ruiter komt haar spullen niet halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:01

Lord_Ik schreef:
Lynn_x schreef:
Als het volgens de TS maar een kleine moeite is voor het meisje om ze te komen halen. is het ook een kleine moeite voor TS om ze te brengen.
Ze liggen de TS toch in de weg? :?

En ze dan maar voor de deur zetten? Kan je ze even goed gewoon buiten zetten of verkopen, want dan wordt alles waarschijnlijk toch gestolen :+ . Het is duidelijk onwil van haar kant om haar spullen op te halen en daar heeft ze blijkbaar geen reden voor ...

dan kun je toch aanbellen, als ze er niet is het effe bij de buren brengen :?
dat doet de postbode immers ook altijd met pakketjes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:03

Lynn_x schreef:
Lord_Ik schreef:
En ze dan maar voor de deur zetten? Kan je ze even goed gewoon buiten zetten of verkopen, want dan wordt alles waarschijnlijk toch gestolen :+ . Het is duidelijk onwil van haar kant om haar spullen op te halen en daar heeft ze blijkbaar geen reden voor ...

Je kan zelfs nog even bellen naar de moeder, om te vragen of ze thuis is en of het goed is dat je even wat spullen van haar dochter brengt, die haar dochter op stal heeft laten staan....

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:04

Lynn_x schreef:
Lord_Ik schreef:

Als ze ze niet komt halen en niet even helpt een oplossing zoeken (vragen of ze ze kan brengen?) waarom zou ze dan open doen als je ze wil komen brengen ? :P Bij de buren zou een beter idee zijn, maar dan moeten die ook thuis zijn.

linnnh

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:08

en dan de buren een half jaar met die spullen laten zitten?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:39

Heeft dat meisje je iets gedaan dat je geld wil verdienen aan HAAR spullen ? Leg het gewoon in een doos onder plastic bij moeders op de stoep en klaar is klara. Hou de eer aan jezelf.

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:59

supersambo schreef:
Heeft dat meisje je iets gedaan dat je geld wil verdienen aan HAAR spullen ? Leg het gewoon in een doos onder plastic bij moeders op de stoep en klaar is klara. Hou de eer aan jezelf.

Idd of zet het bij haar in de tuin.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 21:11

als TS zijnde mag ik hier wel even op reageren.
ik heb het niet over foto's maken enz gehad!
ik heb het woord "verkopen" gebruikt in de zin van "wegdoen"
ik zit echt niet op geld te wachten voor iets wat niet van mij is.

en op de vraag of ik al verder gekomen ben:
ik ga iemand met juridische achtergrond haar laten bellen,
met het verzoek dat ze het moet komen halen,

ik heb trouwens straks wat navraag gedaan bij een collega van mij,
en een vriendin van haar, of ze nog in **** woont.
antwoord: ja maar haar moeder is terug naar &&&&& omdat haar vader vast zit
wegens het niet kunnen betalen van hoge boetes en omdat haar moeder daar nou in het huis zit.
betreffende meisje blijkt nu met haar zus en de vriend van haar zus in het huis van haar moeder te zitten.

sommigen zullen denken dat ik er op aan stuur dat die spullen wellicht gestolen kunnen zijn en dat het meisje ze daarom niet wil komen halen; maar ik weet niks over het contact tussen dit meisje en haar vader.
ik ga er nog steeds van uit dat het meisje gewoon geen zin heeft om even langs te komen.

Janine1990 schreef:
Appieee schreef:
Ben ik de enige die het heel vreemd vind dat TS wel de moeite wil doen om de spullen mee naar huis te nemen, te fotograferen, op internet te zetten, erover wil mailen met evt. kopers en deze spullen vervolgens te verzenden of te laten ophalen... Maar niet de moeite wil doen om even langs de rechtmatige eigenaresse te gaan, of haar moeder, om de spullen langs te brengen?

