Wat trek je aan als niet gaat rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Daniquee

Re: Wat trek je aan als niet gaat rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:38

Ik rij dan wel, maar als ik een dagje niet rij ga ik gewoon in een oude spijkberbroek/jogging broek maar soms ook gewoon me rijbroek.

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:43

Brendaaaa schreef:
Maar, jullie rijden normaal wellicht wel in mijn situatie zal dat natuurlijk nooit gebeuren. Zouden jullie hem dan ookg ewoon aandoen? Ik denk dat dat mensen me voor gek verklaren; waarom een rijbroek aan als je toch nooit zal rijden.

Ik trek hem gewoon aan, heb een oa een falabella veulen alsof ik daar op rijd. :o Ik vind het gewoon lekker zitten en ga niet met mijn dure spijkerbroeken naar mijn paarden.

mitje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:03

Als ik Alleen op Stal kom om mijn pony te verzorgen,
kom ik altijd in mijn Paardrijbroek of oude broek Met Allstars.

_Amara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 05:05

als ik niet ga rijden, ga ik naar stal in een spijkerbroek.
vind ik ook lekker zitten en mag ook vies worden.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:38

Als ik weet dat ik niet ga rijden doe ik geen moeite van het omkleden en ga ik gewoon ik mijn kleding die ik s'morgens aan heb getrokken naar mijn werk.
Als mijn kleding mag "vies" worden(en eerlijk hoe vies wotrdt kleding nou bij de paarden? Hooguit het luchtje en sporadisch een vieze snoet tegen je benen). daar hebben ze een wasmachine vooruit gevonden! ;)
Het gebeurt dus wel eens dat ik in mijn nette krijtstreep pantalon bij de paarden ben en lekker aan de wandel ben met de dame die ik normaal rij.

Ga ik op een dag dat ik niet werk dan is het gewoon een spijkerbroek, shirt en evt. vest/trui/bodywarmer oid.

Marye_Esprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:35

Als ik naar mijn shet ga doe ik gewoon mijn rijbroek aan. Zit heerlijk en mag vies worden

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 23:42

aafje87 schreef:
Als ik weet dat ik niet ga rijden doe ik geen moeite van het omkleden en ga ik gewoon ik mijn kleding die ik s'morgens aan heb getrokken naar mijn werk.
Als mijn kleding mag "vies" worden(en eerlijk hoe vies wotrdt kleding nou bij de paarden? Hooguit het luchtje en sporadisch een vieze snoet tegen je benen). daar hebben ze een wasmachine vooruit gevonden! ;)
Het gebeurt dus wel eens dat ik in mijn nette krijtstreep pantalon bij de paarden ben en lekker aan de wandel ben met de dame die ik normaal rij.

Ga ik op een dag dat ik niet werk dan is het gewoon een spijkerbroek, shirt en evt. vest/trui/bodywarmer oid.

Nouuuuu ik moet nogal eens 6 shetlanders uit een blubberweiland halen dus mijn spijkerbroeken (vooral de pijpen) zagen er telkens niet uit. Ik heb nu lekker een paar rijbroeken op de kop getikt, en hoef mijn goede spijkerbroeken niet meer t egebruiken!

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:25

meestal wel een rijbroek vind het zonde van al me goede spijkerbroeken en schoenen.

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:22

Een lekker zittende oude spijkerbroek of gewoon rijbroek, meestal heb ik mijn staljas aan met mijn rubberen laarzen als ik niet rijd.

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:30

rijbroek :)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:03

Meestal gewoon mijn rijbroek, vind ik wel net zo makkelijk en als ik me onderweg toch bedenk om te gaan rijden dan kan dat ook gewoon :j :')

arianne99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:45

ik rij in meestal in een gewone broek, maar ook in een rij broek

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:04

Heb altijd gewoon aan wat ik s'morgens aan heb getrokken. Soms wel heel charmant als je me ziet lopen, een legging of dikke panty, spijkerrokje en daaronder mijn rubberen laarzen met koeievlekken en een roze biesje haha. Ben ook blij dat er nooit iemand bij is als ik hoeven aan het krabben ben, als je zo gebukt staat met je rokje kun je voorstellen hoe dat eruit ziet...

Ook heb ik de hele winter door mijn eigen, goeie WITTE wintejas gedragen. En maar klagen dat ik dat ding 3 keer per week moet wassen (minstens).
Ach ja, dat ben ik. Nu ik zelf toch niet meer rijd trek ik me rijkleding ook niet meer aan. Ben wat dat betreft een ijdeltuit.

