is paardrijden slecht voor de ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:42

Ik heb nu al meer dan een half jaar niet paardgereden wegens drukte etc. Moest laatst weer naar de podoloog en ik sta weer scheef vanuit mijn heupen, rug is weer heel hol en slap, voeten staan niet netjes meer en ga zo maar door _O- Dus voor mij is paardrijden wel heel gezond, vooral voor mijn houding!! (en het is ook goed voor de lijn! Haha)

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:58

Voor je bekkenbodemspieren is het misschien wat nadelig tijdens een bevalling als ze heel strak zijn, maar na de bevalling alleen maar voordelen.
( er zijn vele vrouwen die juist na de bevalling deze spieren moeten trainen)
en ik ken geen sport waar je zo op je houding let als bij paardrijden.
op een hobbelende paardenrug moet je vele spieren trainen om stabiel te zitten, kortom dat het slecht voor je is lijkt mij pure onzin.

lissaagirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:50

ik heb nooit gehoord dat paardrijden slecht voor de ruiter is :+.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:52

Nee hoor dit is niet slecht. het is juist super goed voor je. Als ik een tijdje niet gereden heb, en er weer opstap voel ik onder het rijden me hele rug los gaan :+

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:54

magic_lover schreef:
volgens mij gewoon fabeltjes... :+
ik rijd vanaf mijn 4e zo'n beetje al, dus nu bijna 15 jaar, ben nogsteeds heel hoor :+

van de rug zit wel iets in, hoor wel veel ruiters/amazones met rugklachten incl mijzelf, maar of dat direct door het paardrijden komt betwijfel ik... eerder van de 'zware' werkzaamheden eromheen ;)

Mee eens! Ik rij ook al vanaf mijn 14de en dus bijna 16 jaar, en ik heb nergens last van. Zelfs niet van mijn rug door de werkzaamheden eromheen (uitmesten etc)

Over kinderen krijgen, :+ daar weet ik niks vanaf, zou goed kunnen. Maar jou ouders hebben wel een prachtig excuse bedacht!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:01

ik rij ook al vanaf mijn 9 de jaar en ik heb gewoon een kind gekregen,ook heb ik een poos niet gereden vanwege drukte werk en huishouden,ik kreeg gewoon last van mijn rug,en ik ben nu weer begonnen en ja hoor geen last meer van mijn rug.
wat jou ouders je vertellen is gewoon een fabeltje,ik denk dat ze bang zijn dat je er afvalt ofzo. anders laat ze dit allemaal even lezen,dit zijn allemaal mensen die paard rijden en ook met mensen die kinderen hebben.

AaronYve

Re: is paardrijden slecht voor de ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:05

Ik heb juist meer klachten als ik niet rijd ;)
Paardrijden doet juist meer goed dan kwaad. je beweegt, je bent bezig en je leert..
Is echt onzin wat je ouders je vertellen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:33

Je beweegt inderdaad, en je bent lekker bezig. Dus waarom zou het slecht zijn? Dan is er natuurlijk bij alle sporten wel iets slechts aan. Het blijft inderdaad gewoon onzin. :)