! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
talented schreef:rockey schreef:Als het bont door de war zit aai ik het nog wel hoor, zo gevoelloos ben ik ook weer niet..
Oeh, nu maak je het voor sommige hier waarschijnlijk echt TE bont
geweldige reacties
Vind het eigenlijk wel mooie jassen, maar zou niet snel echt bont kopen..
Tallie1979 schreef:Achja, iedereen moet lekker kopen wat hij of zij zelf wil..
Kijk, dat ik geen bont wil kopen, betekend niet dat een ander die het wél wil hebben het ook niet mag kopen. Het is ieder voor zich..
Ik vind het ook niet nodig om de mensen die wél bont dragen als walgelijk af te schilderen.. Ik denk altijd maar zo: ze weten niet beter..
Tallie1979 schreef:RoosIris schreef:goh wat typisch dat hier zo hysterisch wordt gedaan over de bontkraag.....
Enig idee wat voor afschuwelijk leven de vulling lijdt?
De donsvulling bedoel je??
Daarom heb ik al jaren syntetisch
rockey schreef:Tallie1979 schreef:Achja, iedereen moet lekker kopen wat hij of zij zelf wil..
Kijk, dat ik geen bont wil kopen, betekend niet dat een ander die het wél wil hebben het ook niet mag kopen. Het is ieder voor zich..
Ik vind het ook niet nodig om de mensen die wél bont dragen als walgelijk af te schilderen.. Ik denk altijd maar zo: ze weten niet beter..
precies, dat lijkt mij ook.
de een is vegatarier, de ander is dol op vlees? so what?
als ik de jassen nu niet koop, stoppen ze echt niet met bontjassen maken hoor? daar moet wel echt veel meer voor gebeuren.
ik vind het mooi, en ik wil er geld voor uit geven. dat is mijn keus.
de een eet een salade, de ander kikkerbillen..
Ik als niet bont gebruiker, maar wel biovlees eter (SCHANDE!!) kan er niet naar kijken..
RoosIris schreef:Jup! Altijd zo typisch dat mensen hysterisch doen over bont...maar zonder moeite een jas kopen met ECHT dons.
En die beestjes waar het dons vanaf komt lijdt een aanzienlijk gruwelijke leven dan bont.
aurora12 schreef:ik heb niet alles zitten lezen dus wellicht dat ik wat hierover gemist heb, maar is het echt wasberenbont?????
Kijk, op zich heb ik niets tegen bijvoorbeeld konijnen- of vossenbont, deze dieren worden afgeschoten omdat er teveel van zijn, die hebben altijd nog een leuker leventje gehad dan de kippies die wij zo heerlijk massaal verorberen of de koetjes die het daglicht niet zien omdat er geen land genoeg is. laten we met z'n allen niet te hypocriet zijn als het hierom gaat, wel heel hard brullen dat bont niet kan, terwijl we ons hamburgertje van een niet nader te noemen supermarktketen zitten te verorberen, maar ben het NIET eens met het doodmartelen van dieren! Vraag me trouwens nog steeds af waarom we geen bont dragen van de muskusrat....enig idee wat een mooie pelzen die beesten hebben? en we hebben er veeeeeeeeel te veel van.
Dan zou ik nog wat willen zeggen over he imitatie bont; zwaar belastend voor het milieu al dat kunststof en dan hebben we het nog maar niet over de veel te lage lonen die deze mensen krijgen voor het opnaaien van je bontje........
Tallie1979 schreef:RoosIris schreef:Jup! Altijd zo typisch dat mensen hysterisch doen over bont...maar zonder moeite een jas kopen met ECHT dons.
En die beestjes waar het dons vanaf komt lijdt een aanzienlijk gruwelijke leven dan bont.
Ik zou het niet weten of het erger is om leven gevild te worden of levend van veren ontdaan te worden.. Ik denk dat levend villen wel iets erger is, maar dat kunnen jij en ik niet met zekerheid zeggen omdat we beiden niet hebben meegemaakt..
rockey schreef:Tallie1979 schreef:Achja, iedereen moet lekker kopen wat hij of zij zelf wil..
precies, dat lijkt mij ook.
de een is vegatarier, de ander is dol op vlees? so what?
als ik de jassen nu niet koop, stoppen ze echt niet met bontjassen maken hoor? daar moet wel echt veel meer voor gebeuren.
ik vind het mooi, en ik wil er geld voor uit geven. dat is mijn keus.
de een eet een salade, de ander kikkerbillen..
ik koop ook gewoon wat ik mooi vind
rockey schreef:naar het filmpje kan ik absoluut niet kijkendat geef ik ook toe. maar je hebt mij ook nergens zien schrijven dat ik bont heb van wasberen. eigenlijk al mijn bont is van konijnen/vossen etc.

CaPrIoLe`79 schreef:Een gansje dat al vanaf dat die een kuiken van 6 weken is steeds opnieuw geplukt wordt heeft van begin tot eind een slecht leven. Een nerts in een farm heeft alleen aan het einde die ellende. Niet dat ik bont wil promoten, maar waarom mag er dan wel een jas met donsvulling gedragen worden en geen jas met bont?
Tallie1979 schreef:Snoevie schreef:wat een onzin,er worden ook koeien gefokt speciaal voor het leer,dit is echt een uitspraak om het voor jezelf goed te praten dat je wel leer gebruikt en geen bont.
Dan nóg word de koe eerst geschoten en niet levend gevild..
Chaos schreef:Ik heb een bodywarmer met donsvulling en ik houdt van het ding!
Ik denk niet dat het veel verschil maakt met bont, dus ja, als het een mooie jas is voor een goede prijs zou ik hem kopen.
Wat niet betekend dat de manier waarop het verkregen wordt verschrikkelijk is.