Maar me rijkleding doe ik ook niet weg, in de hoop dat ik toch ooit weer mag...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:23

Als ik niet ga rijden dan heb ik standaard een spijkerbroek aan, hangt af wat ik ga doen. Als het longeren of van/naar stal brengen dan is het een normale spijkerbroek. Ga ik de leder invetten dan trek ik een oude spijkerbroek aan. De ene keer heb ik er gewone laarzen onder met hak, de andere keer stalschoenen.
Mocht ik twijfelen of ik wil gaan rijden dan trek ik voor de zekerheid een rijbroek aan, vind het net wat fijner rijden in een dressuurzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:25

Ik heb alles aan huis staan dus als ik mijn goede kleren aan heb en ik moet iets kleins doen dan doe ik mijn overall aan. Anders gewoon mijn rijbroek.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:26

Altijd mn rijbroek aan, of ik nu ga rijden of niet. Ze zitten ook zo lekker! Heb ook bijna nooit 'gewone' kleren aan. Altijd rijkleren..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:28

Ik draag alleen een rijbroek als ik van plan ben om ook te gaan rijden. Als ik niet wil gaan rijden trek ik een spijkerbroek aan, ik verkleed me dus wel (nette broek -> spijkerbroek) Wel heb ik meestal mijn stalschoenen, die ook rijschoenen zijn, aan naar de wei. Ik zie het punt niet zo om meer dan 1 paar schoenen te bebaggeren. In mijn kast staan nog rubber laarzen voor als het erg drassig blijkt te zijn.

Qua sokken heb ik eigenlijk de hele dag dezelfde sokken aan, namelijk gewone wandelsokken. Zowel in mijn nette schoenen (dichte veterschoenen) als in laarzen (nette laarzen en thermolaarzen) als in mijn stalschoenen. Alleen bij pumps oid draag ik ze niet maar dat lijkt me voor de hand liggend :+

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:33

Brendaaaa schreef:
Nouuuuu ik moet nogal eens 6 shetlanders uit een blubberweiland halen dus mijn spijkerbroeken (vooral de pijpen) zagen er telkens niet uit. Ik heb nu lekker een paar rijbroeken op de kop getikt, en hoef mijn goede spijkerbroeken niet meer t egebruiken!

Dan heb je het antwoord op je vraag toch al?! ;)
Als je ze (net) hebt aangeschaft, dan zou ik ze ook maar aandoen.

Als ik naar stal ga en van te voren weet dat ik niet ga rijden, doe ik altijd mijn (oude stal)spijkerbroek aan. :j
Dat is een spijkerbroek die er voor stal nog prima uitziet, dus geen gaten enzo, maar niet netjes genoeg meer is om mee te gaan werken bijvoorbeeld. Die broek doe ik ook aan als ik in de tuin/thuis bezig ben.

Ik doe mijn rijbroek eigenlijk alleen maar aan als ik ga rijden.

Maar goed, ik woon dan ook zo'n beetje in een spijkerbroek, vind die dingen heerlijk zitten! :D

Edit: onder mijn spijkerbroek draag ik mijn stalschoenen of mijn (bos)laarzen. Van die (soort) Dubarry's zeg maar.
Daarin draag ik gráág paardrijsokken, zit gewoon lekker comfi !!

En als er veel bagger ligt, dan trek ik mijn rubberen rijlaarzen aan die in mijn zadelkast staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:21

Of rijbroek of (rijbroek)jeans :=

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:23

Ik draag dan meestal gewoon een spijkerbroek met gympen, loop daar liever in dan in een rijbroek

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:24

ik draag als ik mijn paardje alleen ga longeren/losgooien/in de wei zetten, gewoon een normale jeans aan en oude afgetrapte gympen. wel gewoon mijn rij-jas.

cindy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:06

oude spijkerbroek en vest en gympies :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:08

Ik of een rijbroek, of een spijkerbroek oid. Ik rijd ook nooit, Setfire is nog te jong :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:36

Het is bij mij verschillend, als ik zin heb om me om te kleden of niet, haha.
Of dat de kleren die ik aan heb toch al in de was moeten.
Meestal heb ik toch mijn paardrij kleren aan, daar voel ik me het prettigst in. :P

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:10

Als ik alleen op stal bezigga, trek ik gewoon een oude spijkerbroek aan en stalschoenen.
Maar doe ook nog steeds vaak genoeg mn rijbroek aan, terwijl ik helemaal niet ga rijden. Zit gewoon lekker :P