Dit is toch niet normaal meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:42

zoude ze is moeten proberen bij osn op stal.
dat gaat echt niet
eigenaren letten zo goed op.
maar als dit mij zou gebeuren zou ik weg zijn

Breghje

Re: Dit is toch niet normaal meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:00

TS heb je ondertussen de eigenaresse al gesproken? Of was die nog niet terug uit de USA.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 12:42

Heb haar nog niet gezien ...

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:47

ik snap je helemaal
het is ook vreselijk en raar dat iemand anders jouw paard meeneemt
ik denk als ik dat hoor dat iemand mijn paardje heb meegenomen langs de snelweg dat ik niet zo aardig meer zal blijven
maar ik vind dat het goed heb aagepakt compliment

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:32

update, ik heb de eigenaresse gesproken.

Vond het wel vervelend om de eerste ontmoeting te gaan staan blazen maarja, het zit me nog steeds wel hoog.

In ieder geval, in eerste instantie kon ze zich niet herinneren dat ze een ander paard hadden meegenomen (toegegeven het zal ook al ergens in november gebeurd moeten zijn). Uiteindelijk herinnerde ze zich het wel; de verzorgster had een ander paard gepakt en zij dacht dat de verzorgster dit met mij had afgesproken.

Toen ik zei, vind je het dan niet raar en eng dat je met een paard het verkeer ingaat waarvan je helemaal niet weet hoe deze reageerd?
Toen zei ze, ja, ach, zo ging het op hun vorige stal wel vaker, de verzorgster nam wel vaker een ander paard mee, en die eigenaren schijnen dat fijn gevonden te hebben zodat die dieren beweging kregen.

Toch strookt het niet helemaal met t verhaal van de verzorgster. Zij zei namelijk dat ze gingen 'kiezen' welke ze mee zouden nemen; een 3 jarige die ook in dat groepje staat of Flower, en dat er uit overleg met die eigenaresse kwam dat ze beter flower konden pakken want die nam ik ook wel eens mee het verkeer in.

Wie liegt er....... :(

Oplossing, tja, is er nog steeds niet. Dillemma, moet ik andere stal gaan zoeken? Flower heeft het zo fijn daar..... En nu woon ik eindelijk dichtbij, zou ik t paard weer verhuizen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:34

Oplossing? Eisen dat die ander eruit gezet wordt. Of zij, of haar verzorgster liegt en dat zou ik hoe dan ook niet bij mijn paard in de buurt willen hebben...

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:35

wat vervelend zeg !
ik zou ook echt woest worden als iemand ongevraagd iets met je paard ging doen .
ik zou zeker niet van stal veranderen .. en al helemaal niet als je paardje het daar zo fijn heeft !

ik hoop dat jullie een oplossing vinden met de stalgenoot en de staleigenaresse :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:37

Eruit met die lui, ze liegen dus dat het gedrukt staat!

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:38

Wow dit is wel heftig zeg dat ze zomaar jou paardje mee nemen
ik zou dit echt met ze bespreken en vooral met de stal eigenaar zodat die er ook beetje op kunnen letten.

ik schrik er van zeg dat dit zomaar gebeurd
ik had een verzorgpony en ik was op vakantie toen had ook iemand anders hem van stal gehaald om te gaan freestyle want ze vond dat ik wel lang niet geweest was jaaa ik was op vakantie ik was toch ook wel heel boos.
stel je voor de eigenaar komt en ziet iemand anders dan ik met haar pony gelukkig is het goed afgelopen

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:48

Ik zou zeker even een gesprek onder 4 ogen willen en als ze daar niks in kwijt willen weg gaan van die stal en een andere zoeken!
Succes!
Groetjes

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:05

Als je een gesprek hebt met de eigenaresse van het andere paard en de verzorgster samen met de stalhouder confronteerd met dat je paard toen is meegenomen.. Misschien dat er dan uit komt wie er liegt, want nu kunnen ze zich verdedigen als iemand met het vingertje gaat wijzen..
Ik zou wel voorstellen aan de stalhouder dat die mensen vertrekken en dan kan je paard blijven staan waar ze is.. Kan mij niet voorstellen dat de stalhouder dan liever heeft dat jij weg gaat dan die andere mensen... ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:37