Snap dat je geen zin hebt om nog enige moeite te doen voor het meisje in kwestie na hoe doet, maar ik zou persoonlijk het geld wat ik verdiend had aan andermans spullen niet lekker uit kunnen geven :n, in mijn ogen is dat gewoon diefstal.

Haha, ja levert meer op dan ze even langsbrengen natuurlijk ;)
Als dat juridisch gezien mogelijk zou zijn, zou ik het ook doen :P

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:12

Ik zou haar niet achterna gaan lopen met die spullen. Ik zou een printje maken van een bewijs dat je haar hebt proberen te contacten. Dit met de spullen op mijn zolder leggen, en over 3 jaar (blijkbaar de periode) alsnog verkopen. Wat nu wat waard is is het dan ook nog wel. Ofwel inderdaad naar een goed doel, dat is aan jou. Als je haar in de stad ziet lopen is ze toch ook in staat om de boel op te halen. Ik denk eerder dat zij 1 van die mensen is die de waarde van spullen niet zo ziet zodra ze uit het oog zijn...

En dan heb je er in de tussentijd netjes op gepast, en daarmee heb je dan moeite genoeg gedaan samen met het contacten wat je nu al hebt gedaan. Ik vind niet dat je meer hoeft te doen.
Laatst bijgewerkt door stefje op 29-10-10 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:15

X_Linz_X schreef:
als TS zijnde mag ik hier wel even op reageren.
ik heb het niet over foto's maken enz gehad!
ik heb het woord "verkopen" gebruikt in de zin van "wegdoen"
ik zit echt niet op geld te wachten voor iets wat niet van mij is.

en op de vraag of ik al verder gekomen ben:
ik ga iemand met juridische achtergrond haar laten bellen,
met het verzoek dat ze het moet komen halen,

ik heb trouwens straks wat navraag gedaan bij een collega van mij,
en een vriendin van haar, of ze nog in **** woont.
antwoord: ja maar haar moeder is terug naar &&&&& omdat haar vader vast zit
wegens het niet kunnen betalen van hoge boetes en omdat haar moeder daar nou in het huis zit.
betreffende meisje blijkt nu met haar zus en de vriend van haar zus in het huis van haar moeder te zitten.

sommigen zullen denken dat ik er op aan stuur dat die spullen wellicht gestolen kunnen zijn en dat het meisje ze daarom niet wil komen halen; maar ik weet niks over het contact tussen dit meisje en haar vader.
ik ga er nog steeds van uit dat het meisje gewoon geen zin heeft om even langs te komen.

Van één woord wordt hier op bokt wel een hoop onzin gemaakt he? ;)

Wat voor juridische persoon ga je inschakelen?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:33

Ik kan maar niet begrijpen dat mensen zeggen dat TS de spullen voor de deur moet zetten, Het zijn niet eens de spullen van de TS dan is het toch niet aan haar die spullen weg te brengen.
En tjaa als je er geld aan kan verdienen ja daar wil iedereen denk ik wel moeite voor doen dus die reactie van iemand boven mij van dat zij het raar vind dat TS wel foto's wil maken en wel wil mailen en het pakketje nog op de post wil doen, ja dat vind ik toch net wat anders als je daar nog geld voor krijgt.
Maar om nou de spullen van iemand anders op te moeten ruimen, nee ik pieker er niet over.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:24

Ik zou dat meisje toch nog eens goed op de hoogte proberen te stellen dat de spullen in de weg liggen en daar niet meer langer kunnen blijven liggen. desnoods met een dreig zin er bij. zodat ze ze snel komt halen.
ze moet ze zelf maar op komen halen. Jij hoeft ze niet te brengen, het zijn haar spullen en ze is verantwoordelijk voor haar eigen spullen! probeer dat ook zo aan haar over te brengen! mocht er toevallig eens iets mee gebeuren.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:35

mijn idee stefje

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:31

Tjonge jonge...wat een toestand kan er gemaakt worden om niks zeg....pfffft...
Nogmaals...spullen inladen en droppen bij haar adres....KLAAR!

