Merkkleding ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melaniezoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:09

Het gaat erom wat er in zit en niet van er buiten zit

Maar veel mensen geven alleen om het uiterlijk, helaas..

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:20

Ik vind het gewoon dom om dure spullen aan te schaffen voor meer respect!
En trouwens, ik denk dat er maar weinig mensen zo in hokjes denken :n

Nietactief1

Re: Merkkleding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:27

Ik heb daar echt geen last van.
Op een vorige manege waar ik heb gestaan, was dat echter wel heel erg.
Die ouders hebben het niet gered in de paarden wereld, dus hun kinderen moesten dat maar voor hun doen.
En dan was er een onderlinge strijd tussen die ouders: Wie de mooiste en grootste trailers heeft, beste pony's, Anky spullen, Merken etc.
Was echt heel irritant.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:32

Mij boeit het niet echt of ik nou merkkleding aan heb of niet. En sowieso harry's horse wat is daar mis mee? Ik ken heel veel mensen die dat aan hebben!!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:48

LouieDribbie schreef:
Ik heb daar echt geen last van.
Op een vorige manege waar ik heb gestaan, was dat echter wel heel erg.
Die ouders hebben het niet gered in de paarden wereld, dus hun kinderen moesten dat maar voor hun doen.
En dan was er een onderlinge strijd tussen die ouders: Wie de mooiste en grootste trailers heeft, beste pony's, Anky spullen, Merken etc.
Was echt heel irritant.

Ja de onderlinge strijd tussen ouders waar de kinderen gewoon bijna voor hun plezier de wedstrijd doen en de ouders tegen andere ouders dan gaan "stoeffen" met nieuwe trailer, pony of de dure spullen van hun kinderen.
Heb dit wel al eens gemerkt op wedstrijden %)

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:40

Ik heb hier nog nooit last van gehad. Ik rijd gewoon met mijn eigen jas en dat vindt iedereen best. Ze doen er heust niet anders om.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:47

Haha ik heb niet eens een jas van een merk 'uit de paardenwereld'. Gewoon mijn oude winterjas, een knalrode, valt lekker op. Het maakt mij ook echt nul komma nul uit wat andere mensen er van denken. Als je van dure merkkleding houdt, so be it, is ook niet erg. Maar merken maken niks uit voor je persoonlijkheid, ervaring, rijkunsten of whatever, 't is gewoon je eigen smaak.

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:08

OMG!
?!?!Wáár gaat het over?!?!

Als iedereen nu eens wat meer "open minded" was en dus niet in hokjes denkt, elkaar respecteert om wie hij/zij is en niet om wat diegene draagt, dan zou dat enorm schelen!

Rijbaanregels gelden voor iedereen, ongeacht welke klasse je rijdt of wat voor merk je draagt!
En als er iemand is die denkt dat die voorrang kan nemen omdat hij/zij in een hogere klasse rijdt of een duurdere outfit aanheeft dan heeft diegene vette pech want ik parkeer m'n B-paard er zo voor als ik voorrang heb!

Overigs trek ik de conclusie dat er wordt gesuggereerd dat ik ook mega arrogant zou moeten zijn omdat ik toevallig Pikeur-broeken draag en een GPA Speed Air heb?
Jammer dat het oordeel al gefeild is voordat men kennis gemaakt heeft en écht heeft kunnen beoordelen hoe de persoon in kwestie daadwerkelijk is......

Lijkt me nogal logisch: Ik draag alleen wat past en prettig zit en dat het toevallig "merk" is .... tsjah..... :\

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:11

geen last van (gehad), maar wel dat ik uit de weg moest gaan omdat ik minder ervaring en een stuk jonger was, daar kon in behoorlijk geïriteerd van worden :o

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:51

marjolein_el schreef:
Op de manege waar ik vroeger reed telde je echt niet mee als een van je kledingstukken verkeerd was. Hoe duurder, hoe beter.
Maar op de ponyclub waar ik nu rij, en ook op stal maakt het hélemaal niks uit! En op wedstrijd ook niet.

Ja, hetzelfde hier. ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:55

Ik vind Harry's Horse al 'merk' :')
Maar dat is het blijkbaar niet...

Vroeger vond ik Happy Valley ook helemaal cool. :P

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:30

Hahaha dit heb ik nou nog nooit meegemaakt :')..