Gesprek met beide dames en stalhouder erbij. Het is nu voor hen te makkelijk naar de ander te wijzen, en 1 van de dames liegt... ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:19

Ik zou staan op een gesprek met zowel verzorgstertje, eigenaresse en pensionhouder. Eén van de twee liegt idd, en ik zou het daar niet meer veilig vinden voor mijn paard, ergo laatste kans met zeer duidelijk gemaakt dat dit soort gedrag niet acceptabel is, of meteen eruit.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:05

Na deze update zou ik ook zeker eisen dat hun van de stal moeten vertrekken. Zo iemand wil je gewoon weg niet rond je paard hebben. Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden.
Maar hoe dan ook of het nu de eigenaar is of de verzorger, ze zijn beide niet helemaal normaal bedoel ervan uit gaan dat een andere het gevraagd heeft?
De verzorger dacht dat de eigenaar met jouw overlegt had en de eigenaar dacht dat de verzorger het met jouw besproken had. Hoe dan ook blijkbaar vindt de eigenaar het normaal gezien het op hun vorige stal ook zo ging zo iemand zou ik en volgens mij de meeste betrokken paardeneigenaren niet willen als verzorger dat lijkt me ook al heel wat zeggen. Andersom hetzelfde als verzorger zou je zo'n paard niet moeten willen verzorgen als de eigenaar zo onverantwoordelijk is en gewoon heel normaal vindt om een paard uit de stal/wei te plukken.
Als de staleigenaar er niets aandoet, dan zou ik vertrekken.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:58

Juut schreef:
Gesprek met beide dames en stalhouder erbij. Het is nu voor hen te makkelijk naar de ander te wijzen, en 1 van de dames liegt... ;)

Precies, dit dacht ik ook. Beide dames tegelijk confronteren, dan kom je er waarschijnlijk wel achter wie er liegt. Stalhouder er ook bij, zodat hij eventueel ook spijkers met koppen kan slaan.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:30

Wat een walgelijk idee dat ze hebben staan "kiezen" welk paard er mee ging en dat de keus op jouw paard viel....ze hebben niets te kiezen, ze moeten van je paard af blijven!
Vertrouw je de staleigenaar nog?
Mijn vertrouwen zou een zodanige deuk hebben opgelopen dat ik zo snel mogelijk met mijn paard zou vertrekken. Je hebt nl. geen enkele garantie dat het niet weer gebeurt. Er is al een keer achter je rug om gehandeld dus wie zegt dat ze in een gesprek wel eerlijk zullen zijn en zich aan evt. afspraken zullen houden?
Ik zou het wel weten, weg wezen....

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:46

Toydoll schreef:
liedje89 schreef:
Ik vind dit ook nogal bizar, op de meeste stallen die ik ken zet men elkaars paarden niet eens zonder overleg in de wei.

Het verzorgerstertje is misschien 16 en zou misschien wel beter moeten weten. Maar ik vraag me af of dat meisje niet gewoon dacht dat de de eigenaaresse van dat andere Paard daar wel toestemming van de ts voor had?

Ik ben inderdaad ook zo opgevoed dat je paarden van een ander met rust laat, de staldeur niet opent en niet te eten geeft. Dat doe ik dus ook niet.

Maar wat je zegt, ik weet niet wat dat meisje dacht en te horen heeft gekregen. Ik wil niet iemand veroordelen voordat ik weet wie de schuldige echt is...
Ik heb niet het gevoel dat het verzorgstertje het echt verkeerd bedoelde, volgens mij ziet ze de gevaren er niet in. Ze is erg naief, om het zo te zeggen.

Maar inderdaad, als er wat gebeurd was had IK moeten dokken. Alhoewel ik daar gister nog een discussie over had, gezien ik mijn paard stal, is het dan niet zo dat de stal verantwoordelijk is dat mijn paard binnen de grenzen van het erf blijft? En eigenlijk was mijn paard op dat moment inderdaad gestolen...

