Paardrijden in stijl.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:38

Succubi schreef:
Bandida schreef:
Ok kleedje over het paard en dan ga ik als Lady Godiva :Y)

Eeeh, nog hulp nodig?? :D

@Bandida: ok. Ligt ook nog wel een mooie nepwolvendingus.

@Succubi: jep. We hebben een open vacature voor een bijrijdster+ 8-)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:38

Succubi schreef:
Eeeh, nog hulp nodig?? :D

Hoe meer zielen ;) Ik kan gewoonlijk wel wat kledingadvies gebruiken vrees ik, maar in Godiva-outfit is dat niet zo'n probleem 8-)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:39

fojoe schreef:
misschien zou een western werkoutfit nog het meeste bij mij passen, maar dan moet ik wellicht een western zadel kopen :P

Nee hoor, niet nodig om een boots-verslaving op te doen :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:43

fojoe schreef:
ik ben (jammer genoeg?) opgevoed met het idee dat (rij)kleding alleen praktisch en comfortabel moet zijn.

De mijne ís praktisch en comfortabel.

Beetje extra stijl is het in het verkeer daarbij functioneel = praktisch.

Je kan er vraagtekens bij zetten of ´praktisch´ wel optimaal functioneel is :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:50

haha, die bootsverslaving heb ik al :P
gelukkig voor mijn portemonnee heb ik heel brede voeten en brede kuiten, dus vind ik maar heel af en toe een paar dat past :D

heb je helemaal gelijk in hc, jouw kleding is veel opvallender dus veiliger in het verkeer.
ik moet daarvoor mijn toevlucht nemen tot een fluo jasje over mijn trui heen 8-)
mijn cap ga ik wél als stijlvol beschouwen, want het is dezelfde als die van je zoontje :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:00

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:36

fojoe schreef:
dan wel foto's plaatsen van deze wat aparte stijl :P

Historisch volstrekt verantwoord :D

Bandida neemt altijd haar camera mee, maar plaatsen op Bokt..... nâh.

Dat is niet voor het openbare prikbord genaamd www.
Hóóguit voor een onbeteugelde hippische kalender ´de naakte waarheid´ O:)
Dan gaat de vorm echter weer de aandacht van de kern van die waarheid afleiden, dus laat maar.
Beter voor persoonlijke onbeteugelde lol met de knol en dikke pret in privé kring.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:00

Huertecilla schreef:
Bandida neemt altijd haar camera mee, maar plaatsen op Bokt..... nâh.

:= Ik denk dat je definitief als een soort griezelige goeroe uit de bergen zou geklasseerd worden. ;) Een cameratas is trouwens geen gezicht op zo'n outfit!

Hé ging het niet over wel-kleding?! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 19:29

Bandida schreef:
:= Ik denk dat je definitief als een soort griezelige goeroe uit de bergen zou geklasseerd worden. ;)

Een cameratas is trouwens geen gezicht op zo'n outfit!

Hé ging het niet over wel-kleding?! :D

1. Dáár maak ik me niet druk over. Het dient alleen geen doel.

2. Onder het nepwolvengdingus en bovendien moeten we eerst naar de Verborgen Vallei toé, dus kan de tas daar wel op de stapel daar overtollige wel-kleding.

3. Inderdaad gaat het over die wél-kleding en een torc is een sierraad, geen kledingstuk.

Ondertussen >2500 hits op een handvol bijdragers :wow:

Interessant dat er zoveel belangstelling is voor wat blijkbaar zo weinig gedáán wordt.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:04

laat ik het maar bij een gewone paardenkalender houden ;)

leuke cap trouwens, mag je daarmee ook op concours uitkomen? :+

maar goed, het ging dus over rijden in stijl (blijkbaar zeer populair om te bekijken :P )
een kennis van me: http://www.alsfluisterenniethelpt.be/bi ... line_5.jpg
ik geloof dat dit een verbouwde tweedehands trouwjurk is.

de hongaarse csikos kunnen er ook wat van: http://www.continentaltravel.hu/UserFil ... csikos.jpg
ik hou wel van brede broeken en breed uitlopende pijpen, dus dit is misschien nog wel wat voor mij :D

