Warm de winter door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:35

IMJ schreef:
Veel hersenen = groot hoofd hè? :D

Kijk, jij snapt hem... :D Maar ik heb serieus echt een wat groter hoofd. Heb cap maat 59. Nu lijkt dat niet zo heel groot. Maar als ik is een petje van mn broer of vriend op zet dan miet ik die eerst een stuk groter verstellen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:37

@Darkness: je hebt met deze handschoenen natuurlijk niet zoveel 'gevoel' als met dunne Roeckls, maar als het echt koud is vind ik het een goed compromis ten opzichte van bevroren vingers :D dan heb je immers ook geen gevoel meer.
De binnenzijde van de hand is van zacht leer. In de hele handschoen zit een waterdicht membraan. Bovenop de hand zeg zijn ze dikker gevoerd. Er gaat ook geen wind doorheen, dus heb ze ook vaak aan op de fiets. Stug zijn ze totaal niet (zoals je soms met leren handschoenen wel hebt).
Ik vind ze echt heel fijn, de investering waard!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:41

Het geen waar het mij het meeste om gaat, is dat ze lekker warm en waterdicht zijn. Met de rest kan ik wel leven.. :D Thx voor de info.. ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:42

Oh die bevroren vingers en tenen vind ik echt hell in de winter...
En wat kan dat zeer gaan doen als ze weer opwarmen!
Ja, die tijd komt er weer aan..
*gaat NU opzoek naar thermosokken..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:44

Ja dat is ook pijnlijk..

Ik bedenk me net dat ik nog zooooo niet klaar ben voor de winter. Heb geen goeie muts of sjaal. Heb helemaal geen handschoenen meer. En heb ook geen goede warme winterschoenen. Ik loop nog steeds rond op mn Nike Air Maxies. En geloof me. Ik heb het net nog gecontroleerd nl. Dat is koud in de sneeuw... :brr:

IMJ

Re: Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:46

Helemaal als de sneeuw IN je schoen komt..
Heb net nieuwe Ariat rijlaarzen gekocht.. denk dat ik die maar overal naar toe ga aantrekken, kan mij het schellen als mensen raar kijken op m'n werk _O- ! Zitten super lekker en ruimte genoeg voor thermosokken :D!
M'n muts erbij op en ik kan naar Syberië!

Nu nog de juiste handschoenen..

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 12:49

minikatje schreef:
Afbeelding

:Y) :Y)

Maar, die is niet van fleece :o

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:18

vinurr schreef:
minikatje schreef:
Afbeelding

:Y) :Y)

Maar, die is niet van fleece :o

nadeel van dit soort mutsen vind ik dat ze nat worden door je adem. Bij de action bebben ze pilotenmutsen voor 2,79.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:26

Ik ga dit topic even meelezen erg handig :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:29

Morgen een gevoelstemperatuur van rond de -16 graden. We're all gonna die! ;(

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:31

Gewoon lekker aan het werk blijven! :Y)

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:27

Ik heb die thermobroek van HH, heeeerlijk!
Ik rij er ook gewoon mee :D
Verder kan ik je een jas van Mountain Horse aanraden, ik heb de Grace.
Water- en winddicht, heerlijk. Ik ga er ook mee op wintersport..

Om mezelf onderweg op de scooter niet dood te laten vriezen draag ik een thermolegging en ski / snowboardbroek (van de Lidl, ook water en winddicht).
Bovenlijf is beschermd met veeeeel laagjes, wat meestal bestaat uit shirt met lange mouwen of thermoshirt (van de Deka), soms een hemd eronder (als het -16 is haha) en een dikke fleecetrui met kraag!
Daaronder skisokken en thermolaarzen van BR of mijn oude trouwe Mountain Horse laarzen met extra wollen zooltje erin..

Goeie tips staan er hier! Succes iedereen deze winter <:) :){

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:11

moonsparkle schreef:
Morgen een gevoelstemperatuur van rond de -16 graden. We're all gonna die! ;(

Afbeelding Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:20

Divoza heeft thermorijlaarzen in de aanbieding. Moet je wel heel snel zijn want geld alleen voor de maand november. Heb ze voor mijn dochters opgehaald en ze zitten heerlijk en zijn lekker warm.