Volgens mij ben je als eigenaar in Nederland in dit soort gevallen wel degelijk aansprakelijk, helaas!

Overigens heel goed dat je zo kalm blijft, TS. Wat een agressieve reactieas allemaal hier! Wat er gebeurt is is heel bizar, ja, maar dat iedereen nou gelijk wil gaan slaan... Ik zou ik jouw geval ook niet weg gaan. Als er al iemand moet vertrekken, is het de eigenaresse van het paard. Als ik je goed begrijp wil de staleigenaar net als jij dat dit niet weer gebeurt, dus jullie kunnen dat vast samen wel regelen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:07

Wat een raar verhaal van de eigenaar :? Ik zou eens met de stalhouder gaan praten, want dit kan echt niet hoor. :n
Gewoon eisen om een gesprek met hen erbij. Ik zou niet zomaar verhuizen hoor TS, zij hebben het probleem de wereld in geholpen, niet jij.

ldeGraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:27

ik zou helemaal uit mijn dak gaan je zit sowieso niet aan andermans spullen en zeker niet aan andermans paard....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:19

de hele bubs bij elkaar halen en confronteren is wel goed idee, maar zal het verzorgstertje niet teveel geintimeerd kunnen worden door die eigenaresse en met haar mee praten?? dan weet je nog niks...

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:29

Wauw wat idioot. Vet irritant dat het echte verhaal er dus ook niet volledig uit komt.
Man, wat idioot.. Zoiets doe je toch niet.. Andermans paard zomaar meenemen.. pff ik zou ook compleet uit mijn dak gegaan zijn.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:30

De oplossing is dat je ze beiden spreekt. Laat ze dan samen maar uitvechten hoe het nu precies gebeurd was.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 00:47

ElsB schreef:
Volgens mij ben je als eigenaar in Nederland in dit soort gevallen wel degelijk aansprakelijk, helaas!

Ik vraag het me wel echt af. Stel dat ik mn veulen in opfok zet, en ik kom er een jaar niet (niet best, maar goed, veel veuleneigenaren doen het wel zo), en zij laten die dieren ontsnappen, hoe kan ik daar de schuldige van zijn?

Als de schuld en verantwoording heel duidelijk bij een ander liggen... Maar goed, in dit geval was ze gestolen geweest

Deze week heel veel gewerkt dus elke keer als ik op stal was was er niemand anders. To be continued dus...

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:55

Ik zou niet zo'n lekker gevoel meer hebben als mn paard daar op stal zou staan (tenminste dat je denkt dat die in de stal staat :') ). Ik weet niet wat je het beste kunt doen, maar ik zou zeggen doe er iets aan! Moet er niet aan denken dat iemand met mn paard aan de wandel gaat, laat staan het erf af inderdaad pf. Ik had het er niet zomaar bij laten zitten! Er is niks gebeurd gelukkig.. Maar straks gebeurd er een keer wel wat.... en dan?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:12

cissy schreef:
Vjestagirl schreef:
Eerlijk gezegd, toen ik 16 was en de eigenaar van mijn toenmalige verzorgpaard had met verteld dat we dat en dat paard mee gingen nemen op buitenrit dan was ik er ook vanuit gegaan dat het goed was... Vind ook niet dat de verzorgster erg veel te verwijten valt. De eigenaar daarintegen...

Ik denk ook dat het verzorgstertje niet te hard moet worden aangepakt om die reden, op je 16e ben je nog niet zo ervaren dat je dat goed in kunt schatten. Die eigenaresse daarintegen die zal als ik dr gesproken heb heel lang door een rietje moeten eten! Ik zou dr toch _-:( -:(-
Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Ik word morgen ook 16, verzorg ook een paard van een ander. maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om zomaar een ander paard wat ik niet ken mee te nemen, ookal is mijn eigen paard bang. Dan maar niet, wacht ik wel op de eigenaresse van Flower (in dit geval) om dan misschien wel samen te gaan....
vind het echt gestoord om het zo maar te zggen