Sjaal tijdens het paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:52

Ik rijd eigenlijk nooit met sjaal, behalve als het echt een keer heel koud is maar dan stop ik de uiteinden in m'n trui en blijft het prima zitten.

Midy

Re: Sjaal tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:44

Ik het in de winter eigenlijk altijd een sjaal om, ook tijdens het rijden. Ik heb de uiteinden vaak onder mijn trui, als ik dat niet heb, dan vliegt het ook telkens alle kanten op. Ik heb een keer gehad dat het naar achteren was gewaait en het uiteinde op het paard ze kont kwam, ja toen begon die te bokken, ik heb ze dus meestal wel in me trui te uiteinden anders vind ik het zelf ook irritant!

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:46

Ik rijd in de winter ook altijd met sjaal,
Gewoon de uiteinde in mijn jas, en het blijft prima zitten :j

knuffelnala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:50

Een meisje bij ons op de manege die had ook wel eens een sjaal om en die had hem omgewikkeld en toen was die los gegaan tijdens het galopperen en toen tikte die telkens op de pony der kont , en daar schrok ze daar van!
maar ik rij zelf ook altijd met sjaal allen ik vouw hem dubbele en doe hem om me nek en dan het einde er door heen en dan in me vest anders draait die bij mij altijd.

melissaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:36

ik heb er 1 keer mee gereden maar toen raakte die los onder het galoperen en raakte ik hem kwijt haha, maar ik krijg het van zelf wel warm door het rijden. :Y)

Pieces

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:06

Als het echt koud is (zoals nu) rijd ik lekker met sjaal hoor.
Mijn paard schrikt er ook niet van gelukkig.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:04

Ik rijd ook vaak met sjaal. Zorg dat hij goed vast zit. Oerlelijke knoop erin of uiteinde in mijn jas.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:08

Ik rijd altijd met sjaal :j wel zorg ik dat hij goed in mijn trui/jas zit.
Als ik zonder rijd dan krijg ik enorm last van mijn nek-spieren, tegenwoordig gebruik ik zo'n ronde daar zit geen uiteinde aan :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:18

Vaak als je een Sjaal hebt, heb je ook een trui/jas aan, daar stop je gewoon alles in!..
Ik rij altijd met sjaal, op deze manier! nooit geen last van los zittend flappen..

Afbeelding

Dit is misschien handiger? zo wennen ze gelijk aangewapper!

Afbeelding

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:21

ik rij in de winter altijd met sjaal, die zit dan met de uiteinden in mijn jas. Nooit last van gehad :)

Elenore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:01

Ik rij in de winter ook altijd met een sjaal. Deze stop ik altijd bij mijn jas in. Als er mensen problemen hebben met een gewoon sjaal, dan is misschien een col sjaal een idee.

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:05

Sjaal nooit idd omdat ik bang ben dat ie eraf glijd of wat dan ook.

heb een heerlijke jas gekocht, uitverkoopje een g-star jasje helemaal gaaf in dezelfde kleur van me rijbroek. Eeehm die capuchon die best zwaar is was alleen niet handig, het klapperde volgens meneer paard toch iets te hard :Y) Toch maar een sjaal wellicht?

Tsjebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:21

voor mij ook geen sjaal ik draag meestal een koltrui en mijn jas kan ook wel hoog dicht!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:26

ik reed eens in donker en ons bak zand was wit. ik reed met een zwarte sjaal die toen waarschijnlijk was afgevallen
(ik had het zelf niet door) en bij het volgende rondje kwamen we dat zwarte ding in het zand tegen waar mijn paard heel erg van schrok waardoor ik eraf viel haha dat was dus gewoon dom van mij..

calita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:56

Vind Sjaal toch gevaarlijk je kunt toch verstikt raken als het heel mis gaat

HorseJewelry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:58

Ik ga ook altijd met sjaal rijden, maar niet dat de sjaal kan slingeren zeg maar, dat lijkt me wel gevaarlijk. Ik doe het meestal onder m'n jas.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:00

Ik heb zo'n fleece buf waar je ook een muts van kan maken. Bij echte koude deed ik dat om m'n nek,
maar met een echte sjaal heb ik nog nooit gereden. Als hij goed in je jas/trui zit lijkt het me niet zo'n probleem.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:03

Pfff.. ik vind het zelf niet fijn rijden maar soms heb ik m per ongeluk nog om.