Je kunt ook dingen die makkelijk zijn erg ingewikkeld maken hoor....sorry dat ik het zeg.

Ik heb hetzelfde een keer gehad met spullen van iemand....en door het zo te doen als ik hierboven zeg, was het in vijf minuten opgelost.
Daar had ik geen tig pagina's op bokt voor nodig en zeker geen juridische persoon....man man man, wat wordt er een heisa van gemaakt!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:42

Eh, diefstal / heling als je al duizend keer hebt geprobeerd hebt terug te brengen?
Heeft dit meisje nog aangegeven de goederen te willen houden of niet? Zo nee, dan heeft ze er dus afstand van gedaan.
Zo ja, dan ga je nu huur vragen voor het stallen van haar goederen :D, of je stelt dat je het wegbrengt naar de politie. Je bent niet verplicht tot het gratis stallen van haar spullen. Zou mooi zijn, dan zet de buurman hier zo meteen een auto in de tuin en dan moet ik zeker dat ding voor hem gaan bewaren. Het is ook nog eens mijn tuin en ik bepaal wat daar in komt. Net zoals dat het ts haar stal is en als je dus geen stal huurt je er geen spullen zomaar neer mag zetten.

edit: beter voorbeeld

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:49

als ik jouw verhaal lees klinkt het alsof deze meid nogal wat voor haar kiezen heeft gekregen de afgelopen tijd. En ja, ik kan het me in sommige gevallen wel voorstellen dat het ophalen van je spullen dan op de laatste plaats komt. Daarom denk ik dat je gewoon het beste de spullen kan gaan brengen. Ga uit van het goede in de mens, daar wordt je uiteindelijk blijer van vind ik.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:52

Phoe ik zou me er niet druk om maken. Eerste instantie dacht ik van ik zet het wel voor de deur bij haar maar aan de andere kant dat zou ik dus toch niet doen. Het is graag of niet en ik zou het gewoon ergens anders weg zetten in een of ander hoekje of plek waar ik er geen last van heb. Laat maar lekker verrotten het zijn haar zaken en als het dus in de weg ligt leg ik het wel ergens weg waar geen mens er last van heeft als het dan ooit nog in de opkomt om het op te halen zal ze dat hoogst waarschijnlijk niet kunnen vinden maarja dan moet ze maar bellen. Of ik zou haar misschien wel opbellen dat ze haar zooi moet komen halen en dat ik buiten zet en dat ze dan maar bekijkt wat ze er mee doet maar als ze het niet binnen 1 week komt halen als het buiten staat dat ik het dan bij het grofvuil zet.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:23

Stel nou dat TS de spullen bij haar voor de deur zet. Zoals sommige bokkers zeggen. En die spullen worden dan gestolen.. Hoe zit het dan met diefstal/ heling en verantwoordelijkheid want TS heeft spullen van iemand anders verplaatst. Dat meisje gaat er vanuit dat haar spullen veilig "opgeborgen" zijn. Zij heeft TS geen toestemming gegeven om die spullen te verplaatsten. Ik ben bang dat TS dan nog meer problemen gaat krijgen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:06

2005 schreef:
Eh, diefstal / heling als je al duizend keer hebt geprobeerd hebt terug te brengen?
Heeft dit meisje nog aangegeven de goederen te willen houden of niet? Zo nee, dan heeft ze er dus afstand van gedaan.
Zo ja, dan ga je nu huur vragen voor het stallen van haar goederen :D, of je stelt dat je het wegbrengt naar de politie. Je bent niet verplicht tot het gratis stallen van haar spullen. Zou mooi zijn, dan zet de buurman hier zo meteen een auto in de tuin en dan moet ik zeker dat ding voor hem gaan bewaren. Het is ook nog eens mijn tuin en ik bepaal wat daar in komt. Net zoals dat het ts haar stal is en als je dus geen stal huurt je er geen spullen zomaar neer mag zetten.

