slager verkoopt paard door.. mag dit????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lidaju

Re: slager verkoopt paard door.. mag dit????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:25

Agossie, ziet er altijd zo zielig uit zo, hopelijk voelt ze zich snel fijner en knapt ze goed op!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:57

Hopelijk knapt ze snel op en mag ze weer snel met je mee naar huis.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:51

imke is alweer thuis!

we hebben haar zaterdagmiddag opgehaald en alles gaat prima.!
de wond ziet er goed uit en de 19 de mogen de hechtingen eruit.

ze staat alweer als vanouds met een vrolijk koppie op stal en ze wordt goed verwend door me.:):)

we zijn erg blij dat het achter de rug is!
is toch een geruststelling nu het eruit is.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:36

Dat klinkt als een verhaal met een happy end :)

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:55

Mooi!!

A1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:31

Het hele topic even doorgelezen.
Wat imke allemaal heeft meegemaakt zeg.. Ze heeft een geluk dat ze bij jou terecht is gekomen. :)
Gelukkig dat alles nu goed is gekomen/gaat komen.
En veel geluk nog met dit geweldige paard. :)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:11

ja dank je wel!

ik hoop natuurlijk nog jaren plezier van haar te hebben!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:23

Jeetje wat een goed nieuws zeg! :D

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:35

Wat geweldig van je ! ik bedoel dit had je ook niet voor ogen toen je haar kocht natuurlijk :n
In het begin dacht ik, wie koopt er dan ook een paard bij een slager, maar later las ik dat je haar van een handelaar had, die waarschijnlijk wel nattigheid voelde, anders was hij vast niet zo gul ;)
Maar goed, hopelijk mag deze mooie dame nog heel wat jaartjes genieten bij jou en vergeten wat er allemaal is gebeurd :j

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:57

Wat een verhaal zeg!
Ben zelf ook opgelicht bij de koop van mijn paard, en heb ook ontzettend veel geld in haar gestoken. Maar ik heb het voor haar over :)
Zoals je al zegt, je gaat je hechten aan een paard. Ik had al een advocaat in de arm en een rechtzaak zou ik waarschijnlijk winnen, maar met als gevolg dat mijn paard dan terug moest en weer in het handelcircuit zou komen. Dat wou ik niet, en ik heb ook voor mijn paard gekozen.

Nog veel succes samen!!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:57

De staleigenaar waar ik ooit heb gestaan heeft de staart en manen van de super mooie en super lieve bejaarde fries afgeknipt die zelfs op de maximale pijnstillers niets meer kon door atrose e.d.
De eigenaar van het paard wist dit niet en was de laatste 2 dagen niet meer geweest omdat ze het niet aankon.
Ze was verzekerd en iemand die door de verzekering was gestuurd om het paard te halen voor de slacht heeft woedend de eigenaar s'avonds gebeld en gedreigd met rechtzaken en al. Hij wilde het paard die echt echt op was gewoon doorverkopen. Dit kon nu dus niet meer. Niemand wil een paard zonder manen en staart.

De eigenaar was megablij dat de staleigenaar dit gedaan had omdat ie anders onder de dope gewoon doorverkocht was geweest.

Als er geld verdient kan worden aan dieren doet het welzijn er blijkbaar voor veel mensen niet toe.

Zelf was ik nog best jong en dit heeft heeeeeel veel indruk op mij gemaakt.
Ik zal dan ook mijn schatje die ondertussen ook behoorlijk op leeftijd is "lelijk" maken als het zover is.
Dit gaat mij echt niet overkomen!!

Wie aan mijn schatje komt, komt aan mij!!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:40

Ik zou het betreffende paard ook de manen en staart afdoen , gewoon omdat het dier dan niet verkoopbaar is , je doet normaal gezien je liefde niet zomaar weg voor de dood !!!

lLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:44

heyhey!

ik heb het idd al vaker gehoort;
als een paard bij ons op de manege moet worden afgemaakt, omdat hi ziek is ofzoo, blijft de manege eigenaar ook altijd bij de paarden, totdat ze echt dood zijn zeg maar; om door verkoop te voorkomen.
ik weet niet of een slager mag doorverkopen, maar ik denk.
je verkoopt het paard, meestal voor heel weinig aan de slager; ik denk dat het misschien wel zo is van; het is dan zijn paard, duss mag hem ook doorverkopen...?

Groetjes!

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:44

ja maar als ze echt willen kunnen ze best het paard een paar maanden in de wei zetten en onder hem mom van manenecxeem alsnog verkopen.
ik laat mijn paard inslapen mocht het nodig zijn.
ik wil niets meer met een slager te maken hebben.

sjoyceje: ja dat was inderdaad voor mij ook een reden om mijn paard niet terug te geven aan de handelaar. ik heb er geen 100% vertrouwen in dat ze dan naar de slager zou gaan.
hij zei trouwens wel dat hij dat zou doen maargoed aan het paard zie je gewoon niets. en ze is zo aanhankelijk dat er zo weer iemand voor zou vallen.

ik ben erg blij dat we deze stap genomen hebben en ik ook erg trots op mn friese dame.
ik heb 1 dagje gezien dat ze niet lekker was en ze staat er nu alweer in volle glorie bij!:)

iemand trouwens een idee hoelang ze ong rust moet houden?
de dierenarts komt dinsdag voor de hechtingen dus die kan ik het ook vragen maar als iemand het weet hoor ik het graag.
ik dacht zelf een maandje of 3.

groetjes linda en im