Sorry zie het topic nu pas ga het zeker in de gaten houden. Kom bruikbare tips tegen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:07

tisby schreef:
Ik heb die thermobroek van HH, heeeerlijk!

Hoe valt die broek? Valt hij gewoon zoals een echte L en M enzo? Of valt hij groter of kleiner?

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:45

Ik heb de XL en die valt gewoon zoals ik hoopte.. Ik heb altijd die maat van HH. Maar ik heb wel een topic gelezen van iemand die vond dat hij veel groter viel, dat was wel een andere thermobroek van HH. Misschien ergens passen als dat kan?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:54

Dat lijkt me idd de veiligste optie. Ik zal is in de plaatselijke ruitersportwinkel kijken of ze die hebben. ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:28

Lalidan schreef:
Met dank aan een topic op mensenwelzijn bedacht ik dat ik nog meer middelen in de strijd gooi, namelijk de verwarmende zalven!

Je hebt van Hansaplast "warme voeten Creme", daarmee smeer je je voeten (of handen) in en dan word het lekker warm.

Ik heb deze gister geprobeerd. Geloof dat ik iets fout heb gedaan want heb de hele avond het gevoel gehad dat m'n voeten eraf brandden! Heb van te voren nog getest of ik er niet allergisch voor zou zijn dus dat kan het niet zijn..

Naar stal loop ik nu met 2 thermobroeken onder m'n rijbroek, 2 paar sokken, een dikke rijbroek, thermoshirt, fleecetrui, fleecevest en een dikke winterjas.. Hoezo koukleum? _O- Maar raar genoeg heb ik met rijden nooit koude handen dus heb ik nooit handschoenen aan :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:47

Bah Jinte! Dan zou je net zo goed tijgerbalsam op je voeten kunnen smeren! Niet fijn!

Geen koude handen? Hoe doe je dat? :D
Laatst bijgewerkt door IMJ op 01-12-10 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:59

waaah naar zo'n topic was ik echt op zoek!! brrr wat is het koud zeg!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:01

Jinte schreef:
Geloof dat ik iets fout heb gedaan want heb de hele avond het gevoel gehad dat m'n voeten eraf brandden!

Oeps.... Nou ja, je hebt het in elk geval niet koud gehad ;) Misschien volgende keer dunner smeren? Of alleen maar een paar plekjes ofzo? Of vermengen met een 'normale' creme dat hij wat minder werkt?
Ik heb er in elk geval nooit last van gehad, maar mijn voeten zijn dan ook echt extreem koud. Maar wel vervelend zeg!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:08

Girassol schreef:
Ik heb ook gelijk mijn nieuwe rijhandschoenen uitgeprobeerd en ik heb geen last gehad van koude handen. Ze zitten lekker warm, je hebt genoeg grip op de teugels en ze zijn nog niet eens €15.
Harry's Horse® Neoprene rijhandschoenen. De neoprene buitenzijde isoleert de warmte en houdt de kou buiten. De SL-grip binnenzijde geeft genoeg grip tegen het doorslippen van de teugels.
Afbeelding

die heb ik afgelopen winter gehad maar toch koude handen... ik ga dus weer opzoek naar nieuwe waar je goed de stalwerkzaamheden, longeren en mee kan rijden... maar dat is nog niet zo makkelijk schijnt het :+

denk dat ik ook maar opzoek ga na een thermobroek voor onder de rijbroek. panty/maillot scheelt wel iets maar nogsteeds wel wat koud.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:16

jassen van monclerc zijn echt warm maar dan ook echt warm

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:22

Ik kwam dit topic bij toeval tegen dus ik zet even een stipje, kan ik strakjes eens uitgebreid gaan lezen hoe jullie je warmhouden.
Ik heb het altijd zo koud en vooral mijn vingers, krijg altijd van die dode vingers en voeten.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:31

Ik heb de thermolaarzen van Mountain Horse. Kosten rond de 100 euro, maar gaan nu de 3e winter mee, en ik vind ze erg fijn. Je krijgt er geen ijstenen in, ze zijn alleen wel stug.