Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:15

ik had indd het filmpje nog niet bekeken, word er kots misselijk van! ik zal nooit meer spullen van dit merk kopen! walgelijk gewoon BAH :( !

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:19

Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken, ik heb het toen ze aan de eerste wasbeer begonnen (met villen) het met bevende, trillende en zwetende handen afgezet van de schrik...ongelofelijk dat ze dat echt doen...
Verder heb ik ook een melding gemaakt bij de stichting bont voor dieren.
Daarnaast kocht ik al nooit wat van KL omdat ik het gewoonweg te duur vind, maar nu zal ik dat ook zeker nooit meer doen! Van mij krijgen ze geen cent, de K.lootzakken

CaPrIoLe`79

Nepbont vind ik tegenwoordig al veel mooier als echt bont qua kwaliteit.
Bont zou me niet trekken, maar om hier nu zo om te flippen en `s avonds weer onder mijn donsdekbed te gaan liggen slapen is ook niet eerlijk. Al eens gezien hoe ze dat dons verzamelen? :r

Nathaliefje

talented schreef:
rockey schreef:
Als het bont door de war zit aai ik het nog wel hoor, zo gevoelloos ben ik ook weer niet..

Oeh, nu maak je het voor sommige hier waarschijnlijk echt TE bont :D

Haha :') geweldige reacties

Overigens heb ik aan mijn paardrij jas ook bont zitten.. Maar dat is wel nep :D Vind het eigenlijk wel mooie jassen, maar zou niet snel echt bont kopen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:20

Achja, iedereen moet lekker kopen wat hij of zij zelf wil..

Kijk, dat ik geen bont wil kopen, betekend niet dat een ander die het wél wil hebben het ook niet mag kopen. Het is ieder voor zich..

Ik vind het ook niet nodig om de mensen die wél bont dragen als walgelijk af te schilderen.. Ik denk altijd maar zo: ze weten niet beter.. :)

RoosIris

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:23

goh wat typisch dat hier zo hysterisch wordt gedaan over de bontkraag.....

Enig idee wat voor afschuwelijk leven de vulling lijdt?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:23

Tallie1979 schreef:

Kijk, dat ik geen bont wil kopen, betekend niet dat een ander die het wél wil hebben het ook niet mag kopen. Het is ieder voor zich..

Ik vind het ook niet nodig om de mensen die wél bont dragen als walgelijk af te schilderen.. Ik denk altijd maar zo: ze weten niet beter.. :)

precies, dat lijkt mij ook.

de een is vegatarier, de ander is dol op vlees? so what?

als ik de jassen nu niet koop, stoppen ze echt niet met bontjassen maken hoor? daar moet wel echt veel meer voor gebeuren.

ik vind het mooi, en ik wil er geld voor uit geven. dat is mijn keus.

de een eet een salade, de ander kikkerbillen..
Laatst bijgewerkt door rockey op 14-09-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:24

RoosIris schreef:

De donsvulling bedoel je??

Daarom heb ik al jaren syntetisch :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:25

Tallie1979 schreef:
RoosIris schreef:

De donsvulling bedoel je??

Daarom heb ik al jaren syntetisch :)

Jup! Altijd zo typisch dat mensen hysterisch doen over bont...maar zonder moeite een jas kopen met ECHT dons.

En die beestjes waar het dons vanaf komt lijdt een aanzienlijk gruwelijke leven dan bont.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:26

rockey schreef:
Tallie1979 schreef:

als ik de jassen nu niet koop, stoppen ze echt niet met bontjassen maken hoor? daar moet wel echt veel meer voor gebeuren.

Je hebt wel al de filmpjes van het villen van de wasbeertjes gekeken? :) Ik als niet bont gebruiker, maar wel biovlees eter (SCHANDE!!) kan er niet naar kijken.. ;(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:27

RoosIris schreef:
Jup! Altijd zo typisch dat mensen hysterisch doen over bont...maar zonder moeite een jas kopen met ECHT dons.

En die beestjes waar het dons vanaf komt lijdt een aanzienlijk gruwelijke leven dan bont.

Ik zou het niet weten of het erger is om leven gevild te worden of levend van veren ontdaan te worden.. Ik denk dat levend villen wel iets erger is, maar dat kunnen jij en ik niet met zekerheid zeggen omdat we beiden niet hebben meegemaakt.. :(:)

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:28

ik heb niet alles zitten lezen dus wellicht dat ik wat hierover gemist heb, maar is het echt wasberenbont?????
Kijk, op zich heb ik niets tegen bijvoorbeeld konijnen- of vossenbont, deze dieren worden afgeschoten omdat er teveel van zijn, die hebben altijd nog een leuker leventje gehad dan de kippies die wij zo heerlijk massaal verorberen of de koetjes die het daglicht niet zien omdat er geen land genoeg is. laten we met z'n allen niet te hypocriet zijn als het hierom gaat, wel heel hard brullen dat bont niet kan, terwijl we ons hamburgertje van een niet nader te noemen supermarktketen zitten te verorberen, maar ben het NIET eens met het doodmartelen van dieren! Vraag me trouwens nog steeds af waarom we geen bont dragen van de muskusrat....enig idee wat een mooie pelzen die beesten hebben? en we hebben er veeeeeeeeel te veel van.
Dan zou ik nog wat willen zeggen over he imitatie bont; zwaar belastend voor het milieu al dat kunststof en dan hebben we het nog maar niet over de veel te lage lonen die deze mensen krijgen voor het opnaaien van je bontje........

