Al meer paarden langere haren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:41

Horseware schreef:
Citaat:
nouja inprencipe wordt elk paard even wollig als jij 10 verschillende rassen indezelfde wei zet met dezelfde deken op worden ze allemaal wollig.

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb diverse rassen gehad en ondanks dat ik dezelfde dekens gebruikte werd de een veel dikker behaard dan de andere. Daarnaast staat er bij ons op stal een pensionpaard dat geen enkele deken op krijgt en die krijgt nauwelijks een wintervacht. Het is dus echt verschillend per paard en het is zeker niet zo dat alle paarden evenveel beharing krijgen.

Het is natuurlijk ook per paard verschillend.
maar ik zeg over het algemeen.
Als jij 75% kans hebt op een kind met zwart haar en 25% kans op een met blond haar en je neemt er 4 dan kan het heel goed zijn dat je 4 zwarte hebt of 2 zwarte en 2 blonde inplaats van 3 zwarte en 1 blonde maar als je dit 100 keer herhaalt zal je zien dat 3:1 aardig klopt.

xMarloes

Re: Al meer paarden langere haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:50

Nou bij ons is het zo..dat ze EINDELIJK haar wintervacht nu begint kwijt te raken :P
Maar ze krijgt ookalweer wat donzigere haartjess..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:52

Gipsy heeft echt al een hele dikke vacht voor deze tijd zeg maar. Heel vervelend, want als je 10 minuutjes rijd is heel die pony nat en na 20 minuten staat het schuim erop!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:02

ja, mijn verzorgpaard begint sinds anderhalve week ook alweer een dikker vachtje te krijgen.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:06

die van mij is alleen maar een beetje een haarbolletje :O
overal liggen bij haar de zomerharen op haar vacht. En ik zit als ik haare een dikke knuffel geef ook he-le-maal onder!!
maarja, dat mag de pret toch niet bederven? :o

groetjs :D

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:49

mijn oudje krijgt de laatste dagen ook een dikkere vacht. na het weekend dr stalletje weer in orde maken zodat ze snachts weer naar binnen kan.
mijn jonkie daarintegen heeft echt nog nergens last van dus die blijft nog vrolijk een tijdje buiten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:52

telt een halve KWPN ook?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:54

mijn kwpner zit (helaas) ook weer strak in z'n wintervacht. Helaas moet hij wegens een alergische reactie van zijn huid de komende tijd zonder deken doorbrengen. Ik vind hem zo lelijk worden als ie wollig is :o

Yoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 15:16

mijn pony heeft ook al een dikkere vacht, kan ook aan het ras liggen.
hij staat wel dag en nacht op wei. over een paar weekjes zal hij naar binnen gaan.
de hele rug ligt vol met losse haren en hij is lekker zacht!

hij wordt echt zo'n beertje in de winter. Baleen krijgt altijd mega lange haren.
Ga het dit jaar eens opmeten :P
ik denk wel dat het in de buurt komt van de 10 cm.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:22

Die van mij krijgt al een echte tinkerberenvacht.
Ik vind het niet altijd even handig, maar het ziet er toch wel schattig uit. Wel vervelend voor haar dat het nu af en toe weer warm is.
Ik laat het nu nog gewoon groeien tot ze weer stal op gaat dan scheer ik der en krijgt ze een dekentje om.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:26

mijn shetlander is ook al terug helemaal aan zijn wintervacht begonnen.
mijn BWP nog niet maar die krijgt nu 's nachts een dun deken op

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 06:38

Mijn pony was vorige week heel erg aan het verharen, maar krijgt nu ook een aardige wintervacht. Ik merkte het gisteren al met rijden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:24

Mijn paard staat al een paar weken onder een deken, maar helaas begint hij al weer lange haren te krijgen. Ik heb er nu al last van met rijden, hij is enorm snel bezweet en bijna niet droog te stappen.
Overigens is mijn paard een huis-tuin-en-keuken KWPN'r, de enige die ik ken die zo'n enorme vacht ontwikkeld, het lijkt wel een shetlander in de winter. Ik begin te denken dat we er niet onderuit komen om hem dan maar te laten scheren.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:34

Mijn vzshet krijgt ook weer een lekker dik vachtje :)

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:36

Bij mijn 2 jarige is nog niets te zien, maar hij veranderd wel van haar. Mijn tienjarige heeft al een donsje staan.. :=

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:47

Wilg is al wel vreselijk aan het verharen, maar ze is nog geen donzig paard, al zal dat niet lang meer duren

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:52

Mijn pony zit al dik in dr vacht, dat wordt echt een teddybeertje, heel schattig. Maar ze moet het land op, dus het vachtje moet er wel op komen. Ze verhaart ook als de tiereleer. Mijn paard zit niet heel erg dik in dr vacht, staat nu onder een 50 (?) grams deken, en die verhaart ook echt verschrikkelijk. :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:54

Mijn verzorgpony was nog bezig haar zomervachtje te krijgen, maar krijgt nu alweer haar wintervacht. Iemand een tip om de meeste haren weg te halen? Ben nu uren bezig met poetsen, maar het lukt nou niet bepaald :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:35

2 die ik rijd die zitten al aardig in het haar.... Komen uit dezelfde moeder, en de 4 jarige was vorig jaar echt een beer..... := Die 3 jarige toen niet zo opgelet, maar daar komt nu ook flink haar op... :j
Rijd nog een merrie die amper in het haar komt (gelukkig, is geen makkelijke om te schren :') ) en d'r 2 nakomelingen blijven ook met zo'n dun velletje rond lopen in de winter.... :j