Aan de wedstrijdruiters; Hoevaak trainen jullie per week?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoevaak trainen jullie?

Ik rijd iedere dag mijn paard intensief
11 (3%)
Ik rijd mijn paard iedere dag, maar de ene dag rustiger dan de andere dag.
86 (25%)
Ik rijd om de dag mijn paard intensief, de dag dat ik niet rijd doe ik ook niets met hem qua beweging
33 (9%)
Ik rijd mijn paard om de dag, de dag dat ik niet rijd longeer ik of jaag ik mijn paard op.
18 (5%)
Ik train mijn paard hooguit 2 a 3 keer per week.
33 (9%)
Soms rijd ik bijv. 3 dagen achter mekaar aan intensief of juist rustig, en zo nu en dan met een dag rust, het is heel verschillend.
101 (29%)
Anders...
62 (18%)

Totaal aantal stemmen: 344

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:14

Tjuppie schreef:
Spieren hebben rust nodig om te kunnen herstellen en dan te kunnen opbouwen. Zo werkt dat ook bij mensen. Dus ik geloof niet dat er veel paarden zijn waarvoor het goed is om zoveel te trainen.

De vraag is natuurlijk wat een ieder verstaat onder intensieve training. Ik denk dat er een heel verschil is tussen wat de een verstaat onder intensief en de wat de ander doet bij een intensieve training.

Van een uurtje dressuur training wat de meeste paarden in de basissport krijgen, hoeven de spieren van een paard niet van te herstellen. Dan zou het niet best gesteld zijn met de spieren van een paard. Een paard is ontworpen om vele uren te bewegen per dag.

_Sofiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:59

Ik probeer mijn pony 5 keer per week te trainen als ik dat weekend wedstrijd heb. Niet elke dag even intensief en als ik een keertje te veel te doen heb voor school sla ik een keer over. :)

JesterXLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:25

Keuze 2. :)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:34

zanna is niet van mij he , maar staat wel bij ons op stal dus rij haar zo 3 x in de week gemiddeld, en de rest rijd tessa haar :D
& jupiter rij ik wel elke dag intensief, maar als het even niet lukt kwa tijd ofso , is een dag stil ook nooit erg :D

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:38

MyWishMax schreef:
Tjuppie schreef:
Tja Doerakje, het is helemaal geen onzin wat ik zeg. Ik heb vele paarden op alle niveau's, maar ik heb er geen die 2x op een dag lopen hoor. En de goed getrainde paarden houden het gerust 2 uur achter elkaar onder het zadel vol, dus met de conditie is niets mis.

Heb ook zat hele hete paarden, maar geen een die beter wordt van 2x per dag werken. Ze moeten fris blijven in de kop (althans dat is mijn mening) en de hele dag op het land is super goed voor het lijf. Als je paard 's avonds stijf is na een training 's ochtends, maar wel de hele dag buiten heeft gestaan, is er iets niet goed aan je training. Dat mag een keertje, maar zeker niet dagelijks. Dus voor de 'stijfheid' die jij noemt, gaat het ook niet op.

Ik train ook wel eens 2 keer per dag. Okee, dat is niet helemaal waar, maar het komt sporadisch wel eens voor dat ik 's ochtends rijd en mijn moeder 's avonds nog een keer. Nu moet ik erbij zeggen dat ik hem dan 's ochtends alleen losmaak en mams binnen half uurtje klaar is (en hij dan alleen hoeft te lopen, niet hard werken) Maar ik maak er geen gewoonte van.

Daar krijgt ie dan ook niets van natuurlijk!

@Janouk; Laat ik dan voor mezelf spreken, als IK het over een intensieve training heb, dan doe ik dat al zelfs niet dagelijks, laat staan 2x per dag. Maar ook als je het niet over intensief trainen hebt, dan vind ik structureel 2x per dag, gewoon niet zinvol. Maar dat heb ik volgens mij al eerder gezegd :P

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:44

ik train ook gwn afwisselend, ik kyk hoe ze aanvoelt, en daarop train ik dan..
meestal gewoon dresuur, 1x springen( of 2x) en de rest buitenritten om te relaxen.
of ik combineer een buitenrit met dresuur.. :+
voor de rest staat ze hele dag op wei, zodat ze gwn lekker in beweging blijft;..