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:32

naar het filmpje kan ik absoluut niet kijken :) dat geef ik ook toe. maar je hebt mij ook nergens zien schrijven dat ik bont heb van wasberen. eigenlijk al mijn bont is van konijnen/vossen etc.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:32

aurora12 schreef:
ik heb niet alles zitten lezen dus wellicht dat ik wat hierover gemist heb, maar is het echt wasberenbont?????
Kijk, op zich heb ik niets tegen bijvoorbeeld konijnen- of vossenbont, deze dieren worden afgeschoten omdat er teveel van zijn, die hebben altijd nog een leuker leventje gehad dan de kippies die wij zo heerlijk massaal verorberen of de koetjes die het daglicht niet zien omdat er geen land genoeg is. laten we met z'n allen niet te hypocriet zijn als het hierom gaat, wel heel hard brullen dat bont niet kan, terwijl we ons hamburgertje van een niet nader te noemen supermarktketen zitten te verorberen, maar ben het NIET eens met het doodmartelen van dieren! Vraag me trouwens nog steeds af waarom we geen bont dragen van de muskusrat....enig idee wat een mooie pelzen die beesten hebben? en we hebben er veeeeeeeeel te veel van.
Dan zou ik nog wat willen zeggen over he imitatie bont; zwaar belastend voor het milieu al dat kunststof en dan hebben we het nog maar niet over de veel te lage lonen die deze mensen krijgen voor het opnaaien van je bontje........

Hmm even voor de duidelijkheid.....de vossen die geschoten worden worden NIET gebruikt voor bont. Konijnen mogen niet geschoten worden....toeminste niet in Nederland en dit geldt volgens mij ook voor Duitsland.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:33

Tallie1979 schreef:
RoosIris schreef:

Ik zou het niet weten of het erger is om leven gevild te worden of levend van veren ontdaan te worden.. Ik denk dat levend villen wel iets erger is, maar dat kunnen jij en ik niet met zekerheid zeggen omdat we beiden niet hebben meegemaakt.. :(:)

Tja...het lijkt mij beide ontzettend onplezierig.....

Ik probeer de docu te vinden over het plukken....maar het lukt niet echt. het was ook een zweedse docu dacht ik.

Iemand enig idee wat ganzen plukken in het zweeds is?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:35

rockey schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik vind ook dat je gelijk hebt :) ik koop ook gewoon wat ik mooi vind :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:36

rockey schreef:
naar het filmpje kan ik absoluut niet kijken :) dat geef ik ook toe. maar je hebt mij ook nergens zien schrijven dat ik bont heb van wasberen. eigenlijk al mijn bont is van konijnen/vossen etc.

En die komen op een andere manier aan hun einde denk je? :)

Kijk, ik zal de laatste zijn die ontkent leer te gebruiken, maar die dieren komen hoe dan ook aan hun einde door een pin door het hoofd.. Bij vossen en konijnen weet ik het zo net niet..

Kingsland gebruikt hoe dan ook wasberenbont. Geen idee waar ze het vandaan halen, maar als dit china is, dan loop ik voorop met het boycotten.. Ik kan welgeteld 10 seconden van het eerder genoemde filmpje kijken.. En ik ben toch best wel een nuchter persoon die gekke dingen kan kijken zonder van slag te raken..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:48

Een gansje dat al vanaf dat die een kuiken van 6 weken is steeds opnieuw geplukt wordt heeft van begin tot eind een slecht leven. Een nerts in een farm heeft alleen aan het einde die ellende. Niet dat ik bont wil promoten, maar waarom mag er dan wel een jas met donsvulling gedragen worden en geen jas met bont?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:49

CaPrIoLe`79 schreef:
Een gansje dat al vanaf dat die een kuiken van 6 weken is steeds opnieuw geplukt wordt heeft van begin tot eind een slecht leven. Een nerts in een farm heeft alleen aan het einde die ellende. Niet dat ik bont wil promoten, maar waarom mag er dan wel een jas met donsvulling gedragen worden en geen jas met bont?

dat vraag ik mij nou ook af...

beide afschuwelijk en uiterst onnodig!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:50

Ik heb een bodywarmer met donsvulling en ik houdt van het ding! :+:

Ik denk niet dat het veel verschil maakt met bont, dus ja, als het een mooie jas is voor een goede prijs zou ik hem kopen.

Wat niet betekend dat de manier waarop het verkregen wordt verschrikkelijk is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:56

Tallie1979 schreef:
Snoevie schreef:
wat een onzin,er worden ook koeien gefokt speciaal voor het leer,dit is echt een uitspraak om het voor jezelf goed te praten dat je wel leer gebruikt en geen bont.

Dan nóg word de koe eerst geschoten en niet levend gevild..

ja natuurlijk,maar er word het volgende gezegd door sommigen:

ja die koe word toch al geslacht voor het vlees dus kan je net zo goed wel leer dragen

imo puur een uitspraak om het te rechtvaardigen voor jezelf,maarja dat is mijn mening maar......

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:57

Chaos schreef:
Ik heb een bodywarmer met donsvulling en ik houdt van het ding! :+:

Ik denk niet dat het veel verschil maakt met bont, dus ja, als het een mooie jas is voor een goede prijs zou ik hem kopen.

Wat niet betekend dat de manier waarop het verkregen wordt verschrikkelijk is.

Maar door het te kopen, zorg je er alleen maar voor dat de vraag hoger is en er nog meer beesten een gruwelijk leven moeten lijden...

Maar goed, ieder zijn ding.

Snoevie

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:58

leerkoeien worden mischien niet levend gevild,maar hebben ook geen fijn leven,ok natuurlijk wel beter als de dieren die zo behandeld worden in china bv,maar dan nog,dat vind ik geen excuus

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:59

That's life.
En om dat ene ding wat ik gekocht heb zal de vraag niet meer worden.. Of iedereen moet hem net zo mooi gevonden hebben als ik. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:59

Yaay ik ben 1 van de 14 die op ja gedrukt heeft :')