een oortje in met rijden (muziek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:44

ik doe het wel eens.. maar niet buiten..

Candace

Re: een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:50

In de bak kun je het prima doen, ik vind het ook wel eens lekker, omdat ik me dan veel beter kan concentreren. Maar als je met meer dan twee mensen in de bak rijdt zou ik wel oppassen, dan heb je zo een botsing. ;) Ik rijd buiten nooit met muziek.

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:31

Als je oefent voor een kur doe je het toch ook , en op een hoop accommodaties is er ook in de bak muziek...

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:35

Ik heb het en de bak ook wel, wel 1 oortje zodat ik de geluiden in de omgeving ook nog goed kan horen. Op buitenrit heb ik het zelf liever niet.
Ik maak ook gebruik van de muziek, op de maat van de muziek kan je veel tempowisselingen en overgangen oefenen :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:38

mijn oren zijn te klein voor "oortjes" of dopjes! >;)
Bij mij vallen die dopjes steeds uit mn oren,en als ik ze erin blijf proppen dan heb ik 3 dagen rode oortjes :D
Ik wou ze destijds gebruiken om handsfree te kunnen bellen als ik gebeld zou worden bijv.
Maar om er muziek mee te luisteren tijdens het rijden lijkt me niet zo veilig.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:09

Ik heb absoluut de behoefte niet om muziek in te hebben tijdens het rijden. Ik geniet juist van de geluiden uit de omgeving en van het rijden zelf. Ik denk dat muziek het voor mij alleen maar zou verpesten.

misz_irene schreef:
Ik maak ook gebruik van de muziek, op de maat van de muziek kan je veel tempowisselingen en overgangen oefenen :D

Dat lijkt me weer wel een leuk idee als je aan het trainen bent (ik rijd puur recreatief), maar wel met een radio denk ik en een speaker installatie rondom in de bak :P

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:52

Ik doe het heel soms als ik wat ontspannen ga rijden, maar wanneer ik echt goed trainen wil werkt het bij mij in ieder geval niet goed, want de aandacht is dan niet meer geheel op het paard gericht.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:56

Een radio bij de bak zou ik wel wat vinden, maar een Ipod is niets voor mij. Dan wil ik altijd doorspoelen naar een leuker nummer en dat kan niet als je geconcentreerd wil rijden. Radio daar leef ik altijd een beetje langs. Ik merk nauwelijks dat ie aanstaat, maar ik mis hem wel als hij uit is :P .

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:16

Het zal heus niet zo gevaarlijk zijn. Alleen ik zou het niet doen omdat ik denk dat ik me niet goed op mijn paard kan concentreren. Dat vind ik dan weer zielig tegenover mijn paard ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:23

Ik vind rijden met oordopjes in gevaarlijk. Je mist de omgevingsgeluiden waar je paard van kan schrikken en kan daar niet op inspringen.
Verder vind ik het helemaal niets als je met anderen rijdt. Een paar stalgenoten deden dat terwijl ik ook reed en ik had het gevoel dat als mijn paard er vandoor zou gaan als hij schrok zij hierdoor nog meer gevaar liepen als het achter hen zou gebeuren. Ze zien én horen dan niets terwijl hun paard het in ieder geval hoort.

JeFFeRSoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:13

Ik zou het alleen doen als er nog iemand in de buurt is, een aankomende tractor of ander zwaar voertuig uit de verte kan je anders niet meer zo goed horen, maar je paard wel. Dan is het beter dat jij het ook hoort en je een beetje kan voorbereiden ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:38

Ik doe dat niet, omdat ik het gevaarlijk vind.

MyOwnDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:51

Ik doe het soms, als m'n pony rustig genoeg is en als ik een soort van kuurtje op muziek wil doen.
Maar anders nooit, veel te gevaarlijk.

ligtbeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:11

Ik doe het niet, als ik muziek aan heb ga ik mee zingen en als ik rij wil ik me concentreren :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:13

iedereen heeft toch een ander niveau van concentratie? bij heel veel binnenbakken hebben ze een radio, dus 1 oortje met zachte muziek zie ik niet zo'n probleem in.

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:56

liever niet, stel voor dat oortje blijft nog even lekker haken ofzo..
en de radio staat soms ook wel eens aan in de manege, da's veel lekkerder dan telkens m'n eigen muziek 100x aanhoren.

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:59

ik heb een speciale methode op het goed telaten zitten.
Ik vind het niet echt gevaarlyk
blyven opletten. En draadje onder je kleding stoppen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:50

Citaat:
ik heb het over 1 oortje zachtjes muziek draaien, dan hoor je alles nog om je heen hoor ;)

Als het dan toch in één oor en zachtjes is, kan je het net zo goed laten...
Concentreer je lekker op je paard en laat alle overbodige draadjes en afleiding daarbuiten!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:55

ik vind het echt vervelend, muziek luisteren op een paard.
Dan kan ik me echt niet meer concentreren op het rijden en buiten dat het paard dan onverwachts schrikt van geluiden of dingen die ik niet aan heb horen komen.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:56

ik zou het nooit doen, zet dan liever een radio bij de bak in de buurt, zodat je daar de muziek van kunt horen,want dan hoor je ook nog wat er in je omgeving gebeurt,

met oortjes-oortje in kan dat niet je hoort dan toch minimaal 50% minder en dat is toch wel erg gevaarlijk.
daarbij als je aan het rijden betn met je paard wil je toch al je aandacht bij je paard hebben en niet bij de muziek?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:58

Ik doe het nooit. Kan me dan niet goed concentreren en wil de dingen om me heen goed kunnen horen.

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:14

ik heb nog nooit met een oortje gereden allen een paar keer met lessen omdat ik dan zo me instructrice kan verstaan op de kar

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:43

Het ligt eraan of je snel afgeleid wordt door muziek.

Ik vind persoonlijk dat het wel kan maar dan wel zo zacht dat je alles en iedereen ook nog om je heen kunt horen.
En alleen een oortje in in de bak.
Bij het verkeer is het echt heel gevaarlijk.

Een oortje in kan je net even wat meer rust of tempo geven.
Dit is soms wel fijn.

_Jumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:14

Ik raak echt meteen afgeleid en wordt helemaal opgefokt van paardrijden met muziek op. Dan wil ik alles veelste snel en wil ik toch op de een of andere manier op de maat van de muziek gaan rijden. Kortom; voor mij werkt het niet....

maroucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:38

ik heb het ook wel eens gedaan.

maar doe liever de radio aan. rijd toch wat veilger naar mij idee.