Bij het springen zou het van mij helemaal veranderd mogen worden. De ruiters die met bp rijden, hoeven geen jasje meer aan.
En anders ook alleen boven de 25 gr. jasje uit.
persoonlijk vind ik zonder jasje niet erg netjes staan, maar dat is niet waar het om gaat in de sport natuurlijk. Zeker als de plastron niet helemaal goed vastgespeld zit, en er dus van die flappers over de schouders naar achteren waaien, en dan vaak nog een stuk van de blouse uit de broek, dan vind het geen pan. Jammer genoeg wordt daar vaak weinig aandacht aan besteed door de ruiters in zomertenue. Het lijkt wel of met de toestemming van zomertenue, alle grenzen m.b.t. de kleding een beetje vervagen.

), kan ik me haast niet voorstellen dat als je een dun jasje en een ademende blouse draagt, je van de paar minuten een dun laagje stof extra zo hondsberoerd wordt. Natuurlijk heb je het altijd warmer met meer kleding, maar met de kleding die je tegenwoordig hebt zou je het toch 7 minuten uit moeten kunnen houden. Als je dat niet kan, zou dat dan echt aan dat dunne jasje liggen? Of kan je lichaam dan sporten met die temperaturen niet aan?