Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Juut schreef:Gesprek met beide dames en stalhouder erbij. Het is nu voor hen te makkelijk naar de ander te wijzen, en 1 van de dames liegt...
Toydoll schreef:liedje89 schreef:Ik vind dit ook nogal bizar, op de meeste stallen die ik ken zet men elkaars paarden niet eens zonder overleg in de wei.
Het verzorgerstertje is misschien 16 en zou misschien wel beter moeten weten. Maar ik vraag me af of dat meisje niet gewoon dacht dat de de eigenaaresse van dat andere Paard daar wel toestemming van de ts voor had?
Ik ben inderdaad ook zo opgevoed dat je paarden van een ander met rust laat, de staldeur niet opent en niet te eten geeft. Dat doe ik dus ook niet.
Maar wat je zegt, ik weet niet wat dat meisje dacht en te horen heeft gekregen. Ik wil niet iemand veroordelen voordat ik weet wie de schuldige echt is...
Ik heb niet het gevoel dat het verzorgstertje het echt verkeerd bedoelde, volgens mij ziet ze de gevaren er niet in. Ze is erg naief, om het zo te zeggen.
Maar inderdaad, als er wat gebeurd was had IK moeten dokken. Alhoewel ik daar gister nog een discussie over had, gezien ik mijn paard stal, is het dan niet zo dat de stal verantwoordelijk is dat mijn paard binnen de grenzen van het erf blijft? En eigenlijk was mijn paard op dat moment inderdaad gestolen...
Ik zou eens met de stalhouder gaan praten, want dit kan echt niet hoor.
ElsB schreef:Volgens mij ben je als eigenaar in Nederland in dit soort gevallen wel degelijk aansprakelijk, helaas!
). Ik weet niet wat je het beste kunt doen, maar ik zou zeggen doe er iets aan! Moet er niet aan denken dat iemand met mn paard aan de wandel gaat, laat staan het erf af inderdaad pf. Ik had het er niet zomaar bij laten zitten! Er is niks gebeurd gelukkig.. Maar straks gebeurd er een keer wel wat.... en dan? cissy schreef:Vjestagirl schreef:Eerlijk gezegd, toen ik 16 was en de eigenaar van mijn toenmalige verzorgpaard had met verteld dat we dat en dat paard mee gingen nemen op buitenrit dan was ik er ook vanuit gegaan dat het goed was... Vind ook niet dat de verzorgster erg veel te verwijten valt. De eigenaar daarintegen...
Ik denk ook dat het verzorgstertje niet te hard moet worden aangepakt om die reden, op je 16e ben je nog niet zo ervaren dat je dat goed in kunt schatten. Die eigenaresse daarintegen die zal als ik dr gesproken heb heel lang door een rietje moeten eten! Ik zou dr toch![]()
![]()
Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.