Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:07

Hou wel van kleurtje qua dekjes, maar da's omdat ze dan minder snel gestolen worden :P ben namelijk de enige met zo'n knalkleuren, dan valt het sneller op al op stal iemand ongewenst je spullen "leent".

In de winter maakt het me niet uit, dan gooi ik eender wat op m'n paard qua kleur. Als het maar comfi zit. In de zomer vind ik knalkleurtjes op zich wel leuk én je bent er meer zichtbaar door, je valt op. Ben er al paar keer op aangesproken dat ze me in het bos vooral zagen dankzij dat dekje. Handig als je van je knol valt en hij gaat er vandoor... Al hoop ik dat nooit mee te moeten maken.

En vind die frisse zomerkleurtjes ook wat vrolijke sfeer geven en in de zomer houdt het toch wel beter de warmte weg. Krijg het spaans benauwd als ik iemnd compleet in zwarte outfit en uitrustign zie rijden in de volle zon bij 25°...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:14

Nou ja... zonder zon ziet alles er modderig en grauwig uit... je paard, je gezicht, je broek, je schoenen...

... en als de zon wel schijnt... who cares wat je draagt, het is mooi weer en dan staat alles toch wel leuk :D

Daarnaast ben ik veel de druk bezig met mijn paard en met voelen om me over andere dingen druk te maken. Ook interesseert het mijn paard geloof ik niet zo heel erg wat ik aantrek ;)

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:16

Ik let er niet op hoe het eruit ziet, als het maar praktisch is. Omdat ik altijd buitenrijd dus liefst waterdichte jas in regenachtige tijden. Mijn rijbroeken zijn echt al jaren oud en eigenlijk wel aan vervanging toe, maar ik heb de pest aan nieuwe kopen en ze zitten lekker, dus ik stel het uit tot ze echt uit elkaar vallen.
In de zomer heb ik ook gereden met een neongeel jasje, inderdaad heel praktisch in het verkeer! Ding heb ik al, mmm ergens tussen de 12 en 15 jaar ofzo? was vroegah mijn zomerjackje, nu dus paardrijjasje.
Als het warm is ga ik wel rijden met een strak shirtje of hemdje omdat ik dat fijner vind zitten dan flodderkleding.
Bij mij past op dit moment sowieso niks bij elkaar, ik rij met een woest uitziend schapenvachtje over een net dressuurzadel met blauw dekje, en een kaakgekruist hoofdstel waarin ik het donkerbruine leer met knalgeel touw heb gecombineerd omdat het gele touw het eerste bruikbare was wat ik kon vinden.
Toch zou ik ook niet zo snel bijv een bruin hoofdstel bij een zwart zadel kopen ofzo maar veel verder gaat het kleurbewustzijn niet. Peesbeschermers en bandages gebruik ik sowieso niet.

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:28

ik let wel op dat het een beetje staat, bij mijn vz pony heb ik geen bak dus ga ik altijd naar een manege in de buurt en dan wil ik niet dat alles verschrikkelijk vloekt :x, maar ik ben niet van kleuren setjes als ik een rood dekje heb hoef iik neit perse een rood shirt of zoow aan xd

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:02

Ik let alleen op dat de kleuren niet echt vloeken, maar verder... Nee. Draag ook meestal neutrale kleuren zoals bruin, zwart, grijs, blauw.
Ik gruwel bij mensen die bijvoorbeeld een rode trui en dan met een rood dekje en rode bandages combineren, yuck.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:51

Thuis let ik er niet erg op, maar als ik weg ga met mijn pony (wat nu nog niet zo heel vaak is, word straks vaker) let ik wel op wat ik aan doe. Dat het mooi staat :o Blauwe rijbroek HH, blauwe Mondoni jas, blauw dekje BR en wel zwarte beenbeschermers Pagony.
xx

NicoleLoonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:54

lekker rijden zonder na te denken hoe je eruit ziet lijkt me toch altijd nog fijner.
het maakt voor mij niet uit of mijn rijbroek bij mijn dekje past.
moet wel zeggen dat het er wel mooi uitziet, maar het voegt uiteindelijk niets toe aan
het rijden ltoch?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:58

Oooh, ik doe vaak gewoon een oude trui van mijn vriend aan hoor :) Of iets anders, maar het hoeft niet persé mooi te zijn..
Mijn haar maakt ook niet zoveel uit, met een cap op gaat het toch stom zitten ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:13

hestejente schreef:
Daarnaast ben ik veel de druk bezig met mijn paard en met voelen om me over andere dingen druk te maken. Ook interesseert het mijn paard geloof ik niet zo heel erg wat ik aantrek ;)

Je kleding aantrekken gebeurt imo voordat je op je paard zit :+
Tijdens het rijden heb ik het ook te druk met mijn paard om me druk te maken over mijn kleding :P

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:20

Ik wil kleding & spullen van kwaliteit, kleur maakt niet zo heel veel uit.
Wel heb ik iets met 'bruin', maar lang niet alles is bruin. Bruin is een beetje mijn basiskleur.

Over mijn haar & make-up maak ik me al helemaal niet druk, hoewel, wel een béétje verzorgd. :Y)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:21

Ik vind het vooral belangrijk dat ik er verzorgd uitzie, en dat is ook zo bij het paardrijden.
Wel rijd ik vaak met een setje, gewoon omdat ik dat leuk vind! :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:24

Ik doe aan wat ik leuk vind met paardrijden! Ik ga écht niet bewust een setje matchen bij het dekje. :')
Ik rij ook wel eens met een paars shirtje en een rood dekje. Kan mij echt niks schelen dat het vloekt! Ik ben toch meer bezig met het rijden en mijn paard, dan met mijn uiterlijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:26

Pion schreef:
Ik wil kleding & spullen van kwaliteit, kleur maakt niet zo heel veel uit.
Wel heb ik iets met 'bruin', maar lang niet alles is bruin. Bruin is een beetje mijn basiskleur.

