Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
alleen bij papierloze dieren maakt het qua prijsstelling niet zo heel veel uit
Misschien wel een uit oude bloedlijnen of een met een apart kleurtje.janderegelaa schreef:Vasthi schreef:Een Tinkerveulen doet toch snel tussen de 1000 en 2500 euro afhankelijk van bouw, geslacht, kleur en (voor)ouders.
Voor een kruising krijg je dat echt niet.
Dan heb je een gouden Tinker:-)
Diablo schreef:Dat is waar. Maar als ik een veulen van een tinkerhengst wil, is dat toch duidelijk. Dan wil ik géén veulen van een Friese hengst. Ik koop dan de merrie waarvan mij verteld is (en waarvan ze natuurlijk meteen een dekbon van had moeten vragen) dat ze door de Fries gedekt is.
Diablo schreef:KiWiKo schreef:met een beetje mazzel komt er een bonte kruising uit.......... heb je toch echt een leuk stukkie veredeld
Dat zeker. En het kan misschien nog wel ingeschreven worden in het Barock Pinto stamboek.
janderegelaa schreef:Dat zeker. En het kan misschien nog wel ingeschreven worden in het Barock Pinto stamboek.
Vasthi schreef:Een half Fries veulen zou erdoor kunnen komen bij keuringen (zijn ook wel voorbeelden van), maar er een willens en wetens aan gaan bieden in de hoop er Tinkerpapieren bij te krijgen
Vasthi schreef:Binnen de Tinkerstamboeken zitten ze niet te wachten op veredelen.
Een half Fries veulen zou erdoor kunnen komen bij keuringen (zijn ook wel voorbeelden van), maar er een willens en wetens aan gaan bieden in de hoop er Tinkerpapieren bij te krijgen
Diablo schreef:Dat is waar. Maar als ik een veulen van een tinkerhengst wil, is dat toch duidelijk. Dan wil ik géén veulen van een Friese hengst. Ik koop dan de merrie waarvan mij verteld is (en waarvan ze natuurlijk meteen een dekbon van had moeten vragen) dat ze door de Fries gedekt is.