paard bokt bij aanspringen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:23

naja, t is opgelost. ik hoop ook dat het voorgoed is opgelost nu. als jannie ermee overweg kan, is het prima. ik zou m wel goed in de gaten houden, want persoonlijk vind ik zijn gedrag niet echt normaal. Af en toe een check-upje kan nooit kwaad! :) Krijgt mijn paardje ook. Gewoon om te kijken of ie lekker in z'n vel zit en goed gezond is! Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:28

ilse86"
check-upje is nooit verkeert neej dat weet ik zelf ook hij is vorig jaar nog nageken dit jaar zie ik wel even doe hem der ook geen plezier mee moet ik zegen als iemand hem komt massern :+

ilse86

Re: paard bokt bij aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:31

@Jannie
Mijn paard wordt regelmatig gemasseerd. Masseer m zelf ook. Gewoon om te zorgen dat ie lekker los blijft en dat ie geen blokkades heeft zegmaar. Nu vindt ie het heerlijk. Eerder niet. Dat kwam doordat ze helemaal vast zat zegmaar. Nu probeer ik niet te zeggen dát jouw paard vastzit (ik ken m immers niet).

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:34

ilse86 schreef:
@Jannie
Mijn paard wordt regelmatig gemasseerd. Masseer m zelf ook. Gewoon om te zorgen dat ie lekker los blijft en dat ie geen blokkades heeft zegmaar. Nu vindt ie het heerlijk. Eerder niet. Dat kwam doordat ze helemaal vast zat zegmaar. Nu probeer ik niet te zeggen dát jouw paard vastzit (ik ken m immers niet).

die van mij houd er egt niet van gaat dan omzig heen slaan en bijten hij houd er niet van als iemand aan hem zit zekker geen vreemde
als ik hem even poets dan gaat het goed maar moet ook niet langer dan 5 min duuren
dus dan vraag ik me ook wel af doe ik hem daar plezier mee als die zelf egt niet leuk vind dit laat hij ook duidelijk merken en zien

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:40

Als het paard een glijer maakt, een keer vastligt op stal, een strap krijgt in de wei ik noem maar wat, dan zit een lendewervel zo scheef. Ik ben absoluut voor masseren en dat je het paard daar geen plezier meedoet daaruit blijkt dus dat het paard zeker wel last heeft. Kijk maar naar jezelf. Als je een massage krijgt en je hebt veel spierproblemen dan doet het sneller zeer. Heb je geen problemen dan is het heerlijk wellness.
Maar goed een masseur kijkt weer niet naar de botten en een fysio kan weer niet zo manipuleren als een chiropractor dus nakijken is een ruim begrip. Je kunt een paard laten checken door een fysio maar als het probleem in de verkeerde hoefstand zit was je beter uitgeweest met een hoefsmit. Daarin zit de moeilijkheid, de juiste persoon vinden voor de juiste behandeling. Bokken bij het aanspringen komt heel vaak uit het si gewricht waarbij het paard moeite heeft het bekken te kantelen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:08

maar dan had dat toch uit die scan moeten blijken?
vind het echt vreemd. mijn paard is ook een k*ttekop op stal. Die slaat ook het liefst elke vreemdeling eruit.
De mijne heeft een soort van 'acupunctuur' gehad met elektrische schokjes. Ze had allemaal blokkades waardoor ze zo vast zat en niet lekker in haar vel zat. Na twee behandelingen was ze al een stuk minder nukkig en veel meer ontspannen tijdens het rijden. Maar ja, je moet dan wel openstaan voor alternatieve methoden.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:35

jannie8 schreef:
ilse86 schreef:
@Jannie

die van mij houd er egt niet van gaat dan omzig heen slaan en bijten hij houd er niet van als iemand aan hem zit zekker geen vreemde
als ik hem even poets dan gaat het goed maar moet ook niet langer dan 5 min duuren
dus dan vraag ik me ook wel af doe ik hem daar plezier mee als die zelf egt niet leuk vind dit laat hij ook duidelijk merken en zien

misschien gaat ie dan wel om zich heen slaan en bijten omdat hij dan pijn heeft als iemand dat doet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:37

nee kannie, paard zit fysiek goed in elkaar :)

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:06

hij zit supper in ze fell alleen op stal niet dit doet al zins die veulen is dus
dat die slaat en zo bijt is niet omdat die pijn heeft heeft vind dat gewoon niet fijn als je aan hem zit
jij vind toch ook niet fijn als iemand de heele dag aan je zit :Z

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:07

jannie mag ik vragen hoe oud je bent?

ligtbeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:19

Speels? Misschien vind hij het leuk om te gaan galopperen dat hij een speels(e) bok(je) geeft?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:33

ligtbeam schreef:
Speels? Misschien vind hij het leuk om te gaan galopperen dat hij een speels(e) bok(je) geeft?

speels is hij wel soms hij denkt dat hij nog 3 jaar is :P

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:17

Zonde van me tijd dat ik dit topic heb zitten volgen zeg! Ik kan namelijk heel veel leren vandaar.. Maar goed.. Paard doet het al 3 jaar - nu is alles binnen een dag opgelost - het paard is 100% in orde en de ruiter is top...

Nou halleluja de wonderen zijn de wereld nog niet uit

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:32

Al een geluk dat jouw verwaand gedoe je geen pijn doet hé, je zou al voor minder gaan bokken.

Beeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:00

sorry hoor, maar is er nu niemand die het vreemd vind, dat dit paard op stal (als hij in contact komt met mensen) van zich af bijt en slaat ????? Dit paard heeft een serieus vertrouwensprobleem of inderdaad heel veel pijn ergens, en dit kan op meerdere plaatsen dan alleen zijn rug zijn. Ik zou zeggen ga eens naar een goede paardenkliniek en laat een dierenarts je goed adviseren, laat hem ook kijken met rijden. Een goede dierenarts moet je kunnen zeggen waar het probleem zit. nou weet ik dat je zegt dat hij al nagekeken is, maar als ik jouw verhalen lees jannie, dan zou ik een second opnion elders opdoen. En ik zou zeker door middel van free-style en grondwerk aan je vertrouwensrelatie gaan werken !!