Lynske78 schreef:
Ja nee das een goede, dat is hetzelfde als de persoon die mij gisteren vertelde dat onze evacuatie helemaal niet zo erg was want in amerika waren veel meer huishoudens geevacueerd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nu staat hij overdag buiten en krijgt hij hooi en brokken 's avonds (en natuurlijk 's morgens) op stal wanneer hij binnen komt. Nu wilt hij graag tegen 7/8 uur naar stal toe en hij breekt de tent ook niet meer af. Maar op deze manier willen alle paarden daar wel naar binnen
MysticTinker schreef:pipo123 schreef:@ninx: de mijne vind een uurtje of twee zat dan wil hij naar binnen. Dus agorafoben is overdreven. Basis voorwaarde vind ik wel erg sterk uitgedrukt het is gewoon het meest gunstige plaatje maar zo werkt het niet met alle paarden.
Dat komt doordat hij binnen voer krijgt. Tuurlijk wil elk paard naar binnen als het etenstijd is, of als ie weet dat er brokjes of hooi ligt te wachten.
Als je een paard alles in de wei geeft; beschutting, voer en soortgenootjes, dan hebben ze helemaal geen reden meer om nog naar een stal in te willen.
dorieeen schreef:omdat hij dan al z'n energie kwijt is mischien? en omdat hij zich dan helemaal vol vreet? maarja op bokt moeten we allemaal natural zijn ofzo, pas dan doe je het goed dus ik ga nu weg uit dit topic want het is mijn mening dat het helemaal niet erg is om een paard op stal te zetten.
Caira schreef:nee pipo dat heb je vast niet. Ik wil best eens langs komen om te kijken wat er aan de hand is (als je niet TE ver weg woont). En dan samen kijken wat de oplossing kan zijn.
pipo123 schreef:Caira schreef:nee pipo dat heb je vast niet. Ik wil best eens langs komen om te kijken wat er aan de hand is (als je niet TE ver weg woont). En dan samen kijken wat de oplossing kan zijn.
Oh maar de oplossing heb ik al! lekker hier op stal houden elke dag z'n beweging geven en aandacht, dan komt hij er wel weer helemaal boven op. Wil alleen aangeven dat het niet zaligmakend is voor elk paard!
Caira schreef:nee pipo dat heb je vast niet. Ik wil best eens langs komen om te kijken wat er aan de hand is (als je niet TE ver weg woont). En dan samen kijken wat de oplossing kan zijn.
pipo123 schreef:Caira schreef:nee pipo dat heb je vast niet. Ik wil best eens langs komen om te kijken wat er aan de hand is (als je niet TE ver weg woont). En dan samen kijken wat de oplossing kan zijn.
Oh maar de oplossing heb ik al! lekker hier op stal houden elke dag z'n beweging geven en aandacht, dan komt hij er wel weer helemaal boven op. Wil alleen aangeven dat het niet zaligmakend is voor elk paard!

Mss ook een goede tip voor jou?
pipo123 schreef:ja nu is hij echt heeeeeeel zielig eindelijk weer een vetlaagje op z'n bast glimt een beetje en twinkel in z'n ogen ja veeeeeel slechter af zo.....maar ach ja wat weet ik er nou van het is alleen maar mijn paard....en die van mij schrik wel eens gelukkig maar....