jury komt tijdens proef uit de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: jury komt tijdens proef uit de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:22

@Orienta: Ik heb gelukkig nog nooit een jury gehad of gezien die tijdens een proef op de toeter drukte... En hoop dat ook nooit mee te maken! zijn er hier meer mensen die dat mee hebben gemaakt, jury die begint te toeteren als je een fout maakt?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:11

Ja hoor, als amazone zijnde. En als jurylid ook wel gedaan. :) Weinig paarden die van een bescheiden geluidssignaal van slag raken hoor. Zelfs die van mij niet en dat wil wat zeggen. :D
Het is fijner een belletje te hebben, maar als je die niet bij de hand hebt, gebruik je de toeter.

Je moet toch duidelijk maken dat iemand verkeerd rijdt? En dat kan dus niet ná de proef.
Dat TS geen programmafout maakte maar gewoon de oefening 'oversloeg' (lukte totaal niet, zodat de bedoeling voor jury schijnbaar niet te zien was) verwacht je niet.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:13

Jasmijn schreef:
Ja hoor, als amazone zijnde. En als jurylid ook wel gedaan. :) Weinig paarden die van een bescheiden geluidssignaal van slag raken hoor. Zelfs die van mij niet en dat wil wat zeggen. :D
Het is fijner een belletje te hebben, maar als je die niet bij de hand hebt, gebruik je de toeter.

Je moet toch duidelijk maken dat iemand verkeerd rijdt? En dat kan dus niet ná de proef.
Dat TS geen programmafout maakte maar gewoon de oefening 'oversloeg' verwacht je niet.

yup

maar er is nog een verschil tussen even de toeter lichtjes aanraken en toeteren alsof er een trein aankomt zeg maar ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:15

Klein toetertje zou ik nog overleven, maar echt even zo'n harde "meeep", zou ik echt de bak door vliegen hoor, vooral als ik in de buurt van de auto zou rijden, haha.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 17:24

knabbelgirl schreef:
Nou ja ik denk dat je je antwoord allang hebt, jij bent het er niet mee eens dat kan. Lijkt me onzinnig om nog langer discussies hierover te gaan voeren eigenlijk :o

er wordt allang al niet meer gediscusieerd over de OP, meer over het feit dat mensen het hier ontzettend raar vinden dat niet iedereen nog niet vlekkeloos kan wijken op concour.
overigens, als je mijn pony wilt zien staat er een foto op paardensport noordholland.
even emma en melody L1 intikken dan krijg je hem.(let aub niet om mijn domme hoofd, rare benenen te strenge binnenhand is een beetje ongelukkige foto!)

edit:als je dikgedrukte intikt krijg je hem niet, me achternaam moet erbij maar die zet ik liever niet hierzo neer.
je mag pben als je haar wilt zien!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:27

Ik denk ook dat je een -2 kreeg omdat je niet op de hoefslag uitkwam en de jury dat als een programmafout zag.
Een jury is ook een mens en doet op dat moment datgene waarvan ze denken dat het goed is. Als je proef verder goed ging en het wijken nog een verbeterpunt is, dan heb je toch lekker gereden. Als dat je enige onderdeel is wat fout ging.
Hoeveel punten had je uiteindelijk of heb ik daar al overheen gelezen?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 17:47

@tjady:heb je PB gestuurd

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:10

Als er dingen gebeuren die je vreemd vindt is het misschien handig om eerst het wedstrijdreglement te lezen.
Je kunt dat hier vinden.

Ik heb even het stukje waar het over gaat eruit gehaald:
Citaat:
10. Vergissing in het programma:
a. Alle oefeningen, die in de proef worden gevraagd, moeten in de aangegeven volgorde worden uitgevoerd. Gebeurt dat niet, dan is er sprake van een vergissing.
b. Wanneer een deelnemer zich vergist moet de (voorzitter van de) jury de deel-nemer door middel van een (bel)signaal waarschuwen.
c. Indien de deelnemer zich vergist in het voorgeschreven programma, maar het geven van een (bel)signaal de vloeiende voortgang van de proef onnodig zou belemmeren, wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten of deze de deelnemer al dan niet op deze vergissing attent maakt door het geven van een (bel)signaal. Dit kan zo zijn bij bijvoorbeeld een overgang bij V in plaats van bij K, op de middellijn een pirouette bij D in plaats van bij L.
d. Het is altijd de (voorzitter van de) jury die besluit of er een vergissing in het programma is gemaakt. De scores van eventuele overige juryleden worden hieraan aangepast.
e. De (voorzitter van de) jury wijst - indien nodig - de deelnemer het punt aan, waarop met de proef moet worden doorgegaan, onder vermelding van de volgende beweging/oefening, die moet worden uitgevoerd. De deelnemer, die zich niet (geheel) houdt aan de aanwijzingen van de (voorzitter van de) jury, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - worden uitgesloten.
f. Indien de jury zich géén rekenschap heeft gegeven van een fout in de proef of van een vergissing in het programma, wordt altijd in het voordeel van de deelnemer beslist.

Je ziet, dat het jurylid je een signaal heeft gegeven door uit de auto te stappen. Daarmee kom het jurylid tegelijkertijd voldoen aan paragraaf e: je een aanwiijzing geven waar je de proef moet hervatten.

Voor het geven van de punten verwijs ik je verder naar het wedstrijdreglement.
Daar staat echt een hoop interessante informatie over in!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 11:17

bertie schreef:
Als er dingen gebeuren die je vreemd vindt is het misschien handig om eerst het wedstrijdreglement te lezen.
Je kunt dat hier vinden.

