Mag politie zomaar wildvreemd paard in je wei zetten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:24

ikbenellie schreef:
Nee, snap wel dat je het niet echt doet, maar op zijn minst ermee dreigen valt te proberen toch?
Het is al heel fijn dat jullie ze tijdelijk opvangen op deze manier. Vind het dan niet bepaald netjes dat ze niet opgehaald worden. Ze hebben er niet echt haast bij zo te horen. Staan prima nu.. Maar het zijn niet jullie pony's en ook niet jullie verantwoordelijkheid, vind het eigenlijk schandalig.
Ze gaan er te makkelijk vanuit dat jullie wel even die beesten opvangen.. Je bent toch geen instelling. Ze vragen het niet eens, er word vanuit gegaan, dat vind ik het erge eraan

Ben het met je eens. :)

We zorgen nu gewoon voor de pony's, en hopen gewoon dat ze ze morgen komen halen! :)

Wat ook nog eens vreemd is, de gemeente komt steeds klagen dat er maar 6 paarden mogen staan ofzo (Niet vanwege beperkte grond, maar omdat je max 6 paarden mag hebben als je niet ingeschreven staat bij de kvk of iets anders? Weet niet precies hoe dat zit. Maakt ook niet uit nu :) ) en vervolgens zetten ze er zelf 2 bij. }:0

We hebben ook nog een euh.. 'erg vervelende' ( :') zacht uitgedrukt) buurvrouw.. Pony's moeten blij zijn dat ze daar niet terecht zijn gekomen. Weet niet wat er dan gebeurt zou zijn :+ Ze houdt volgens mij ook niet zo van paarden :')

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:26

Ayasha schreef:
_O- "Meneer, die twee shetters die u hier een paar dagen geleden binnen gooide, herinnerd u nog hoe u die gevangen heeft?"
"ja hoezo?"
"nou dat zou u heel goed van pas kunnen komen want die mormels staan iig niet meer in mijn weide :n"
Als ze dan langs komen en tot de conclusie komen dat je ze allebei aan een touwtje hebt hangen kan je ze gewoon overhandigen "zo meneer, tijd genoeg om uit te zoeken waar deze jongens heen moeten, kunnen mijn paarden ook een keer buiten. Tenzij u van plan bent huur te betalen?"

Amen! _/-\o_

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:41

De beredenen vangen in geval van nood wel paarden op alleen op een apart gedeelte.
Helaas hebben wij dit een keer meegmaakt en wel met het milenium. Jongens dachten een leuk veldje te hebben gevonden om vuurwerk af te steken totdat er plots angstige paarden langs hun rende. Ze zijn ontsnapt en het bos ingerend. Wij gaan altijd kijken na 00:00 en plots zagen we dat de paarden weg waren.
Politie en alles gewaarschuwd heel de nacht gezocht maar niks gevonden.
Uiteindelijk een telefoontje van iemand van de beredenen dat onze paarden die nacht waren gevonden en via de chip de eigenaar hebben kunnen achterhalen. En slechte communicatie tussen de politie onderling want dan hadden ze al 5 uur eerder
Netjes thuisgebracht in een mega grote wagen. Zoveel luxe hadden ze nog nooit gehad.

Maar ik vind dit verhaal ook zo raar. Wij miste onze paarden/ Dat moeten de eigenaren van die shets toch ook hebben???

Inderdaad, en er is hier ook gewoon bereden politie. Neem ze dan mee en zet ze in die stallen neer. En wanneer dat niet kan dan zet je ze toch in een weiland neer van iemand die je WEL kunt bereiken en het aan kunt vragen? Plek genoeg hier in de buurt. Of je belt de manege hier vlak bij, of ze daar mogen staan?

Genoeg opties lijkt mij.
robeer schreef:
De beredenen neemt geen paarden/pony's op. Het risico voor de dienstpaarden is te groot. Voor iedereen nu begint te stuiteren en te roepen dat de gezondheid van hun paard ook belangrijk is: klopt, maar deze worden niet maatschappelijk ingezet vanuit de centen van de belastingbetaler. Daarnaast zijn er echt niet altijd ruiters in dienst om paardjes of pony's op te halen. Of ze zijn wel in dienst maar staan bij voetbalrellen of in het uitgaansgebied. Hondengeleiders mogen trouwens ook geen andere honden in hun speciaal daarvoor ingerichte auto vervoeren, zelfde reden.

Het lijkt allemaal zo makkelijk, bezien vanaf de zijlijn, maar geloof me het is vaak improviseren.
Laatst bijgewerkt door Ebony_94 op 09-11-10 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Re: Mag politie zomaar wildvreemd paard in je wei zetten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:53

Er is toch ook een stal waar in beslag genomen dieren verblijven?
Ik vind dat de politie daar ook toegang tot zou moeten hebben, dan kunnen ze ze naar daar brengen voorlopig.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:02

Urielle schreef:
Er is toch ook een stal waar in beslag genomen dieren verblijven?
Ik vind dat de politie daar ook toegang tot zou moeten hebben, dan kunnen ze ze naar daar brengen voorlopig.

