Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:40

jeeej morgen!! *\o/*

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:03

Ben je er wel klaar voor? }:0 ~~}>

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:46

haha jaaah :P
We gaan om 14:00 weg *\o/* Tis 1 uur en 15 minuten rijden, maar gaan onderweg ook nog lunchen :9 (de mega stokbroden/sandwiches ga ik echt wel missen van Frankrijk, als we weer terug in NL zijn haha) En tis waarschijnlijk een hele mooie route die we gaan rijden daarnaartoe <3

Heb dr zin in xD

*edit*
Oeii dinsdag wordt t wel érg heet daar :') 35 graden :wow:
Gaan ze dan 's ochtends rijden ofzow? Ohw wacht dan is de individuele trail, en dan hebben we een aantal uren vrij en dan 's avonds de evening trail *D

Kimvicious

Re: Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 17:24

aaah nog 5 weken !!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:52

1234 zit er nu al dik. Ben errug benieuwd... Morgen is Jacqueline jarig... ben ik 'r vergeten te vertellen...

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:06

Afbeelding
Hier mijn nieuwe heerlijke laarsjes, denk dat ik het hier wel een weekje op volhoud :D
Verder ook de trail in de wei aan het uitbreiden dus kan lekker oefenen voor de vakantie. Al ga ik me buddies hier ook wel missen :(

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:49

Mooi hoor!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:45

Zo ik ben terug! :D (terugweg in 1 keer gereden, 10:30 vertrokken, 0:45 thuis :wow: )
Was super!!! :D K reed op Belle, wat een geweldig paard! :P en zo gigantisch snel man!
De groep was ook leuk, behalve 1 iemand.

Er was nog 1 Nederlands meisje, 20 jaar, met wie ik op de kamer sliep, maaar.... ze was ehmm een beetje apart :o Ze had een vorm van autisme,,, en zulk soort personen horen gewoon niet op zo'n ruitervakantie thuis! Dat merkten we de 1e dag al. Ik ergerde me later ook echt kapot aan dr (zielig voor haar, maar tja...). En het gekke was, haar ouders hadden via mail een filmpje opgestuurd van de site naar dat meisje, en hadden haar opgegeven. Verder wist ze niets, ze wist alleen dat ze ''koeien ging opjutten''. Beetje raar toch? (ze waren er al een week op vakantie in de buurt, en dr ouders zetten dr af met de woorden: 'nu hebben wij ook een week vakantie voor ons alleen') En ze kon ook nog eens niet rijden, dr ouders hadden haar gigantisch overschat. Bij aankomst vroegen ze hoe lang ik al paardreed, dus ik zei zo, 9 jaar, zegt die moeder: ohw dan zullen jullie wel de enige 2 zijn die goed kunnen rijden! (zij reed 3/4 jaar op manege)
Bij de 1e trail deden we een galop, gewoon op normaal tempo, en toen begon ze te gillen, want ze was dr beugel kwijt en vond de galop te snel gaan }:0
Jacqueline vond het ook echt vervelend en heeft voor derest van de trail alleen rechte stukken gegaloppeerd en niet al te snel, voor de veiligheid van dat meisje, want als ze eraf valt heb je een probleem :7 De dagen erna heeft ze dan ook niet meer meegereden, maar goed ook! Ze mocht wel even in de wei rijden maar daar kon ze nieteens fatsoenlijk draven en galop kreeg ze er ook niet uit. (ze reed op Trigger)
Maargoed ik kan nog een uur banketstaaf over haar maar dat ga ik maar niet doen _O- ze werd woensdagochtend weer opgehaald door dr ouders want het ging gewoon niet! En ze wilden nog de helft van hun geld terug ook!(kregen ze niet) Ik was zo blij dat ze weg was joh! niet omdat ik dan een eigen kamer had, maar gewoon omdat het zo veel rust gaf, voor iedereen!