Over mijn haar & make-up maak ik me al helemaal niet druk, hoewel, wel een béétje verzorgd. :Y)

oh nee idd... makeup zeker niet, ja als het er toevallig nog opzit omdat ik die dag iets heb gedaan.
Maar ik ga me voor even knolhobbelen niet opmaken :Y)

Macs

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:27

Ik vind het soms wel leuk om een beetje gematched op t paard te zitten. :P Maar ik zou ook bij wijze van lekker in mijn pyjama en sloffen gaan rijden. :=
Zolang ik het maar goed vind zitten. Gelukkig kijken ze er bij ons op stal helemaal niet naar hoe je eruit ziet! Als je je er maar lekker in voelt. ;)

mandy1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:48

ik moet eerlijk bekennen ik rij altijd in set :o

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:11

Ik ging altijd netjes verzorgd mijn paard op. Lag ook beetje aan wat het doel was tijdens het rijden. Had ik les, dan zorgde ik voor schone laarzen, beetje schone rijbroek, fatsoenlijk shabrak eronder en een vest/bodywarmer die aansluit. Veel handiger dan wanneer je instructeur moet gaan zitten gokken waar ergens je rug onder die jas verstopt zit. Ook voor je houding etc.

Als ik ging rijden zonder les, dan gewoon lekkere slobbertrui aan en wat er voor de rest nog lag. Al zorg ik wel dat het niet té erg vloekte. Heb daar weleens commentaar op gehad :o

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:17

Ik doe niet aan setjes, maar ik let er wel op dat alles er een beetje verzorgd uit ziet. Ik ga eigenlijk nooit zonder een make-upje de deur uit, dus ook niet bij het rijden :o

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:19

Ach, het maakt mij niet echt uit hoe ik eruit zie als ik aan het trainen ben.
Inderdaad lekkere rijbroek, en truitje/sweater o.i.d. Ik gebruik geen make-up en dergelijke omdat ik toch al zo'n smeerpoets ben... Mijn laarzen staan er wel altijd strak bij maar daar ben ik gewoon zuinig op.
Ik heb ook een 'wedstrijdcap ' en een 'trainingscap'. Mijn traingscap is helemaal van kleur verschoten en model uit het jaar 0 maar ik vind het prima.
Voor de lessen en wedstrijden gaat de nette cap op. Bij lessen probeer ik mij wel iets 'strakker' te kleden omdat ik het er dan gewoon netter uit vind zien. Zo'n slobbertrui maakt het dan een beetje ontrustig vind ik.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:23

Ik ga rustig in joggingbroek paardrijden.. maar als het dekje die op mn paard ligt maar mooi staat en schoon is (hahaha krom he!)

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:36

Ik let er eigenlijk niet zo meer op.
Ik rij eigenlijk altijd alleen en er is zelden iemand op het erg dus ik heb ook geen reden om er mooi uit te moeten zien, niemand die me ziet :P En het gaat me om het rijden, niet om hoe ik er uit zie.
Wel wil ik altijd een fijne rijbroek aanhebben. Ik zie er niet slonzig uit ofzo maar het kan met bij de paarden eigenlijk weinig schelen. Het word toch vies.
Op wedstrijd zie ik er wel altijd netjes uit en is mijn rijbroek ook echt wit (naja creme het is een off white rijbroek) en in mijn dekje zitten ook geen vlekken.

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:44

Hahaha, zie ineens al een paar keer de opmerking voorbij komen in de trant van " mijn paard maakt het niet echt uit hoe ik eruit zie". Ik moest er wel om lachen want mijn fantasie sloeg even op hol :D ( ziet in gedachten mijn knolletje omdraaien omdat ik niet in tenue ben, of omdat het kleur dekje 'm niet zint :+ ).

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:08

Als het maar lekker zit, vind ik alles best om in te rijden, maar dan wel een beetje oud, zodat mn schoolkleren wat netjes blijven xD

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:55

Het boeit me eigen niet wat ik elke keer aan heb, als het maar een paardrijbroek is..
Je ziet mij niet zo snel zonder paardrijbroek bij de paardjes!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:12

Meestal gewoon een rijbroek, met een hemd, daarover een shirt met lange mouwen en daarover een trui en een jas. Zit wel allemaal netjes aangesloten.

Maar soms ga ik ff langs stal in mn goede kleding. Zo wilde ik laatst voor de foto op mn paard klimmen. Maar ik had een strakke spijkerbroek aan. Ik wil erop springen, het was zonder zadel, en lag dwars op de rug van mn paard. Maar mn broek was te strak, ik gleed er zo aan de andere kant weer af. Hahaha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:18

Ik vind het zelf toch ietsje slordig staan als iemand een roze trui, groene rijbroek, rood dekje en zwarte peesbeschermers heeft. Ik vind het een prettiger en rustiger beeld om naar te kijken als de kleuren bij elkaar passen. Anders vind ik het al snel een wirwar aan kleuren, en dat vind ik niet bij een paard passen. Ik prefereer zelf natuurlijke kleuren maar blauw of bordeauxrood vind ik ook mooi.