Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Deianeira87 schreef:Ik vind dat iedereen zelf moet beslissen of hij met cap rijd ja of nee. Bij ons op de manege is het verplicht om met cap te rijden. Maar ik ken ook genoeg mensen die zonder rijden en zich daar prima bij voelen. Ik denk dat als je je paard kent, dat je zelf wel kunt beslissen of het nodig is ja of nee.
meliza schreef:Ik heb vroeger altijd zonder cap gereden.
Zelfs nog met het paard wat ik nu heb,totdat mijn onderbuik gevoel zei van "koop je toch maar weer een cap''
Ben zo blij dat ik daar naar geluisterd heb,anders had ik hier nu niet meer gezeten om dit te typen.
Ik vind wel dat iedereen verantwoordelijk is voor zich zelf of ze een cap op zetten of niet, ga er ook niet over lopen te zeuren tegen mensen behalve tegen mijn dochter die komt er niet op zonder cap!
Lightielight schreef:Daar krijg ik dus de iebels van.... als je je paard kent..... nogmaals..zelfs het paard dat 1000000% bomproef is kan schrikken en de allerallerbest ruiter kan er toch afvallen...............
Ik vind dat echt geen reden....
Zeg dan gewoon dat je de cap een onding vindt.... (let wel, bij ons thuis wordt er zonder cap niet gereden!)....... maar dat gedoe met ik ken mijn paard... grrrrrrrrr
Ik zie een cap ook echt als een onderdeel van mijn basisuitrusting, net zoals ik ook niet ga rijden zonder rijlaarzen of rijschoenen/jodphurs. Als je 'm gewoon altijd op je kop zet, weet je ook niet beter.

VERAx schreef:Ik rijd altijd met cap. Ik heb één keertje zonder gereden maar ik voelde me ook een stuk onzekerder.

bumper schreef:VERAx schreef:Ik rijd altijd met cap. Ik heb één keertje zonder gereden maar ik voelde me ook een stuk onzekerder.
Dat heb ik ook, als mijn pony dan iets engs vind dan durfde ik hem niet erlangs te drijven, bang dat hij opzij zou schieten en ik met mun kop tegen de bakrand kets
In de bossen vind ik hem wel handig, pony vind het namelijk leuk om uit het niets in galop door de bossen te crossen, tja, dan kun je bukken wat je wilt, takken krijg je toch op je hoofd