Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:54

Ik heb de Human Nature outdoorlaarzen ook, nu zo'n 3 weken, loop er dagelijks op. Heerlijk op stal, zeker met dit weer. :D Straks in de winter kan ik er met dikkere sokken in en dan nog een thermozooltje erin... Superfijn. :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:58

Ik schop dit topic even omhoog aangezien het winterweer er weer aan komt, en er momenteel een leuke korting zit op de Human Nature Uni Orebro:
Afbeelding
http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/d ... rebro.html

Ik heb ze net besteld, ik ben alleen erg benieuwd hoe hoog ze zijn?
Ik heb maat 38 besteld :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:59

Ik heb deze;

Afbeelding
Let wel, ik heb lange benen, bij m'n leren rijlaarzen ook schachthoogte van 52cm.

Overigens zijn ze heerlijk! Ik heb ze dagelijks aan naar stal. :j

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:05

Mij bevallen die ANWB laarzen nogsteeds erg goed, lekkere warme en vooral droge voeten.

zal ze eens opmeten, ze komen bij mij zon 15 cm onder de knie gok ik.. en heb van rijlaarzen hoogtemaat 51cm.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:54

Mij bevallen de ANWB laarzen ook erg goed. Sta er veel les op te geven en nog geen koude voeten gehad. Als ik in de blub heb gestaan spoel ik ze af onder de kraan. Eens in de paar weken spray ik ze in om ze waterdicht te houden. Heb van mijn beste vriending de (veel te dure) dubarry sokken gehad voor in de laarzen en ik moet zeggen het ziet er niet alleen leuk uit maar het is ook heerlijk warm.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:17

Ik heb ze ook, de Skara (= de lage uitvoering) Ik gebruik ze als ''nette'' laars, dus ik heb ze niet aan bij de paarden, maar wel bijna dagelijks. Ze lopen heerlijk en ik heb er nog geen koude voeten in gehad!

Mijn andere paar ANWB, de hogere, heb ik al zeker 5 jaar en gebruik ik zo goed als dagelijks bij de paarden, de hondentraining en met rijden. Afgezien dat ik de rits en de zolen een keer heb moeten laten vervangen, bevallen ze nog steeds uitstekend!

Voor mij doen ze zeker niet onder voor de duurdere merken.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:09

Heb ze vandaag aangeschaft dus van mij mag de winter komen :D

Gebruiken jullie alleen de spray of vetten jullie de laars ook.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:12

Ik heb 2 jaar lang ook het lage model gehad, en net gister de hogere besteld.
Ik vind de laarzen echt fantastisch, heb ze 2 jaar lang dagelijks aangehad, en ook flink mee gebaggert en een keer de spuit erop en ze waren weer als nieuw. Heb ze bij aankoop een keer gesprayed en daarna eigenlijk niet meer en nog steeds zijn ze helemaal waterdicht.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:12

Ik heb ook van die anwb laarzen. Vorig jaar gekocht, 1 winter heel intensief op gelopen, heerlijke laarzen, maar had iets meer kwaliteit verwacht. Hele voering komt al mee los en ze zijn ook niet bepaald mooi meer, terwijl ik ze toch elke keer netjes afspoelde en regelmatig poetste enzo.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:13

Ik ben zooo benieuwd, hahaha :D Ik verwacht ze morgen of overmorgen :P
@Grauwman & Ezumii: Welk type hebben jullie gekocht/besteld?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:16

Hoe zit het met de kuitbreedte? Ik zoek ook dit type laarzen, alleen vaak zijn normale maten laarzen mij net te strak, zeker als er nog een spijkerbroek bij in moet.

Andere type laarzen die er op lijken/adresjes/merken zijn ook welkom :D

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:18

Volgens mij de Orebro, die van de aanbieding. Bij de vorige aanbieding was ik net te laat en waren alle gangbare maten uitverkocht. Nu hadden ze nog maar 1 doos in mijn maat en de verkoper vertelde dat het erg snel ging. Wilde graag bruine maar het zijn zwarte geworden.