Succubi

Re: Paardrijden in stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:46

Ik denk dat veel mensen niet het budget hebben om zoiets te kopen (is ook best duur) en misschien ook niet de handigheid ervoor hebben om het zelf te maken.
Daarnaast merk ik ook met mijn dekens dat ze meer hebben aan een wollen uitstap deken van 60,- dan een chainmail deken voor de fotoshoot á 200,- ;)
Ik ben iig héél blij met dit topic!
Als het goed is is mijn dameszadel nét verzonden (duimen dat hij past!) en dan kan ik ook verder met het bedenken van een nieuw outfitje!
(hoewel ik die godiva echt wel in mijn achterhoofd hou! :'))

Erg mooi fojoe!
Ik liep gister langs een 2e hands winkel en zag ook een mooie bruidsjurk liggen.. Ik zag mij al een schaar in de jurk doen om hem te verbreden :o.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 22:49

fojoe schreef:
leuke cap trouwens, mag je daarmee ook op concours uitkomen? :+

Ja hoor. Je moet er dan alleen wel een vizier op zetten met voorgeschreven openingen opdat de lanspunt er niet in kan schieten.
Kijk maar eens onder ´jousting´ op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=z64AzHIdgKw
Ook onder ´full tilt jousting´.
Zijn verschillende tournooien, zelfs internationale kampioenschappen in. Een paar jaar terug was men met een WK bezig. Serieuze ruitersport met gerichte dressuur.

Verschillende vormen van ´mounted combat´ worden zelfs professioneel bedreven.

De opzet van de volgende liefhebbers-site is al meer dan 10 jaar oud: http://www.classicalfencing.com/mountedintro.php

Er is meer dan FEI :D

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:59

Prachtige foto's komen hier voorbij!

Als ik geld teveel had zou ik het ook heerlijk vinden om af en toe in mooie kledij te rijden. :D

Ik hou het wel bij foto's van anderen bewonderen. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 23:00

Succubi schreef:
Ik denk dat veel mensen niet het budget hebben om zoiets te kopen (is ook best duur).

Je hoeft niet gelijk met de hoofdprijs te beginnen toch?

Een functioneel bruikbare renaissance ´set´ heb je vanaf 100 euro.
Een prima jasje koop je voor nog geen 80 euro. Driepunt voor zeg 20 en de rest is een kwestie van creativiteit met wat bijna iedereen heeft.
Verf een verwassen rijbroek, maak een sjabot van een kanten zakdoek op een te ruim wit overhemd etcetera. Lekker kitsch goedkope broche op de sjabot en :wow:
Zo ben ik met mijn eerste set begonnen. Nota bene met een van een Boktster gekregen rijbroek waar ze niet meer inpaste.
Het betreffende jasje is het jasje van de ts :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 23:02

Succubi schreef:
Als het goed is is mijn dameszadel nét verzonden (duimen dat hij past!) ....

Duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim, duim, duim, duim, duim,duim, duim, duim, duim, duim, DUIM, duim, duim, duim, duim, duim, DUIM, dui...... ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:05

Huertecilla schreef:
Ondertussen >2500 hits op een handvol bijdragers :wow:

Interessant dat er zoveel belangstelling is voor wat blijkbaar zo weinig gedáán wordt.

Leuk topic om te lezen. Maar daar ik feestelijk elke dag weer in mijn ene rijbroekje en mijn zwarte fleece naar stal hobbel heb ik werkelijk helemaal niets bij te dragen aan dit topic als het gaat om persoonlijke stijlvoorbeelden.

Ik kwam een tijdje terug een leuke vrouw tegen in t bos in eh, sja, jachtstijl? Ze had bruine laarzen, beige/camel rijbroek, een mooi tweed jasje en een soort baret van tweed op. Stond echt geweldig. Zo zou ik ook wel door t bos willen rijden. Ik ben alleen niet voldoende stijl-geinteresseerd om de moeite er voor te doen (en om er geld aan uit te geven). :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 23:17

Ir111 schreef:
Ik ben alleen niet voldoende stijl-geinteresseerd om de moeite er voor te doen (en om er geld aan uit te geven). :o