Maargoed verder waren zowel de trails als het koeiendrijven ontzettend leuk! :D Gelukkig hoefde ik niet in het moeras te stappen hahah een ander Engels meisje die wilde dat wel doen maar was iets dieper dan ze dacht :7 die stond tot haar heupen erin. Gelukkig had ze chaps aan die ze uit kon doen xD Die zaten helemaal onder de blubber haha.
T was ook een kunst om de koeien uit het lage bos en moeras te houden, maar de 2e dag was het ons in 1 keer gelukt :D

Afbeelding
(ik ben de rechter)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:56

Dat is idd helaas mis gelopen deze week ja, dit hebben we werkelijk nog nooit eerder meegemaakt. De ouders hebben mij niet van de juiste informatie qua rijervaring voorzien en óók niet dat ze autisme heeft, wat eigenlijk nog veel belangrijker is.
Dit had dus nooit mogen gebeuren. Het ergste is natuurlijk dat dit meisje in deze situatie is terechtgekomen terwijl ze er helemaal niets aan kan doen. Zij is er in feite het meest de dupe van.
Ik hoop dat je verder wel een leuke week hebt gehad Lynn.
Zo blijkt maar weer dat foute informatie verstrekken niet zo slim is, ook andere gasten worden daar de dupe van.
Gelukkig is dit nog nooit voorgekomen en we zullen er uiteraard alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen. Ik kan echter alleen met gasten communiceren via e-mail en ze niet in de ogen kijken, dus ik moet altijd afgaan op wat me verteld wordt en hopen (en daar ga ik ook vanuit) dat men eerlijk tegen me is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:00

ja verder was het een super week hoor! :D Echt geweldig!
Ben ook gewoon soepel met dr omgegaan, en zelf ook de rust opgezocht. Zij zat toch bijna alleen maar op de kamer woordzoekers te maken. En volgens mij maakte dat meisje het ook niet bewust mee, ze besefte zelf niet dat er wat aan de hand was.
En indd, via mail krijg je te horen dat ze 20 jaar is (wat normaal gewoon volwassen is) terwijl zij op het niveau van een 8=10 jarige zat ofzow....
Zat k met de 2 belgen (Tine en Rudi) te praten over paarden, zij zat ernaast, begint ze ineens over dat ze vorig jaar op vakantie waren naar Portugal en dat ze naar het strand gingen en hele hoge golven hadden en dat ze er bijna in werden meegesleurd :')
Ook in die vorm vergde het van ons allemaal veel energie omdat je telkens dat soort verhalen kreeg en er zelf ook in mee moest gaan enzo.
Ik herkende echt bijna alle kenmerken van Autisme in haar. (handig, zo'n jaar Pedagogiek xD) Het duurde vaak een minuut voordat ze antwoord kon geven als Yank wat vroeg, en dan was het nog niet duidelijk wat ze nou wilde zeggen. Ze kon ook totaal geen Engels verstaan terwijl ze de 1e dag tegen mij zei dat ze wel Engels kon.

Weet jij welk nummer er gebruikt wordt in het 1e filmpje op de site? :))
K wil em gebruiken bij een diashow van de foto's _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:41

Ben nu ff al mn foto's aan t overzetten :D heb er 210 gemaakt :oo
Ook veel mooie van tijdens de trails!
Mary, hoe zou ik ze het makkelijkst kunnen versturen?
Via We Transfer? (heb t nog nooit gebruikt, maar kan t proberen xD)
Een van de gasten, een Duitser, had ook super veel hele mooie foto's gemaakt met een goede camera.
Die foto's heb k op USB stick staan (had die toevallig mee :D) Ik weet niet of die ook naar jou verzonden worden of mogen worden om op de site te zetten (dat weet Nikki wel), maar anders zou k ze ook wel via We Transfer kunnen verzenden. Er zitten een hele hoop bruikbare foto's bij!
Laatst bijgewerkt door 1234 op 21-08-11 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 16:18

fijn dat je het nog wel leuk gehad hebt uiteindelijk ! Ben benieuwd naar de foto's en ga je nog een echt reisverslag op bokt zetten? Nog maar 3 weken en 6 dagen, maar ik tel de dagen niet af ofzo hoor ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:23