Maar als je paard daar al van schrikt! Jaren terug heb ik mijn paard geleerd om niet te schrikken van vanalles, nu kan ik:
-mijn jas afdoen op mijn paard en vanaf mijn paard een paar meter door de lucht op een stoel gooien
- borstels onder mijn paard door gooien (licht boogje)
en dergelijke.
De kans dat die hierna nog van een sjaal schrikt...

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:04

Bellatrix schreef:
Je moet eigenlijk sowieso nooit met loszittende en hangende kleding gaan rijden. Een sjaal kan afwaaien en het paard kan schrikken. Of met een buitenrit kan je ergens aan vast blijven hangen ofzo. Kleding gaat wapperen en kan geluid maken waardoor je paard weer schrikt.

Dus jij rijdt naakt paard??? :D :')

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:09

Ik rijd altijd met sjaal maar ik stop hem onder mijn jas!!
is dat ook gevaarlijk?

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:19

ik rijd meestal als ik rijd met sjaal, dan zit ie wel in mn jas, of ik heb zo een ronde

ShanaBeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:54

Ik rij ook met sjaal als het koud is, ik zie geen gevaar, als je paard er van zou kunnen verschieten moet je maar wat schriktraining doen. Als je dat al onveilig vind kan je ook al beginnen dat je niet mag gaan buiten rijden als het regent voor moest er maar eens iemand een paraplu opendoen....

wolknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:10

zonder sjaal rijd ik alleen als het echt warm genog is en dit al jaren!!!

een hele brede vliessjaal (eigenlijk gewoon een extra breedca 40cm en ca 1,50 lang stuk vliesstolf), 2 keer om mn nek vlinke knoop en een flap in mn trui. het vlies remt behoorlijk, hij is nog nooit open gegaan. :D

als de kou namelijk in je nek kruipt, ga je gauw verkrampen en kan je je schouders niet meer mooi los laten omdat je simpelweg je hals intrekt :brr: dus een sjaal is ook nog eens goed voor je zit :j

inderdaad zorgen dat hij echt niet los kan.

en wat het schrikken betreft, ik vind wat schriktraining wel belangrijk voor paarden!!!
en hoe doe je dat anders met een lange ruiterregenjas, die kan ook wapperen (heb ik ook gaat ook prima) of nog erger opwaiende plastik zakken, voetballende kinderen, wilde racefietsers die aggressief bellen of brommers die veel te snel langs je heen scheuren, nog te zwiegen van gemeene bosmonsters die zich graag achter omgevallen bomen verstoppen. -O-

nou echt waar je paard laten wennen aan van alles, een goede vertrouwensband en zelf heel rustig blijven (ademen) is wel belangrijk voor het buitenrijden, net zo als een sjaal in de winter.

wolknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:14

ah nog een leuke tip voor de buitenrijders onder ons.
en nog lowbudget ook :D
van die goedkope, plaat oorwarmers , niet die oudewetse met zo een plastic ding boven je hoofd, nee maar die die uit een stuk zijn en meer aan de achterkant/nekkant van je hoofd vastzitten.
kan prima onder een cap. heerlijk als het ijskoud is of waait. super warme oren *\o/*
alleen je moet soms wat harder praten met je mederuiters... :o
ehh wat zei je??? oh ja stukje draven :evaw:

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:23

Als je paard al schrikt van een sjaal dan heeft ie toch niet zo goed opgelet tijdens zijn opleiding ;) Of heeft het baasje verzuimd hem goed op te leiden

Schriktraininkje lijkt me meer op z'n plaats dan je sjaal thuislaten. :)