Paard&sport HET blad van de KNHS,wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diva

Re: Paard&sport HET blad van de KNHS,wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:18

Nou moet ik ook wel bekennen dat ik denk dat we links of rechtsom we die 30 euro toch wel zullen moeten betalen aan de KNHS, met of zonder P&S. Dus dan wel in verhoging van de lidmaatschapskosten oid.
Ben inderdaad wel benieuwd of we die kosten echt voor het blad betalen, of dat die al betaald wordt uit de reclame.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:18

Ik denk ook dat de knhs zal zeggen dat dit niet het geval is:
Citaat:
Ook al voegt dit abonement niets toe aan zij/haar leven of draagt niet bij aan aan promotie en/of kennis over zijn/haar tak van sport?

Zij vinden dat het wel wat toevoegt en dat het noodzakelijk is om te hebben.

Ik denk ook dat als het toch niet mag, ze gewoon het knhs lidmaatschap of de starkaart verhogen in prijs en dan desnoods het blad gratis geven. dan hebben ze evenveel inkomsten en wij hebben geen verplicht abo.

sbbkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:29

criollolover schreef:
sbbkr, dus zoals omschreven is het geen verplichting om het blad af te nemen? ik hoef alleen maar contributie te betalen voor de vereniging en zij zijn verplicht als tegenprestatie een startkaart te leveren?

Zo is het niet helemaal voor je startkaart zal je gewoon moeten betalen maar het ging hier om het blad paard&sport.
En natuurlijk komt er veel geld binnen via ads. maar dat houd dus eigenlijk in dat wat wij er voor betalen extra inkomsten zijn.
Komen deze inkomsten ook ons ten goede of bouwt men er leuke VIP feestjes van?????
Om nog even een misser aan te kaarten: alle districtkampioenschappen staan er in alleen die van het mennen dresuur en vaardigheid zijn ze vergeten!!!!
Zelfs op de site van de KNHS staan deze kampioenschappen niet!
Dus de informatie voorzienning valt of staat niet bij de P&S

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:36

Wat goed dat ik dit topic tegenkom!
Ik ga eens uitzoeken hoe ik ooit aan de p&s ben gekomen.
Er viel van de week een rekening op de mat of ik binnen twee weken wilde betalen voor p&s.
Ben geen startkaart lid en ben geen lid van een vereniging... Mn pony is bejaard al een aantal jaar :+

Volgens mij heb ik het ooit eens gekregen toen ik mn koetsiers en ruiterbewijs heb gehaald en daarna moest ik betalen ofzo.... :7

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:39

Ik vind de KNHS sowieso achterlijk duur in vergelijking met wat er geboden wordt, zeker in vergelijking met andere sporten. Voor hockey betaalde ik 300€ per jaar, daar kreeg ik dan bijna het hele jaar 1 a 2 keer per week training voor op een duur veld, en iedere zaterdag/zondag stonden er ruim een uur lang 2 scheidsrechters te fluiten. En kreeg ik een gratis tijdschrift. Als we op hockeytoernooi gingen een weekend lang kregen we ook een deel van de club vergoed.
Bij de KNHS betaalde ik, geloof ik, alleen al 120 euro lidmaatschap aan je rijvereniging, startkaart etc. En dan had ik geen accommodatie, geen training, helemaal niks alleen een papiertje dat ze een startkaart noemen en dat blaadje :p. Als je dan op wedstrijd wilt zijn die startcoupons hardstikke duur, en betaalde je meestal 10€ om 7 min beoordeeld te worden door een jury die eigenlijk amper vergoeding daarvoor krijgt. En de organiserende vereniging moest het dan vaak nog hebben van de baromzet. Echt waar blijft al dat geld? Natuurlijk hebben ze personeelskosten en huren of bezitten ze een pand, maar dat doen andere bonden net zo goed.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:39

xXsaffierXx schreef:
mijn zusje krijgt hem ook altijd terwijl ik hem nog nooit gekregen heb. Ik ben ook al langer dan haar lid van de knhs. Maar het blad lees ik zelf wel bijna helemaal uit. Vind het wel leuk om te lezen bij het eten ofzo.

Edit: krijg je per adres maar 1x de Paard&Sport? Want thuis zijn we met zijn 3en lid van de knhs en we krijgen het blad maar 1x :Y)

Ja klopt. Je krijgt hem sowieso maar 1x geloof ik. ;) Weet niet of je dan wel per persoon moet betalen. :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:41

Heerlijk wat informative dingen te lezen in bijvoorbeeld een heet bad zonder dat je vierkanten ogen krijg van de pc.
Toen ik nog op de vereeniging stond nam ik ze daar mee naar toe als ik ze uit had.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:07

Ik heb het blad altijd met veel plezier gelezen. Vooral de uitslagen en nieuws vind ik erg leuk. En er staan natuurlijk altijd handige tips in!
Alleen sinds dit jaar krijgen wij geen paard & sport meer terwijl ik en mijn 2 zussen nog steeds lid zijn van den KNHS.
Weet iemand hoe dit komt of krijg je de paard & sport niet meer gratis?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:42

Heb je een startkaart JumpingRider?
Als je die niet hebt veranderd PaardenSport naar PaardenLeven (dat is voor recreatie ruiters).

