Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:10

blousen ed koop ik meestal idd de heren maten , of veeeel te groot
schouders is al 1 probleem , arm een 2e
lijkt wel of met de dames maten ze wel rekening houden met buik en borsten maar er dan maatje 34
armen/mouwen aan plakken

moet zeggen had laatst een xxl blouse aan gepast , kreeg m op mijn borst al niet dicht
en ik heb niet eens tieten ... heb me echt afgevraagd hoe je dat doet met een grotere cup maat :o

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:12

Ik kreeg gisteren de catalogus van kraemer.de en daarin staat ook best veel kleding in grotere maten.
Rijbroeken van Equilibre t/m maat 54 damesmaten met een superstretch kunstlederen zitvlak bv.
Of leuke jasjes en vestjes, niet duur, t/m XXL of zelfs XXXL.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:08

Ik krijg vesten en sweaters van HH ook niet over mijn bovenarmen, dan zit het als een worstje; en zo extreem zijn die echt niet, normaal maat 40-42. :?

Als ik in een rijbroek met (nep)leren zitvlak kan met mijn benen is de bovenkant veeeeeeel te groot.
Net een Eurostar Zohra maat 88 bij Epplejeck gekocht, past perfect maar zonder zitvlak, met leren zitvlak komt hij niet eens aan mijn kruis toe. :(

tisby

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 01:37

Hee, stil hier! Andere topic was veeeel meer in te kletsen ;-)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 01:50

Ik had een vergadering van de menvereniging :j
Tja boven kledig koop ik in gewonen winkels mis etam c&a enz....Flees jasse van aldi vaak ook in heren maat.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 07:36

linky schreef:
Ik krijg vesten en sweaters van HH ook niet over mijn bovenarmen, dan zit het als een worstje; en zo extreem zijn die echt niet, normaal maat 40-42. :?

HH schijnt in bovenkleding behoorlijk klein te vallen.
Zeiden ze vorige keer bij de ruitersportzaak in ieder geval.
Van alles zit bij mij XXL gewoon ruim, regelmatig kan ik zelfs een XL aan.
Maar van HH pas ik niet eens in de XXL. En dan gaat het nog niet eens om buikomvang, maar schouders en inderdaad bovenarmen.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:49

Misterylady schreef:
Wie heeft er ervaring met de MH-laarzen?
Ik heb van horen zeggen dat ze echt veel meer meerekken dat de maattabel aangeeft.
En ik wil graag weten hoeveel cm ze inzakken. Ik denk namelijk dat de gewone Wide te hoog is en dan moet ik de short/wide maar die is bijna nergens op voorraad (alleen op bestelling).

Heb vrijwel altijd MH laarzen en ze zakken bij mij niet en mijn kuitmaat zit rond de 38-39.
Heb ze weer via MP kunnen kopen voor een leuke prijs gewoon dagelijks in de gaten houden en dan staan er misschien wel een paar op in de maat die je ze zoekt.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:52

Dat klopt de HH bovenkleding valt zeker klein de rijbroeken vindt ik niet die zitten altijd goed en hoef ik niet een grotere maat in te nemen.

Baal er best wel van en de XL is vaak al uitverkocht..terwijl ze best leuke kleding hebben en ook betaalbaar.

Zoek nog een HH couture de blauwe versie maat 42-44..?? ;)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:00

Ik meld me ook even weer. Bij mij is tegenwoordig de wijdte niet meer zo'n probleem, maar de lengte van veel dingen wel. Bij grote maten gaan ze vaak alleen maar breder, maar met mijn 1.93 zou een stukje lengte erbij ook wel fijn zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld nog niet echt een fijne wedstrijdblouse kunnen vinden. Jasjes en broeken koop ik meestal maar in een herenmodel omdat die langer zijn. Maar met jasjes vind ik het dan weer jammer dat het model dan niet een damesmodel is. Zit toch anders.

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:00

Bovenkleding heb ik bijna nooit van paardenmerken. Ik heb alleen dit najaar een vest van Gersemi gekocht in maat L. Normaal heb ik wel XL, dus de bovenkleding van Gersemi valt volgens mij ruim. Rijbroeken weet ik zo niet. Heb ik meestal van Horka. Heb ook een RTS maar die zit vrij strak.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:22

Meld me ook even. De enige broeken die bij mij echt lekker zitten zijn de pikeur mondega en pikeur janina helaas wordt de laatste niet meer gemaakt.

Heb ook weleens de broeken van harry's gepast maar deze lijke groter te vallen en als m'n bovenbenen er wel in passen is de taille veels te wijd en zakt de broek af, kruis hangt meestal op m'n knieen. Laatste jaar merk ik ook dat deze broeken steeds langer lijken te worden waardoor ik de onderkant moet omvouwen.
Bovenkleding is helemaal lastig als je een flinke voorgevel hebt.
Koop al jaren leuke polo's, fleece vesten & bodywarmers van H&M en Boticelli (te koop bij Dirk, Kruidvat & AH) in de echt leuke ruitersport merken pas ik aan de bovenkant niet of het is allang uitverkocht bij de shop.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:29

Zag het al eerder staan maar kon niet echt eruit halen wat nu echt een fijn en mooi zittende jeans rijbroek is?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:55

De Jean Genie (ook in bootleg) van Fuller Fillies is erg fijn. Is er in blauwe en zwarte jeans.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:30

Suusje1972 schreef:
De Jean Genie (ook in bootleg) van Fuller Fillies is erg fijn. Is er in blauwe en zwarte jeans.