Ik heb wel altijd kentucky, hv polo, pk kleding, pikeur, kingsland of gewoon een normale lekkere trui :) Harryhorse heb ik ook wel gehad, maar is bij mij áltijd zo kapot. Maargoed ik vind het dus onzin om iemand maar aan terijden als je maar in een 'harryshorse' truitje rijd, boeiend? Waar kan een mens zich druk om maken.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:33

Ik ben wel heel tevreden over HH. Ik rijd vaak en heb al heel lang dezelfde rijbroeken en nog in een super goede staat.. Ik vind het een leuke merk voor weinig geld :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:36

Wat erg als mensen zo denken. Heb me net proberen te bedenken welk merk mijn stalgenoten aan hebben... Weet het echt maar van 1... En dat is omdat het een fel oranje jas is, die valt wel op :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:29

Bij mij op de ponyclub en de rijvereniging werden erg veel merken gedragen. Ik en mijn vriendin deden dat niet, maar we hoorden er toch niet helemaal bij omdat we geen paardrijdende ouders hadden (dat gold voor de ponyclub). Bij de rijvereniging was dat veel minder zo :)

Op de manege nu zie ik de privéruiters vaak met merkkleding lopen en de manegeruiters niet. Alsof ze zich willen onderscheiden ofzo...

Ik heb zelf een Ankyjasje (via Marktplaats). Ik koop dat merk omdat ik het mooi vind, omdat het goed ademt én omdat het lange mouwen heeft. Rijden in oude winterjassen deed ik vroeger, maar is niet zo heel goed bevallen (heel dik, of niet warm genoeg, of snel te warm). Bovendien draag ik winterjassen die lang zijn, ook niet zo handig bij het paardrijden :P

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:37

Ik draag altijd gewoon een doodnormale vest, ik zie ook mensen heel vaak met van die Uggs lopen maar dat ga ik dus nooit doen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:28

Bij mij op stal kijken ze niet naar de merk waar je in loopt, of dit nu Anky of Mondoni is. Ik kijk daar ook niet na en ben niet merkgericht, ik kijk wat ik leuk vind en of dit nu van HH of Eurostar is, als ik het leuk vind dan koop en draag ik het, vind ik het niet leuk dan ga ik het ook niet kopen.

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:03

ik doe aan wat ik wil het maakt me niets uit wat mensen voor merk aan hebben ik blijf altijd vriendelijk. :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:00

Haha hier op stal droeg ongeveer iedereen in de winter die bomberjack van equitheme (ik inclusief), dus bij ons absoluut geen problemen
Vind het vreselijk dat er nog mensen bestaan die zo narrowminded zijn, maar ze zullen er vast nog wel zijn.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:44

Ik vind het belachelijk, iemand met een pk jas aan kan die toch ook goedkoop via marktplaats gekocht hebben? Ik heb het ook nog nooit meegemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:37

Mij maakt het geen zak uit wat je draagt, als je je best doet, goed met je paard omgaat en vriendelijk bent en openstaat voor andere meningen dan is het goed.

Dat manègeruiters vaak meer in gewone kledij rondlopen dan mensen met eigen paard is denk ik ook wel omdat manègeruiters toch minder rijden of nog niet zo lang en er ook algemeen minder geld aan willen spenderen. Mensen met eigen paard zijn vaak toch intensiever bezig, zeker als ze ook wedstrijd rijden of meerdere paarden gaan rijden per dag. Dan richten zij zich vaker wel op duurdere kledij, gewoon omdat het vaak ook langer meegaat.

Ik heb ook dure leren laarzen, 2 rijbroeken van elk zowat €150/stuk, dure winterjas van Equithème van zowat €150 euries... Who cares? Ik wilde gewoon graag comfi spullen die lekker lang meegaan en een jas die me ook écht droog en warm houdt bij bar weer. Dat ik daar wat meer voor moest neertellen maakt me geen zier uit. (ik zou nog harder vloeken moesten die dure spullen sneller stuk zijn...). Ik besef ook wel dat mensen me daarop aanstaren. Als ze me erop aanspreken -en dat gebeurde op manège regelmatig- dan gaf ik ook gewoon die uitleg. Verder die ik met die kledij ook alles hoor, als het vies is, is er de wasmachine nog :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:15

moet er toch wel een beetje om lachen, waar mensen zich druk om kunnen maken zeg...

doe lekker je eigen dingen en maak je niet druk om wat de rest doet of denkt...

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:14

Wat maakt het uit wat je draagt, het moet vooral lekker zitten en niet irriteren. Rij zelf western maar heb sinds gisteren een Anky shirt gekocht omdat ik dit materiaal erg prettig vindt.
Ieder zijn ding hoor :j

Inge_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:05

Als mensen hier op oordelen moet je maar blij zijn dat ze je niet aankijken!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:42

janouke schreef:
Een duur jasje zegt wel degelijk wat, heb nu pas een nieuw jasje van Animo. Nou ik merk wel een verschil, had er eerst een van kingsland maar deze ademt veeeel beter!!

waarom heb ik het idee dat jij juist zo;n iemand bent en opschept omdat je het hele topic over je duurdere spullen hebt en je 'internationale' vrienden??

mij boeit het niet wat iemand aan heeft het gaat om de inhoud

tja en de internationale topruits krijgen 9 van de 10 dingen meestal gesponsert en juist die mensen zijn super aardig en praten tegen iedereen :j