wat langer. Maar muesli krijgt hij 's ochtends en 's avonds. en ik rij vaak 's middags. Dus dan kan het wel. en vaak krijgt hij alleen bij een inspannende rit nog een extra schepje muesli. Bij een korte rit, krijgt hij dan een wortel:D.

Ik zie geen probleem om te gaan rijden, zodra je paard uit de wei komt. zo lang je maar een goede warmin up en cooling down doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:14

quartel schreef:
de mijne zou zich dan aleen maar nog voller vreten aan het stro......
Na een half uur poetsen ga ik er gewoon op.
Plassen doet hij in de wei en na het rijden......no problem

half uur poetsen :oo
die van mij kunnen ook drinken in de wei dus nee..

xcaroline

Re: Paard net uit de wei, meteen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:16

Als mijn paard in de wei staat en ik wil rijden haal ik hem er ook gewoon uit en begin met poetsen zet hem niet eerst in de stal.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:12

just_kiki schreef:
ik zet der wel eventjes op stal (voor 't plassen en drinken, drinken is bij ons niet mogelijk op weide)
maar voor zoveel uur als TS, nee hoor :+ daar heb ik het veel te druk voor :=
Ze staat er dan 5 a 10 min even in. Ondertussen leg ik me spullen klaar

Hier inderdaad hetzelfde. Kan ie even plassen en vers water drinken :D

xChoco

Re: Paard net uit de wei, meteen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:43

Als ik voor 3 a 4 uur op stal ben staat ze vaak nog buiten dus zet ik haar even binnen, zet ik alle spullen alvast klaar en dan haal ik haar weer uit stal. Meestal duurt dat bij mij 10 min. omdat ik meestal nog klets met andere mensen. En als ze al in haar stal staat zet ik haar gewoon meteen op de poetsplaats.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:55

die ik rijd staat 24/7 in de wei.
soms heb ik geen zin of tijd om te poetsen en haal ik snel een borstel over haar rug, zadel erop en rijden maar!

en als ik wedstrijd heb, maak ik haar de dag van te voren eventueel schoon (meestal is ze al schoon, en ze is ook zwart :+ ) en dan gaat ze hup...uit de wei op de trailer, no problemo.

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:38

Uhmmm.. als ik haar uit de wei haal zadel ik meestal op in stal (als het goed weer is wel is buiten aan de bok, maar wij hebben geen aparte poetsplaats). Dus zet ik haar even los op stal kan ze even drinken wat ze wil en leg ik ondertussen mn spulletjes klaar :p dan gaat meteen het zadel erop hoor ;)