dwingen pony af te staan??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:35

alison_belle schreef:
goeie genade!!!!

Belt oom agent me net terug, hij heeft de man gesproken.
verteld dat de heeft gezegd 4 getuigen te hebben en de man schijnt te denken dat als hij bij een rechter het verzoek indient dat hij dan zelf beslag kan leggen op mijn pony.......mja hoor?
Hij gaat dus een civiele procedure starten!!
De reactie van oom agent was dat de man schijnbaar in een eigen wereld leeft!!!

Agent maakt hier een rapport van, als ik de man hier zie kan ik aangifte doen van stalken.

`t is toch niet te geloven he?
Hij procedeert zich maar helemaal arm, het blijft toch zijn woord tegen het mijne.
Ik kan ook wel aan vrienden vragen of ze willen zeggen dat ze er bij waren ppffff
Maar ik verlaag me niet tot de man zijn niveau!!!
Hij had ook tegen oom agent gezegd dat zijn dochter van 3 zeer teleur gesteld was en dat hem dat erg raakt????????
Zijn dochter gaf ons de melding geen pony te willen nota bene!!!!
sjemig wat loopt de wereld toch vol met gestoorden!!

Nu ik nadenk ken ik ook zo iemand... ong het zelfde als jou verhaal. Al heeft die man geen dreigende mails en dergelijke gestuurt..

Maar dat was ook een man die voor een shet kwam kijken. Met zijn zoontje die duidelijk heel bang was op de pony(wilde er na een half rondje al vanaf en wilde niet aaien/poesten niets) Was toen ook boos dat wij het shetje niet wilde verkopen aan hem(hij had ook duidelijk geen verstand van paarden). Toen heeftie nog een (vrij hoog)bod gedaan op beide shetten. En uiteindelijk zijn ze verkocht aan andere mensen en toen was hij ook boos.

Abeltje77

Re: dwingen pony af te staan??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:42

TS, wanneer gaat Lotje eigenlijk naar de nieuwe eigenaren? Volgens mij kan ze maar beter zsm naar nieuwe (voor die man onbekende) mensen gaan.

Verder, kan me voorstellen dat het nu allemaal wat bedreigend en akelig overkomt.

Maar eigenlijk moet je gewoon denken: kom maar op! eens zien hoe belachelijk die man zich kan maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:54

Tjonge, dit wordt nu echt een soapserie, leuk verhaal voor op verjaardagen....
Maar goed, jij zit er ondertussen mee, ik hoop dat oom agent aan jouw kant blijft, dan loopt het wellicht met een sisser af.
Die man is echt niet wijs.....
En anders was ik er gewoon ook bij toen je ging kijken }>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:54

jeetje heb het topic doorgelezen, wat een man zeg!!!

Een overeenkomst is er pas als er duidelijk gezegt is dat hij de pony mag kopen. Aangezien jij dat niet hebt gezegt is er geen overeenkomst lijkt mij? Maar je had wel iets minder "vaag" moeten doen en gewoon direct zeggen dat dit niets is. Heel vreemd dat die man zomaar andere mensen erbij roept als getuigen die er niet eens zijn, dit is liegen en foutieve informatie geven voor een rechtzaak....

Benieuwd hoe het afloopt..*

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:06

Ik ben dit verhaal met verwondering aan het volgen en ik ben het helemaal met die agent eens. Die koper leeft in een compleet andere wereld. Ik hoop voor je dat hij zijn "zaak" staakt en anders heel veel suc6.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:12

Ik ben 6 pagina's verder en het enige wat ik kan zeggen wat een k*t situatie.
Het is wel zo, mondeling telt net zo als schriftelijk alleen sta je met schriftelijk sterker zeker als er bij mondeling geen getuigens waren.
Maar het nederlands rechtsysteem is niet altijd recht helaas.

Duidelijkheid is het belangrijkste en dat is niet helemaal het geval.
Als er vragen zijn waarom negeren je kan dan toch duidelijk antwoord geven dan weten allebei de partijen wat de bedoeling is.