Ga ik even googlen :D

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:34

Weet iemand toevallig nog een paar betaalbare chaps waarmee je ook wedstrijden mee kan rijden...Ik kan momenteel niet in mijn laarzen, maar mijn chaps zijn geen gezicht. Maar als ik dan op het net ga kijken dan zijn ze allemaal veel te kort...Ze gaan in de hoogte (bij maat wijd/xxl) meestal maar tot 43 of 44 cm hoogte en ik heb zeker 48 of 49 cm nog en als ze al hoger zijn, dan is de kuitomvang weer te smal.

En ik wil ook niet teveel uitgeven, want het is maar tijdelijk.

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:37

Ik heb gebruikte Ariats gekocht. Maat L = 42 cm kuit en 47 cm hoog. Past prima om mijn 43/44 cm kuiten.
Nieuw vond ik ze ook te duur omdat ik aan het afvallen ben. Tegen de tijd dat ze mij te wijd zijn, krijg ik er ook nog wat voor terug.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:32

Roxx schreef:
Ik meld me ook even weer. Bij mij is tegenwoordig de wijdte niet meer zo'n probleem, maar de lengte van veel dingen wel. Bij grote maten gaan ze vaak alleen maar breder, maar met mijn 1.93 zou een stukje lengte erbij ook wel fijn zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld nog niet echt een fijne wedstrijdblouse kunnen vinden. Jasjes en broeken koop ik meestal maar in een herenmodel omdat die langer zijn. Maar met jasjes vind ik het dan weer jammer dat het model dan niet een damesmodel is. Zit toch anders.

Inderdaad de lengte is altijd een probleem. Ik heb best wel lange armen.

En wat ze verder ook altijd doen is automatisch meer voorgevel in bijvoorbeeld jasjes maken :o
Laat ik nu niet vooraan gestaan hebben bij de voorgevel-uitgeefservice.
Dus kom ik inderdaad automatisch bij herenjasjes terecht....

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:57

ik meld me hier ook even.
ik heb het vorige topic ook altijd meegelezen.
ik heb rijbroeken van mondoni en fuller fillies. mijn rijjasje word op het moment door iemand zelf ontworpen en gemaakt , helemaal zo als ik het wil hebben.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:21

grauwman schreef:
Meld me ook even. De enige broeken die bij mij echt lekker zitten zijn de pikeur mondega en pikeur janina helaas wordt de laatste niet meer gemaakt.

Heb ook weleens de broeken van harry's gepast maar deze lijke groter te vallen en als m'n bovenbenen er wel in passen is de taille veels te wijd en zakt de broek af, kruis hangt meestal op m'n knieen. Laatste jaar merk ik ook dat deze broeken steeds langer lijken te worden waardoor ik de onderkant moet omvouwen.
Bovenkleding is helemaal lastig als je een flinke voorgevel hebt.
Koop al jaren leuke polo's, fleece vesten & bodywarmers van H&M en Boticelli (te koop bij Dirk, Kruidvat & AH) in de echt leuke ruitersport merken pas ik aan de bovenkant niet of het is allang uitverkocht bij de shop.

Ik wist niet dat ze bij H&M ook grotere maten hadden? Dacht altijd dat dat een winkel was waar alleen de slanke dames konden slagen :o

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:05

Je hebt bij ons in de stad een afd met grotere maten 48 t/m 54. Meestal slaag ik bij de gewone maten op de vrijetijds/ sportafdeling moet dan wel XL nemen :o Meestal is het bij die winkel zo dat als je weet dat ze nieuwe spullen binnenkrijgen dat je er meteen bij moet zijn want er blijft anders alleen maat 34 / 36 over.

Mijn nadeel is brede heupen, grote voorgevel, korte benen en smalle onderbenen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:10

grauwman schreef:
Je hebt bij ons in de stad een afd met grotere maten 48 t/m 54. Meestal slaag ik bij de gewone maten op de vrijetijds/ sportafdeling moet dan wel XL nemen :o Meestal is het bij die winkel zo dat als je weet dat ze nieuwe spullen binnenkrijgen dat je er meteen bij moet zijn want er blijft anders alleen maat 34 / 36 over.

Mijn nadeel is brede heupen, grote voorgevel, korte benen en smalle onderbenen.

Helaas hebben wij niet zo'n winkel hier. Meestal pas ik ook nog wel in XL van Anky of PK. Vind wel dat de Anky vestjes van model nog krapper zijn geworden.
Gelukkig heb ik niet zo'n grote voorgevel ;) Wel brede heupen EN dikke bovenarmen. Vaak zitten shirtjes en vestjes erg krap om mijn bovenarmen.... Ik heb echt van die kipfiletjes bengelen :')

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:12

Ik heb een zeer bescheiden voorgevel, smalle taille, eigenlijk best wel normale armen (alleen wat lang), vrij brede heupen, lange ronde dijen en lange dikke onderbenen. Ook niet echt een geslaagde combi, zeker niet in de ruitersport. :o
En toch HH, PK, Anky, Gaasta............. allemaal te krap over de bovenarmen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:01

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:06

linky schreef:
Ik heb een zeer bescheiden voorgevel, smalle taille, eigenlijk best wel normale armen (alleen wat lang), vrij brede heupen, lange ronde dijen en lange dikke onderbenen. Ook niet echt een geslaagde combi, zeker niet in de ruitersport. :o
En toch HH, PK, Anky, Gaasta............. allemaal te krap over de bovenarmen.

Dan is het geen wonder dat het mij allemaal krap zit met mijn flubberarmen :')
Ik vind trouwens de meeste reguliere paardensportkleding allemaal erg klein en krap vallen.
Met name Pikeur.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:09

Klopt wel dat alles zeer klein valt en de grotere maten gelijk weg zijn..zeg toch al genoeg lijkt me?

Zie echt wel vaak zeer leuke kleding en dan een Xl net een kleine M |(