Dat klopt maar die stallen zijn vaak niet echt in de buurt. Blijf je altijd met het probleem vervoer zitten. Vandaar dat dit de taak is van de dierenbescherming. We zijn al blij als we een aanhanger hebben om een brommertje te vervoeren. :o

Hier doet de beredenen het dus pertinent niet, ze mogen het niet eens. Niet ieder korps heeft trouwens een bereden politie hoor. De meeste inzetten worden vanuit het KLPD gedaan en veel uitwisseling.

Ik weet natuurlijk niet waarom de eigenaar van de wei niet geinformeerd is. Kan een aantal redenen hebben maar ik zou het in ieder geval geprobeerd hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:12

Bij ons door het dorp rijdt regelmatig een trailer van de politie. Nou zit ik natuurlijk in Belgie maar Nl zal dat ook wel hebben. Zal wel van de bereden politie zijn, daar kan er dan toch een van ingezet en daarna goed ontsmet? Voor de agenten is het vermoedelijk ook handiger wanneer iemand van de bereden politie de paarden oplaadt, kan me voorstellen dat dat niet mee gaat vallen als je toch al niet gewend bent aan paarden :=

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 11:27

Het kan natuurlijk zijn dat ze van een boer zijn die niet elke dag bij de poný's komt kijken.
Zal vanmiddag hier even melden of ze al weg zijn ;)

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:53

en... zijn ze weg of nog niet??

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:04

Ik heb jaren geleden ook eens een paard gevonden in mijn wei. Het was al donker toen ik mijn paarden binnen wilde zetten en inneens liepen er 3 ipv 2. Meteen mijn paarden binnen gezet en de politie gebeld. Die kwamen niet, moesten hem daar maar laten staan en de eigenaar achterhalen... Beest had een slechte conditie, last van schimmel en een vieze snotneus... Toen ik zei dat dat geen optie was ivm met de conditie van het paard en dat ie in zijn eentje mijn hele wei omploegt zeiden ze alleen dat ik hem niet zomaar los mocht laten lopen want dan was ik aansprakelijk... Dus maar laten staan. Eigenaar na 2 dagen weten te vinden, politie nog wel langsgeweest en toen zeiden ze nog doodleuk dat onze wei toch niet echt goed afgezet was als dat paard er zo in kon (is over de stroomdraad gesprongen met een sloot erachter). Dat het paard het hek van zijn eigen wei gewoon had omgeduwd omdat het rot was, deed niet ter zake??? Vervolgens hadden mijn paarden ook die leuke schimmelinfectie en één ervan heeft twee weken met een smerige snotneus gestaan. De kosten wilde ik verhalen op de eigenaar, maar dat is nooit gelukt... Dus mocht de politie van plan zijn ze hier in een weitje te stallen, dan breng ik ze hoogstpersoonlijk zelf naar het bureau!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:17

Ik zou er geen probleem mee hebben als ze hier twee shetjes in de wei zouden zetten. Tuurlijk ben ik me bewust van het risico. Maar als ik toch eens aan de andere kant denk... ook mijn paard kan een keertje uitbreken en dan ben ik heel blij dat oom agent een "veilig" onderkomen heeft gevonden voor mijn paardje....
Vind het wel schandalig dat het zo lang moet duren voor ze worden opgehaald. Ben benieuwd of ze er nog staan. Is er nog geen DA geweest om te kijken of ze gechipt zijn?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:27

Ik vind het in principe eigenlijk niet kunnen, maar dat gaat om het feit dat de politie zomaar iemands land gebruikt.
In dit geval had ik het wel gepast gevonden als ze er wel iemand over hadden ingelicht, of dat nou door een bezoekje aan de deur, een telefoontje of een briefje was maakt niet zoveel uit..
Niet dat ik het een groot probleem had gevonden als dat bij mij werd gedaan, maar het is toch een vorm van beleefdheid.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:16

update

Ook vandaag zijn ze niet opgehaald. Weer gebeld met de politie.
Zij wisten het ook niet. ze zouden het verder uitzoeken.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:19

XLeandrosX schreef:
Ik zou er geen probleem mee hebben als ze hier twee shetjes in de wei zouden zetten. Tuurlijk ben ik me bewust van het risico. Maar als ik toch eens aan de andere kant denk... ook mijn paard kan een keertje uitbreken en dan ben ik heel blij dat oom agent een "veilig" onderkomen heeft gevonden voor mijn paardje....
Vind het wel schandalig dat het zo lang moet duren voor ze worden opgehaald. Ben benieuwd of ze er nog staan. Is er nog geen DA geweest om te kijken of ze gechipt zijn?