De nieuwe kopers zullen hier ook niet blij mee zijn want weet wel dat de situatie nu onzeker is en in hoevere kan de pony weer terug gehaald worden.
Dan heb je die mensen er ook mee want die hechten zich aan hun lieve pony.
Ikzelf zou de pony pas willen hebben als het allemaal is opgelost.

sterkte

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:28

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de nieuwe eigenaren ermee te maken hebben?
Die kerel die zo lastig doet heeft gewoon geen recht van spreken en spoort niet. Ik wil weleens zien wat er van hem over is als hij werkelijk tegenover een rechter staat. Ik zou ook zsm de pony naar de nieuwe eigenaren doen en bij iedere poging die er gedaan wordt door die man om contact met jou op te nemen, moet je de politie inschakelen. Als hij werkelijk iets te eisen had en in zijn recht zou staan, dan had hij allang zijn advocaat ingeschakeld en niet steeds zelf contact met je gezocht.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:31

Ik heb met de politie ook afgesproken alles te bewaren wat van zijn kant komt.
Zodra het nodig is kan ik daar alles inleveren en aangifte doen.
Verder mag hij van mij flink gaan procederen, toch een fijn idee dat hij al zjin geld aan mij uit gaat geven ;)
Hij heeft n.l. juridisch geen poot om op te staan.
Oom agent liet ook doorschemeren er niet te wakker van te gaan liggen.
Hij heeft de man gesproken en maakt niet voor niets rapport op, hij vond hem ook vreemd.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:36

Dat is dus een goede zet geweest om naar de politie te gaan. Fijn ook dat ze je serieus genomen hebben (dat is ook altijd nog maar afwachten). Raar ook dat waar je bent gaan kijken, dat dat niet eens zijn eigen adres is. Ergens klopt er iets totaal niet en ik denk idd dat je je pony nooit meer had teruggezien als je hem aan deze persoon had verkocht. Ook al kun je niet altijd je vinger precies op de zere plek leggen, alleen al het feit dat je ergens een raar gevoel bij hebt daar moet je naar luisteren. Vaak blijkt veel later pas wat de reden geweest is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 07:12

Apart verhaal...heeft de agent, zoals je eerder zei, dan wel aan de man duidelijk gemaakt dat dit echt niet kon?

En wat als het op een rechtzaak aankomt en de man komt echt met 4 man aanzetten die beweren dat jij hebt gezegd de pony aan hem te verkopen? Kan het dan niet toch op en mondelinge (bindende) overeenkomst worden gegooid, ook al is dit niet zo?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 07:24

Ik had ook al tegen oom agent gezegd dat ik ook kan beweren dat 20 van mijn vrienden er bij geweest zijn!!
Die gaf een diepe zucht en had ook zoiets van tja.......
Volgens het recht telt familie niet, evenals de minderjarigen.
Dus officieel heeft hij niets.
Blijft het zijn woord tegen het mijne.
Dat ik de politie inschakel, die vervolgens rapport opmaakt omdat de man toch vreemd over kwam zegt denk ik ook wel wat.
Het zou een mooie stunt zijn dat als iemand zijn fiets bijv voor een meerprijs kwijt kan hij dan een rechter achter zijn broek zou krijgen.
Ik denk dat rechters ook wel andere belangrijkere zaken te regelen hebben.
Dat hij persoonlijk beslag wil leggen zegt ook meer over hem dan over mij.
Wettelijk gezien mag hij dat n.l. helemaal niet zelf doen, daar heeft hij een deurwaarders bureau voor nodig en die kost geld!!!
En die doet dat alleen op bevel van een rechter, daar moet hij weer een advocaat voor inschakelen.
Overigens was de pony verkocht voordat meneer zijn eerste bezwaar maakte, hij heeft dus echt helemaal niets!!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:24

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 08:45

nee heb ik niet, maar die is zo afgesloten als dat nodig blijkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:50

Zo werkt dat helaas niet... als je nu een RBV afsluit, mag je er pas over een half jaar gebruik van maken. Dit om te voorkomen dat mensen zichzelf alleen verzekeren als er een rechtzaak oid dreigt te komen.

Is de pony inmiddels al verhuisd naar haar nieuwe baasje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:52

TS, Wat een gedoe zeg!!

Ik snap dat je je hart wil luchten, maar hij heeft ook al je huisadres achterhaald. Als hij het één en ander googled, komt hij hoogstwaarschijnlijk op Bokt terecht, waar jij alles in alle geuren en kleuren vertelt en je hebt ook een nogal uitgebreid profiel. Als ik jou was zou ik aan een mod vragen of dit topic een enkeltje mesthoop kan krijgen!

Je bent op de goede weg (o.a. door hulp van Bokkers).

