Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Huertecilla schreef:funnyhorses schreef:En een paard is en blijft een vluchtdier,
Nee, ´vluchtdier´ bestaat niet.
Schrik = reflex.
Vlucht = gedrag. Gevolg van een keuze tussen vechten, vluchten, afwachten.
Een paard leren om na schrik af te wachten op wat de ruiter aangeeft is.... opvoeden en dresseren![]()
Dit is, want als paarden vluchtdieren zouden zijn zouden ze niet in het verkeer horen.
hahaha maar nu ben ik het wel met je eens!
Mitchall schreef:Tja, al zó vaak meegemaakt...
Laatst ook weer, reed ik rustig met m'n pony over de dijk (in de berm, zodat ik niet in de weg reed...)
komt er zo'n rotjoch die 't erg grappig vond om met z'n vrienden m'n paard te laten schrikken. (vooral omdat ik zo jong ben)
Heel dicht achter me rijden,gas geven,even stoppen dan heel hard aankomen rijden en dan vlak voor ons weer stilstaan..
En och, wat ergerde ze zich dat m'n pony heel rustig doorliep, geen geschrokken reacties ofz.
Naja, toen gingen ze maar weer achter me rijden en dan hard toeteren, helaas jongens, maar m'n pony
is 100% schrikproof (terwijl die wel schrok van z'n eigen spiegelbeeld in een plas vandaag)
funnyhorses schreef:maar hoever kan men daarin blijven redeneren he?
Je kunt het allemaal zo gecompliceert maken hoe je wil.
funnyhorses schreef:WvW staat voor wegen-verkeers-wet.
funnyhorses schreef:Zo te lezen ben jij het helemaal en is de rest van de paardenliefhebbers maar een beetje dom ofzo?

Miss_Montana schreef:Idd, maar die zwart-witte reactie is dan weer mijn antwoord op sommige verhalen hier. Enkele bokkers zetten een verhaal neer over hun paard dat aan de kletter gaat en levensgevaarlijke capriolen uithaalt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Er totaal niet bij nadenkend dat het paard nietsvermoedende weggebruikers in levensgevaar kan brengen. Daar word ik dan weer een beetje moedeloos vanMaar als ik jouw laatste posts zo doorlees denk ik dat wij ons qua mening op dezelfde lijn bevinden
). Toen ik hem net had was dat wel anders, hij was nog erg schrikachtig. Heb hem rustig aan lawaai laten wennen en heb het idee dat hij mij nu gewoon vertrouwd. Als hij voelt dat ik rustig blijf, blijft hij het ook. Ze zijn nu ook aan de weg bezig, moet regelmatig oversteken direct langs grote graafmachines, geen probleem. KoudbloedKim schreef:Vorig jaar half December reed ik met mijn paard buiten.
Ze is altijd enorm koel in haar koppie en schrikt bijna nooit ergens van.
Trekkers, vrachtwagens, bulldozers, alles kan langs haar scheuren.
Maar op die ene dag kwamen er ineens een paar jongens en een meisje uit het bos gesprongen met een hoop vuurwerk (rotjes enz.).
Daar schrok ze van en ze maakte een draai van 180 graden.
Ik lag er toen bijna af en in dit geval geef ik niet mijn paard of mijzelf de schuld.
Als ik daar met een hond had gelopen, was ik me ook dood geschrokken...
Zoiets vind ik gewoon niet kunnen.
.