Het gaat niet zo zeer om dat de pony's hier neer zijn gezet. maar de manier waarop.
We moeten er zelf achter komen hoe die daar komen. vervolgens zelf erachteraan bellen omdat ze niet worden opgehaald.
Er is een belofte gedaan dat ze gisteren zouden komen. Er word niet gemeld dat ze ineens niet komen.
dus wij maandag gebeld, zou het vandaag worden. Maar nee ook vandaag is er niemand gekomen. Weer gebeld, nu weten ze nog niet wanneer.

Het kost de staleigenaar geld en tijd. Hij heeft genoeg eigen paarden waar hij 3 keer per dag druk mee is ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:41

Als ze maandag er nog zijn, kun je ze naar Lottum brengen (geintje)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:41

Urielle schreef:

:+ ??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 07:55

xxriiannee schreef:
Urielle schreef:

:+ ??

De paardenmarkt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:08

xxriiannee schreef:
Het gaat niet zo zeer om dat de pony's hier neer zijn gezet. maar de manier waarop.
We moeten er zelf achter komen hoe die daar komen. vervolgens zelf erachteraan bellen omdat ze niet worden opgehaald.
Er is een belofte gedaan dat ze gisteren zouden komen. Er word niet gemeld dat ze ineens niet komen.
dus wij maandag gebeld, zou het vandaag worden. Maar nee ook vandaag is er niemand gekomen. Weer gebeld, nu weten ze nog niet wanneer.

Het kost de staleigenaar geld en tijd. Hij heeft genoeg eigen paarden waar hij 3 keer per dag druk mee is ;)

Joh, laad die pony's op en trek er mee richting bureau of eis dat een paar politiemensen ze komen ophalen. :? Wat een gezeur met die heren, dat ze verdorie hun job een keer gaan doen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:50

Hebben ze geen chip? Dan zou de eigenaar toch te vinden moeten zijn. Overigens is het belachelijk dat de politie er verder niks aan doet.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:11

RosiePosie schreef:
Hebben ze geen chip? Dan zou de eigenaar toch te vinden moeten zijn. Overigens is het belachelijk dat de politie er verder niks aan doet.

Géén idee of ze een chip hebben, maar ik ben niet van plan de dierenarts te laten komen om het te checken.. Zou wel een heel gedoe zijn om die rekening terug te krijgen, en daar hebben we géén zin in. ;) Overigens wil ik wel graag weten of mijn paard nu eventueel iets heeft, maarja.. Hoe krijg ik die dierenarts kosten terug?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:27

Dit begint nu wel heel erg bizar te worden hoor :?

Ik zou zeggen mail "Hart van Nederland" en laat ze langskomen met een filmploeg!
of
Shetters in de trailer, uitladen, politie bureau inlopen en pony's daar afgeven!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:28

doei schreef:
Dit begint nu wel heel erg bizar te worden hoor :?

Ik zou zeggen mail "Hart van Nederland" en laat ze langskomen met een filmploeg!
of
Shetters in de trailer, uitladen, politie bureau inlopen en pony's daar afgeven!

hihi :+

ben heel benieuwd of ze ze vandaag zijn komen halen. Zal dat hier wel weer melden vanavond!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 16:29

vinurr schreef:
RosiePosie schreef:

Géén idee of ze een chip hebben, maar ik ben niet van plan de dierenarts te laten komen om het te checken.. Zou wel een heel gedoe zijn om die rekening terug te krijgen, en daar hebben we géén zin in. ;) Overigens wil ik wel graag weten of mijn paard nu eventueel iets heeft, maarja.. Hoe krijg ik die dierenarts kosten terug?

Ik denk dat het moeilijk die kosten te verhalen bij de eigenaar ;)
Gelukkig hebben ze niet bij mekaar gestaan.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:49

Nou, ze zijn gistermiddag al opgehaald! ;) Ik denk dat Rianne toen al weg was. Pony's staan nu in een weiland tegenover onze.

Ze wilden ze eigenlijk vrijdag pas ophalen, maar toen is de staleigenaar boos geworden en zijn ze ze op wezen halen. ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:51

xxriiannee schreef:
[***] schreef:

Ik denk dat het moeilijk die kosten te verhalen bij de eigenaar ;)
Gelukkig hebben ze niet bij mekaar gestaan.

Nee, maar een klein stroomdraadje verhelpt ook niet alles. Ze hebben wel de hele tijd aan elkaar gezeten (Ooh, dit klinkt fout.. :') Maar iedereen weet wel wat ik bedoel, hoop ik :) )

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:54

Bij ons lopen ook wel een paarden los. (hoofdweg waar 80 en harder gereden wordt) De politie vangt ze idd altijd en zet ze ergens in een wei.. Mocht het vangen niet helemaal lukken jagen ze de paarden er in. Wat moeten ze er anders mee doen. Vast houden en wachten op de eigenaar. Als er een huis bij de wei is komen ze het netjes even melden.