Een 5 voor verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:32

Katja schreef:
Fleur_V schreef:
Verder vind ik de redenering van de KNHS een 5 is voldoende nogal krom, aangezien je met alleen maar 5 geen winstpunten rijdt, maar zelfs een verliespunt.

Dan zou je met een proef met alleen maar voldoendes toch een verliespunt rijden.
Pas bij minder dan een 4,5 gemiddeld heb je verlies.

Oeps, rekenfoutje :o

Maar correct me if i'm wrong: Tussen de 135 en 150 punten is 1 verliespunt.
Een proef heeft 30 onderdelen. Als je voor ieder onderdeel een 5 hebt, heb je 5x30=150 punten.
Dan heb je toch een verliespunt?

Vanky

Re: Een 5 voor verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:36

Tja waar maak je je druk om, je hebt een 6 gemiddeld.
Dus je mist een puntje, als je een nette middendraf laat zien is het alweer opgelost. :)

Wat waren je punten? (sorry als dat al is gezegt, heb geen zin om 6 pagina's door te lezen)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:37

Nee, 149 en minder is verliespunt. Toch? Tenminste zo heb ik geleerd :))

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:52

MelanieB schreef:
Nee, 149 en minder is verliespunt. Toch? Tenminste zo heb ik geleerd :))

Klopt, maar dit geld niet in de B
dit is vanaf de L

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:57

Wauw, nooit verwacht dat dit een topic van 6 pagina's zou worden :') Leuk om te zien hoe meningen verschillen!

Mijn punten waren: proef 1 181, geen prijs (andere jury dan die van de 5 ;)) en proef 2 174 en eerste plaats.
Paard vond het erg spannend om voor het eerst tussen de witte hekjes te lopen dus ik was hier uiterst tevreden mee :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:39

OT: 149 is een verliespunt en dus net 1 5 te weinig.
Dus niet gemiddeld een 4,5 dan kom je op 135 ;)
Als je dus overal een voldoende voor hebt, heb je 30 x een 5 = 150.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:44

Maar dat is dan toch apart?
Je hebt overal een voldoende voor met uitzondering van 1 onderdeel en dan heb je een verliespunt?
Terwijl toch 95 procent van je proef "voldoende" was.

Dat is toch krom?

Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet terecht is dat er met 149 punten een verliespunt gegeven wordt, maar wel dat er aan het cijfer 5 de naam voldoende gegeven wordt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:01

Fleur_V schreef:
Je hebt overal een voldoende voor met uitzondering van 1 onderdeel en dan heb je een verliespunt?

Dat is toch krom?

Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet terecht is dat er met 149 punten een verliespunt gegeven wordt, maar wel dat er aan het cijfer 5 de naam voldoende gegeven wordt.

Dan was dat 1 onderdeel niet voldoende?

Had zo eens m'n paard super in de ring (7ens en 8en) maar met de kurzkehrt had hij het toen wat moeilijk.
Dus een 4

Sja, geheel terecht, omdat alles goed was, behalve dat ene onderdeel?

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:55

Wat mij betreft mogen ze het onderdeel 'verzorging' sowieso van het protocol halen! Het is nu voor de jury al veel meer een kwestie van eigen smaak geworden, nu er ineens ook heel veel kleuren rijjasje etc. zijn toegestaan. Vroeger zag iedereen er hetzelfde uit en was het makkelijker te beoordelen of iemand zichzelf en zijn/haar paard netjes had klaargemaakt voor een westrijd. Dus tja, als de jury nou net even geen prijs stelt op jouw kanariegele rijjasje...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:16

Optiwolk schreef:
Fleur_V schreef:

Dat is toch krom?

Had zo eens m'n paard super in de ring (7ens en 8en) maar met de kurzkehrt had hij het toen wat moeilijk.
Dus een 4

Ik snap je punt niet helemaal? :o

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:47

Fleur_V schreef:
Optiwolk schreef:

Dus een 4

Ik snap je punt niet helemaal? :o

Dat ik het logisch vind dat er voor mindere onderdelen mindere punten gegeven wordt.
En als je dan door dat ene mindere punt géén winstpunten rijdt, compleet terecht.

(Maar ik ben niet zo goed thuis in winst en verliespunten, ik rijd federatie en daar wordt dat procentueel bekeken)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:46

@Nojoukus: het onderdeel verzorging wordt ook van het protocol gehaald vanaf het M. Een kwestie dus van ff 3 klassen doorknallen en dan ben je er voorgoed van verlost.

@Fleur_V: normaal gesproken wordt uitgegaan van dat een 6 een voldoende is. Dan slaag je toch ook niet met een 5,9? Da's nu ook zo. Als je onder de 5 gemiddeld zit, rij je een verliespunt. Gemiddeld een 5 is voldoende, een 6 een winstpunt, een 6,5 heb je er twee etc. Mss ben ik eraan gewend, maar ik vind er niks kroms aan.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:19

@Marion71: dat weet ik, en daarom vind ik het eigenlijk des te vreemd dat je in de B en L wel daarvoor een beoordeling krijgt! Alsof het voor B/L ruiters belangrijker is om iets aan de verzorging te doen dan voor M+ ruiters!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:06

Nojoukus schreef:
@Marion71: dat weet ik, en daarom vind ik het eigenlijk des te vreemd dat je in de B en L wel daarvoor een beoordeling krijgt! Alsof het voor B/L ruiters belangrijker is om iets aan de verzorging te doen dan voor M+ ruiters!

Voordat je M bent heb je het B en L al doorlopen en dus geleerd wat moet of gewenst is. Daar komt bij dat lang niet elke ruiter die B of L rijdt ook doorstroomt naar het M. Tegen die tijd zijn er al heel wat die het rijjasje aan de wilgen hebben gehangen.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:27

Van mij mag dit punt helemaal eraf gehaald worden, vind het te veel risico op meningsuiting wat is mooi en wat niet. Volgens mij gaat het daar niet over in de dressuur. Het laten zien van de correcte oefeningen zijn belangrijk niet meer en niet minder. Ook in de B

Gr Desiree

PiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:37

Ik mag mijn 2 wedstrijd paarden geeneens invlechten, ofja liever niet, ze hebben elle lange manen dus voor een klein knotje moet je plukjes van 1cm breed pakt, als je dan aankomt met een shire met manen van zn 60 cm en dan een manenkam van zn meter, nou succes zul je nodig hebben. Dan ben je toch zeker een uur of 4 bezig zijn, sorry maar dat vind ik geen laksheid zoals sommige zeggen.

Minpunten geven om de knotjes, staart, benen of whatever vind ik sowieso behoorlijke onzin, dat ze dan zeggen van als je paard echt vies is mag je niet starten, maar om er punten om te geven....?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:48

Marion71 schreef:
Vlechten kost hooguit een kwartiertje. En dan heb ik er keurige roosjes inzitten. Die 5 is je kennelijk gegeven om een statement te maken. .

Nou, ik ben er echt heel handig in maar ben wel wat meer tijd kwijt om te vlechten. Toegegeven...ik ben een pietlut op het gebied van toiletteren...(heb bijna altijd een 8 gehad.)....

Mijn persoonlijke mening is dat je er wel heel erg netjes uit moet zien om een meer dan een 5 te krijgen ALS je niet invlecht. Mooie knotjes staat verzorgt en maakt het geheel mooi af.

Als ik geen tijd had om te vlechten dan zou ik iemand vragen om te vlechten...maar dressuurstarten zonder knotten....mij niet gezien... Maar goed dat is mijn persoonlijke smaak.