Rechtsbijstand gaat hem ook niet worden, aangezien je voor gebeurtenissen voor en in de eerste 3 maanden van afsluiten geen advies krijgt (kleine lettertjes in de polis).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 08:54

ok, nou dan beleef ik het allemaal wel.
het belangrijkste is dat de pony nu een hemels goed onderkomen heeft,ze is niet meer in mijn bezit.
Ik ga haar heel erg missen.
Er kan geen beslag gelegd worden op iets wat ik niet meer heb toch?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:56

Mootje schreef:
Ik snap dat je je hart wil luchten, maar hij heeft ook al je huisadres achterhaald. Als hij het één en ander googled, komt hij hoogstwaarschijnlijk op Bokt terrecht, waar jij alles in alle geuren en kleuren verteld en je hebt ook een nogal uitgebreid profiel. Als ik jou was zou ik aan een mod vragen of dit topic een enkeltje mesthoop kan krijgen!

Ik dacht hetzelfde. Je weet nu welke kant je op wilt gaan en iemand die zo ver gaat, kan al gauw bij een topic als deze uitkomen. Hij hoeft niet te weten wat jij allemaal onderneemt, houd je kaarten verder voor je en kijk hoe het zich ontwikkeld.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 08:59

[quote="Mootje"]TS, Wat een gedoe zeg!!

Ik snap dat je je hart wil luchten, maar hij heeft ook al je huisadres achterhaald. Als hij het één en ander googled, komt hij hoogstwaarschijnlijk op Bokt terecht, waar jij alles in alle geuren en kleuren vertelt en je hebt ook een nogal uitgebreid profiel. Als ik jou was zou ik aan een mod vragen of dit topic een enkeltje mesthoop kan krijgen!

quote]

zojuist gedaan dankje voor het advies en ieder ander antuurlijk ook, jullie hebben me geweldig op weg geholpen.

snoopieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:00

pony is jouw eigendom en als je niks op papier hebt gezet of handgeld dan ben je aan hem niks verplicht.
ook al had je mondelinge afspraken dit kan hij nooit bewijzen. laat je door zon maf niet van de kaart brengen.
gewoon niet meer reageren op zijn mails!!!!
en doe je het wel dan voorzichtig met wat je terug mailt want dit kan allemaal tegen je worden gebruikt!!!
succes

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:07

Jeetje wat een pino....... :(

Ik had je eerder al de tip gegeven over de LAT (lichte advies toevoeging)

Als je nu alvast een advocaat zoekt (eerste gesprek kost niets) kun je al wat informatie winnen en kan hij/zij misschien wel voorkomen dat het daadwerkelijk op een rechtzaak uitdraait...

ik zeg niet druk maken, want hij kan echt geen kant op....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 09:13

dank je, ik het zeker onthouden.
Je weet maar niet hoe het verder loopt.

btw bedankt voor alles, jullie zijn lief <3

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:40

Wanneer ik dit zo hoor heb ik de neiging om die ouders van die man te vragen. Net een klein kind wat zijn lolly niet krijgt ;-)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:16

alison_belle schreef:

Voor dit geval niet meer mogelijk maar ik zou je toch willen aanraden er toch een af te sluiten, je weet maar nooit wat er nog op je pad komt.

Ik ben al jaren bij de DAS verzekerd en ik heb er al zo veel profijt van gehad.

Print je mail even uit, stel dat je computer crascht.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:52

yvonnedv schreef:
alison_belle schreef:

Voor dit geval niet meer mogelijk maar ik zou je toch willen aanraden er toch een af te sluiten, je weet maar nooit wat er nog op je pad komt.

Ik ben al jaren bij de DAS verzekerd en ik heb er al zo veel profijt van gehad.

Print je mail even uit, stel dat je computer crascht.

Yep.....done.....
Had ik niet eens bij stil gestaan :o

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:21

Abeltje77 schreef:
TS, wanneer gaat Lotje eigenlijk naar de nieuwe eigenaren? Volgens mij kan ze maar beter zsm naar nieuwe (voor die man onbekende) mensen gaan.

Verder, kan me voorstellen dat het nu allemaal wat bedreigend en akelig overkomt.

Maar eigenlijk moet je gewoon denken: kom maar op! eens zien hoe belachelijk die man zich kan maken.

Lotje is inmiddels bij de nieuwe eigenaren, afscheid viel even zwaar en gaat nog lastiger worden in de loop van de tijd.