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:09

In hoeverre betaal je dan voor de Paard en Sport? Staat dat ergens apart vermeld, of zit dat bij je startkaart in?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:57

Ja ik heb een startkaart en mijn twee zussen ook. We hebben de paardensport ieder jaar gehad maar dit jaar komt hij gewoon niet meer.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:33

@JumpingRider; Dat zou ik dan veder niet weten, heb je al gemailt?

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:49

Ik vind dat er soms hele leuke artikelen in staan hoor. :o
Maar het is niet dat ik er naar uitkijk wanneer het weer komt, en na 1x lezen ben ik er echt wel klaar mee.

bajes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:17

Ik kijk het ff door en lees wat ik interesant vind en dan de prullebak in :o

sbbkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:20

van ochtend contact gehad met consumentenautoritijd en deze raad om als men van dit blad af wil dit collectief te doen dus allemaal samen!
Verder kan je al je rechten na lezen in het burgerlijkwetboek nr.2 vanaf artikel 26
hierin word het verenigingsrecht omschreven.
Dus ik zou zeggen als je er vanaf wil verzamel U allen!

kleinewitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:36

Ik voel me echt een schaap dat braaf de p&S betaal en dan in de open haard gooi.
Maar ik blader dat ding wel eens maar echt boeien doet het me niet.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:05

Ik ben wel van plan om er werk van te maken, ik vind het echt ronduit belachelijk.
Het heeft dus te maken met (ongeoorloofde) koppelverkoop en het misbruik van een dominante positie in de markt. Wij kunnen tenslotte niet weigeren, omdat we nergens anders aan een startkaart kunnen komen. In principe kan de KNHS de prijs dus wel 100x zo hoog maken, als we onze hobby willen blijven uitoefenen (wedstrijden rijden) moeten we dat gewoon betalen omdat we nergens anders heen kunnen. Wat ik ook zo belachelijk vind is dat de KNHS twee maal contributie ontvangt voor één persoon. 1x via je vereniging en 1x via een directe factuur. Ook dit vind ik niet goed aangegeven op hun website, of in de prijslijst.

sbbkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:11

We kunnen natuurlijk ook met z'n allen een ledenvergadering aanvragen en dit in samenwerking met je vereniging en eventueel het districtsbestuur dit ter discussie stellen.
Want als ieder voor zich naar de KNHS gaat bellen of mailen ben ik bang dat het een gevalletje zinloos gebeld word!
ruiters en menners verenigt U!!!!
Misschien buiten de KNHS???????
Ik ben ook nog even bezig met het NOC/NSF die als overkoepelende organisatie boven de KNHS staat een antwoord van hun zal ik ook even doorspelen naar hier.
Misschien kan het juridisch loket hier ook nog het een en ander in betekenen?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:24

stijntilla schreef:
In hoeverre betaal je dan voor de Paard en Sport? Staat dat ergens apart vermeld, of zit dat bij je startkaart in?

Bij mij weten staat het apart van de startkaart op de rekening iig bij die van mij.
Heb hem vandaag weer gehad. De tuchtuitspraken zijn weer erg leuk om te lezen. Voor zover dat leuk is...interessant is een eigenlijk een mooier woord hahaha

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:37

Dankje voor je antwoord, en houd ik verder mijn mond (A)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:53

Kan iemand mij dan vertellen waarom ik wel p&s heb terwijl ik geen startkaart heb??
Krijg hem ook nog niet zolang en nog geen rekening ontvangen. Geen lid meer van een vereniging dus snap er niks van. Wordt hier wel door mij gelezen (in bad;)) en heb mijn man nu het laten lezen het stukje van goed vervoer in de trailer.

samantha374

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:34

ik lees het wel maar de on-interesante stukken sla ik gewoon over XD

petertje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 05:21

Ik lees het blad wel. Leer er eigenlijk ook iedere keer weer wat van. Regionieuws lees ik altijd voor de lol. Aaardig om te lezen hoe het met mensen die ik kan gegaan is in de sport. En dat allemaal voor nog geen 30 euries.

Probeer daar maar eens een ander blad voor te krijgen. Bit kost 55 euro voor 8 nummers. Hoefslag >200 euro voor 52 nummers. Paardenkrant 180 euro.. |(

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:27

Maar een blad zoals de Bit is wel van heel ander niveau vind ik, dus die twee kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
Zo zie je maar dat het heel erg persoonsgebonden is. En er is natuurlijk niets mis met de mogelijkheid tot het nemen van een abbo op de P&S voor 29.90, maar je kunt het niet aan iemand verplichten.

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:01

ik kijk altijd alleen de plaatjes en soms handige dingen even doorlezen en dan weg ermee :P