@Bojangles: Je moet niet te dikke kuiten hebben, heb kuitmaat & voetmaat 38 en dat gaat prima heb ook nog voetmaat 37 gepast maar die zaten zo strak dat ik er niet met broek in kon.

Er zijn nu ook halfhoge van Mondoni of je kan de halfhoge van de ANWB proberen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:24

ik vind de kuitmaat een tikje aan de ruime kant
bij mij zat een voetmaat kleiner beter rond mn kuit maar daar paste mn voeten weer niet in^^

ik heb ze trouwens ook echt vaak aan, ze lopen ook gewoon zo lekker!
heb wel vaak bloedhete voeten in die dingen dus met het koude winter weer zullen ze vast ook nog lekker warm zijn ^^

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:03

Ik heb ze vandaag al binnengekregen! Ze zijn echt perfect! Lekker met nepschaap gevoerd, heerlijk :D
En precies de goede hoogte. Ik dacht dat het gespje opzij voor de leuk was zegmaar, maar die is ook echt verstelbaar! Geniaal :D Ik ben er echt zoooo blij mee :D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:18

Ik heb ze ook gehaald vandaag, yesss! Vorige keer was ik net te laat, nu heb ik ze in het zwart. Twijfel alleen nog een beetje of ik ze netjes ga houden, of ook echt bij de paarden ga dragen met rijden en blubber enzo.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:31

ik lees ook even mee want vind het prachtige laarzen!

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:10

Ik heb ze zojuist ook besteld, maat 38, de Uni Orebro in lichtbruin (van de aanbieding)! Ben erg benieuwd! Heb redelijk smalle kuiten dus hoop dat ze niet teveel open staan.

Wat ik me afvroeg is of ze erg zwaar zijn?!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:50

LittleMiss schreef:
Ik heb ze zojuist ook besteld, maat 38, de Uni Orebro in lichtbruin (van de aanbieding)! Ben erg benieuwd! Heb redelijk smalle kuiten dus hoop dat ze niet teveel open staan.

Wat ik me afvroeg is of ze erg zwaar zijn?!

Ze zijn niet echt zwaar, qua kuitmaat kun je ze iets verstellen met het gespje wat erop zit.
Ik heb ook redelijk smalle kuiten, en bij mij zitten ze prima, met een spijkerbroek aan :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:18

Ik heb ze vanmiddag gekocht. Mooi, fijn laarsje. Staat ook leuk. Heb niet echt dikke kuiten en toch sluit de laars mooi aan! Nu hopen dat ze lang mooi blijven en dat ik warme voeten hou!!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:36

Ik heb er vandaag mee paardgereden, en dat ging ook prima. Vind ze echt heel fijn! En mooi ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:52

Mee rijden kan ik echt niet! Daar zijn ze voor mij veel te kort en te lomp voor. Ik zou dan onder het zweetblad blijven haken en bovendien vind ik de zool veel te grof. Zou bang zijn om te blijven hangen in de beugels mocht ik er afvallen (gebeurd haast nooit maar toch).

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:57

k heb ze vandaag aan gehad. gewoon bij stal. en ik ben een koukleum. zelfs ik had warme voeten!! baalde dat ik ze in huis uit moest doen ;)

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:44

Weet iemand hoe de maat valt? Ik heb normaal maar 40/41
ik heb ze nu in maat 40 besteld...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:46

Denk wel dat je goed zit

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:32

tisje: ik denk dat je dan de goede maat hebt besteld. Ik heb maat 39/40 en heb ook de 40 besteld, maar die zijn toch echt wel aan de ruime kant. Had achteraf beter maat 39 kunnen bestellen. Voordeel is nu wel dat ik er de dubarry fleecesokken met bontrand in kan en nog een paar dikke sokken eronder. Is als je in de winter bij vriestemperaturen moet lesgeven ook weer wel lekker.