Het is ook een uitspraak over jezelf in daad. Dat doe je feitelijk ook in dertien-in-een-dozijn-klof.
Bijna niemand is één uitspraak dus klof nog stijl zijn de hele boodschap, maar het is wel wat je laat zíen, wat mensen kunnen waarnemen.
Ieder mens is een uniek individu. Waarom dan dertien-in-een-dozijn-klof?
Zoals ik net al als voorbeeld gaf hoeft dit niets meer te kosten dan klof.
Stap ook eens een 2de hands kledingzaak binnen. Juist daar komen vaak heel bijzondere dingen terecht.
Ik draag sommige rijkledingstukken ook als (onder deel van) uitgaanstenue *D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:23

@HC: En dat is het hem nou juist, je moet er meer moeite voor doen dan een simpele rijbroek kopen en een trui van je vriend inpikken.
Je moet je er enigszins in verdiepen en er ook wat voor doen.
Óf je koopt een duur tenue óf je gaat een 2ehands winkel in en word creatief met wat je in huis hebt en ik merk vooral dat het laatste vaak ontbreekt :o.
Voor mij is het juíst een uitdaging om van het oude gordijn van mijn oma een enorme cape te maken of een dekje.
Ik heb bv ook de hele reflectie en verlichting set voor mijn paard zelf gemaakt, de meeste mensen kopen het liever (veel duurder) kant en klaar uit de winkel.
(thnx voor het duimen!)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:27

Ik leef met de illusie dat mijn stralende persoonlijkheid mijn gebrek aan originele stijl enigzins compenseert. :D

Geld hoeft inderdaad geen issue te zijn, mijn niet paardenkleding is voor een groot deel 2ehands en niet duur. :) Hiermee tot de conclusie komend dat ik te lui ben om werkelijk aandacht te besteden aan hoe ik er bij de paarden uitzie. Wat niet wegneemt dat ik er plezier in heb anderen wel in stijl rond te zien rijden. :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:34

Ik ben nu helemaal geïnspireerd. Ik ga van de week mijn zelfgemaakte lederen corset maar eens aan de paardrijtest onderwerpen. Eens zien op welke punten ik hem nog aan moet passen.

Gaat overigens om het volgende corset (dat ik dus nog nooit te paard aan heb gehad).
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... orkant.jpg
ehm... ja, ik ben dus zo'n Larper ;)
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... kant-1.jpg

Ik kan me voorstellen dat het me juist zou kunnen helpen met mijn houding. Dat doet hij namelijk ook als ik hem gewoon draag. Het enige is dat ik dan niet zo veel kan eten als normaal. Ik zou hem dus ook aan kunnen doen om af te vallen :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 23:41

Succubi schreef:
@HC: En dat is het hem nou juist, je moet er meer moeite voor doen dan een simpele rijbroek kopen en een trui van je vriend inpikken.

...en dat deel van jezelf laat je dan zíen :)*
Als dat is wat iemand wil, is dat prima.
Persoonlijk lijkt me dat echter meestal een ietwat trieste vermomming van de eigen individualiteit uit vrees daarop negatief beoordeeld te worden.

¡A3VT! *\o/* *\o/* Malenkaaáááááá!

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 23:45

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:50

Inderdaad toch wel erg komisch om te zien. De reactie van het publiek is ook mooi.
Een jaar of 2 terug heb ik bij mijn paarden in het land geoefend met larpwapens... zowel zwaarden als pijl en boog. Ik moet zeggen dat ze zich er heel snel al niets meer van aantrokken. Vooral Kaiôni leek het zelfs wel erg leuk te vinden (meer actie en spel dat ligt hem wel). Misschien is het wel eens goed voor de afwisseling om dat nog eens te doen. Ik ben benieuwd wat ze er hier op stal allemaal over te zeggen hebben. :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:52

ZO! Heftig HC!!
Ik weet wel dat je in een armer nauwelijks kan bewegen.. Maar dit ziet er wel heel schokkend uit :o.

@Malenka: Wauw! Mooi corset!! Met wat heb je dat gemaakt? En hoe?
Als ik die vorm zo zie zou hij best op een paard kunnen, ligt een beetje aan de onderkant (dat hij niet je boobs in je strot duwt :'))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:56

Mm, door dit topic vraag ik me af of ik dan mss toch niet es werk moet maken van een mooi outfitje. Voor speciale gelegenheden om maar eens mee te beginnen, een les of een zondagsritje door het bos hier. :)