edit: beter voorbeeld

Op pagina 1 geeft de TS aan dat alleen het contact met de ruiter via haar liep en dat het niet haar stal is.
Als ik de TS was liet ik het dan ook verder aan de staleigenaar over en zou het de staleigenaar moeten zijn die eventuele opslagkosten in rekening zouden moeten brengen toch? Zoals eerder gezegd zou ik de spullen gewoon bij het meisje terug (laten) brengen en er verder niet te moeilijk over doen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:18

Dan heb ik daar overheen gelezen. Maar als het niet haar stal is, zou ik me er helemaal niet druk om maken. Dan is het een zaak tussen dat meisje en de staleigenaar. Of ts moet de staleigenaar echt vertegenwoordigen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:28

flitzz schreef:
Stel nou dat TS de spullen bij haar voor de deur zet. Zoals sommige bokkers zeggen. En die spullen worden dan gestolen.. Hoe zit het dan met diefstal/ heling en verantwoordelijkheid want TS heeft spullen van iemand anders verplaatst. Dat meisje gaat er vanuit dat haar spullen veilig "opgeborgen" zijn. Zij heeft TS geen toestemming gegeven om die spullen te verplaatsten. Ik ben bang dat TS dan nog meer problemen gaat krijgen.

Ik snap je punt....maar vind het heel ver gezocht.

Ik zeg dan: Stel dat de hemel naar beneden komt....dan hebben we allemaal een blauwe muts op....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:00

Dat heb ik hiervoor al gezegd. De ts is niet staleigenaar en wanneer haar de spullen in de weg liggen moet ze bij de staleigenaar zijn. Wat of wie of hoe haar vader moeder woont doet heeft hier totaal niets mee te maken. Wanneer ik bijvoorbeeld via jou bij jou staleigenaar een stal huur en die vol stop met rotzooi en niet meer kom is dat nog altijd de zaak tussen mij en de staleigenaar.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:11

In een paketje voor de haar deur, of bij de garage of wathever dumpen, en even een briefje in de brievenbus gooien dat haar spul daarin zit.
Zeker niet verkopen, als ze er dan achter komt en ze haalt de politie ofzo erbij heb je een probleempje.
Gewoon langsbrengen dus.

Edit; Ik zou wel even aanbellen, mischien krijg je ook wel iemand anders voor de deur als ze niet op zichzelf woont. Dan is het helemaal makkelijk, dan zeg je gewoon dat het van haar is. En anders wel even goed opbergen, want het moet niet gestolen worden, omdat je geen bewijs hebt dat je het daar echt hebt neergelegt.
Laatst bijgewerkt door Fellow op 31-10-10 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:12

Dinopino schreef:
Dat heb ik hiervoor al gezegd. De ts is niet staleigenaar en wanneer haar de spullen in de weg liggen moet ze bij de staleigenaar zijn. Wat of wie of hoe haar vader moeder woont doet heeft hier totaal niets mee te maken. Wanneer ik bijvoorbeeld via jou bij jou staleigenaar een stal huur en die vol stop met rotzooi en niet meer kom is dat nog altijd de zaak tussen mij en de staleigenaar.

Je hebt helemaal gelijk.
Ik had begrepen dat het de stal van de TS was... Is dus niet zo...nou...dan moet je bij de staleigenaar zijn.... Klaar....

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:14

Hoe zit het dan met haar paard? Staat die dan ook 24/7 op stal?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:41

ALs is het goed begrijp gaat het hier over een pensionstalling.
BEn ik dan de enige die zegt dat de grond die nu voor die spullen gebruikt word anders aan huurders kan worden gegeven..
STuur haar een brief dat vanaf volgende week er stallingskosten voor de spullen gevraagd word? OF Mag dat ook niet? Zij wil die spullen daar, moet je. OPslag voor betalen?