Misschien dat k wel een foto verslagje op bokt zet :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:32

@1234: ja, het werkt heel gemakkelijk met www.wetransfer.com. Wijst eigenlijk vanzelf hoe dat moet: op het plusje klikken, alle foto's/films selecteren die je wilt versturen, dan het e-mail adres (vd ranch dus, dat weet je wel, zet het hier niet neer ivm mogelijke spam) en 't e-mail adres van de afzender. Je kunt in het onderste blokje nog commentaar plaatsen. Je kunt tot 2gb ineens uploaden. Zou het echt súper vinden als je dat zou willen doen! Wil alles wel hebben :D
Het is toch eigenlijk heel sneu voor dat meisje......

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:43

okeejj dan verstuur ik het nu meteen :D
doe het dan in een paar keer ,want die Duitser heeft iets van 350 foto's ofzo. Ik haal wel de foto's van hun zegmaar, ertussenuit xD die kunnen toch niet op de site O:) (de portretfoto's van tussendoor zegmaar xD)

T duurt wel ff :wow:
hij geeft 2 uur aan voor ong. 200 foto's ofzow :=

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:57

Als je 'm aan de kabel hangt als dat mogelijk is (dus niet draadloos), dan gaat het veel sneller.
Het nummer is trouwens van Garth Brooks: that girl is a cowboy...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:00

aah thnx! :P
K heb nu de kabel dr in gestopt, gaat indd iets sneller, bedankt voor de tip, whehe

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:28

Nou de 1e lading van mij is verzonden hahah al mijn foto's heb k verstuurd :j
Die van Chris, de Duitse gast, zijn onderweg maar dat duurt nogal lang :wow: denk dat k vannacht mn laptop maar ff aan laat staan haha xD Hij geeft namelijk 5 uur aan. En ik heb de kabel erin zitten xD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wachten tot we verder konden, zodat we niet in de knoei kwamen met de andere kudde van de andere helft van de groep.

Afbeelding

Afbeelding

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:15

Morgen nog een poging voor de foto's van die ander :')
Internet liep vast...
Ben nu voor mezelf een diashow aant maken van zijn foto's en die van mij xD zegmaar bij elkaar, als aanvulling, omdat hij vooral foto's had van het werk met de koeien en ik veel van onderweg xD hahah maar ook allebei van de Ranch, net aanvullend :D Ben benieuwd als ie af is, hoe t er dan uit ziet :j

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:04

Heb je eerste serie ontvangen, moet ze vanavond even downloaden anders staan ze op de verkeerde PC. Je krijgt dan nog een automatische melding als ik ze gedownload heb. Kei bedankt in ieder geval. Van Rudi en Tine krijg ik ook nog.
Dat het uploaden traag gaat zal ook met je internet abo te maken hebben denk ik. Downloaden is dan meestal snel, maar uploaden veel trager. Je mag ze ook branden als je dat liever doet hoor, dan kan ik je mijn adres wel sturen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:07

neej joh mij maakt het niet uit ,haha ik ga nu ff de andere serie van Chris uploaden via wetransfer, dan laat ik de laptop aanstaan en ga k ff weg, en dan is ie vanzelf wel een keer klaar xD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:40

Foto's zijn verstuurd!! Dus als het goed is heb je nu alle foto's! :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:07

Yep, heb 2 mails binnen en ben ze nu aan het downloaden (sorry, beetje laat thuis). Super bedankt Lynn!!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:09

hahah mij maakt het niet uit wanneer je ze opent of download hoor, geen probleem ;)
Alsjeblieft!!! :P Geen dank xD
K heb ze ook meteen allemaal naar Tine en Rudi doorgestuurd :P