Ik heb even het stukje waar het over gaat eruit gehaald:
Citaat:
10. Vergissing in het programma:
a. Alle oefeningen, die in de proef worden gevraagd, moeten in de aangegeven volgorde worden uitgevoerd. Gebeurt dat niet, dan is er sprake van een vergissing.
b. Wanneer een deelnemer zich vergist moet de (voorzitter van de) jury de deel-nemer door middel van een (bel)signaal waarschuwen.
c. Indien de deelnemer zich vergist in het voorgeschreven programma, maar het geven van een (bel)signaal de vloeiende voortgang van de proef onnodig zou belemmeren, wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten of deze de deelnemer al dan niet op deze vergissing attent maakt door het geven van een (bel)signaal. Dit kan zo zijn bij bijvoorbeeld een overgang bij V in plaats van bij K, op de middellijn een pirouette bij D in plaats van bij L.
d. Het is altijd de (voorzitter van de) jury die besluit of er een vergissing in het programma is gemaakt. De scores van eventuele overige juryleden worden hieraan aangepast.
e. De (voorzitter van de) jury wijst - indien nodig - de deelnemer het punt aan, waarop met de proef moet worden doorgegaan, onder vermelding van de volgende beweging/oefening, die moet worden uitgevoerd. De deelnemer, die zich niet (geheel) houdt aan de aanwijzingen van de (voorzitter van de) jury, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - worden uitgesloten.
f. Indien de jury zich géén rekenschap heeft gegeven van een fout in de proef of van een vergissing in het programma, wordt altijd in het voordeel van de deelnemer beslist.

Je ziet, dat het jurylid je een signaal heeft gegeven door uit de auto te stappen. Daarmee kom het jurylid tegelijkertijd voldoen aan paragraaf e: je een aanwiijzing geven waar je de proef moet hervatten.

Voor het geven van de punten verwijs ik je verder naar het wedstrijdreglement.
Daar staat echt een hoop interessante informatie over in!

ik heb het gelezen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:27

Je weet nu dat een jury uit de auto mag komen of mag toeteren (natuurlijk niet heel hard!).
Dan lijkt het me dat de discussie wel gevoerd is.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 11:44

AnnemiekvM schreef:
Je weet nu dat een jury uit de auto mag komen of mag toeteren (natuurlijk niet heel hard!).
Dan lijkt het me dat de discussie wel gevoerd is.

blijkbaar ;)

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:29

mimeslosydy schreef:
celano schreef:
Ik vind het eerder respectloos voor de jury die haar goede tijd zit te verdoen voor iemand die nog niet kan wijken.

en ik vindt jou post respectloos...

Belachelijk! Het kan toch wel eens mis gaan? Dan is het niet meteen dat iemand niet kan wijken? Zij weet dat ze het thuis wel kan en er zijn ook mensen die helemaal niet kunnen rijden en die tijdens de hele proef verschikkelijk rijden en bijv. als een raket door de baan vliegen en die mensen moeten thuis eerst maar oefenen en goed alles onder controle hebben, want dat is tijd verdoen bij de jury!

mimeslosydy schreef:
Sabinee__ schreef:
Ik zeg niet dat je NIET kan wijken, ik geef aan dat je blijkbaar nog niet het niveau qua wijken beheerst wat er gevraagd word in een L proef.

op wedstrijd nog niet nee, thuis al wel
en als ik het nooit doe op wedstrijd gaat het nooit lukken ;)

Ik snap het wel. Bij sommige gaat het wijken thuis prima en op wedstrijd niet goed of helemaal niet. Dit kan komen door de spannig bij jezelf en dat je pony gespannen is, zoals je aangeeft, en dat je daarom de juiste hulpen (door de spanning bijv.) niet goed geeft op wedstrijd en waardoor hij niet opzij wil. Gewoon goed blijven oefenen thuis en op wedstrijd proberen om goed ontspannen te zijn!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:47

ik wil even inhaken op een stukje van een heleboel pagina's terug over het geven van een 0 als cijfer!
ik heb afgelopen zondag een heel fijn gesprek gehad met een jurylid die bij ons op stal jureerde! hij gaf 9ens maar ook 3en.

ik heb hem wat vragen gesteld zoals dat een jury mij ooit geweigerd heeft om te starten omdat ik met zwanenhals sporen reed, en dat ik een keer een 0 heb gekregen voor het van hand veranderen middendraf.
de middendraf kwam er absoluut niet uit! maar ik heb wel van hand veranderd!
hij gaf ook aan dat er steeds meer juryleden zijn die hun eigen regels volgen of geen weet hebben van alle regels gesteld door het knhs! hij vond dat erg jammer, omdat hij er zelf veel plezier in heeft in het jureren en dat het ook plezierig moet zijn voor de ruiters.
een mooi voorbeeld was dat hij me liet zien dat hij het reglement van knhs bij zich had...hij zegt ik zou ook iets over het hoofd kunnen hebben gezien en als een ruiter mij er op attendeert dat iets wel of niet toegestaan dan kan ik het gelijk nakijken!
wat een topman was dat! tis jammer dat ik zijn naam niet weet! hij zit overigens wel op bokt..hij had het verhaal gezezen van het meisje wat haar proef uitgerede had maar waarvan de jury had besloten om voor haar eigen bestwil maar op haar protecol te schrijven afgegroet! zoeits had dus niet mogene gebeuren volgens hem al is het nog zo goed bedoeld!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:50

dat was mijn topic avalonnancy ;)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:51

oh haha...zet ff de link neer dan kopieer ik de post daarheen hhaha