afmelden vanwege de jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: afmelden vanwege de jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:00

Ik heb het nog nooit gedaan,maar heb ook weleens jury's gehad waarvan mijn puntenaantal ineens 10/15 punten lager zat dan het gemiddelde.Vind ik jammer maar ik onthoud toch nooit de namen van de jury's dus ik rijd gewoon overal.Probeer dan zo goed te rijden dat ze niet om me heen kunnen.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:40

bij 1 jurylid meld ik me gewoon af ja. Word toch nooit wat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:37

tessie1985 schreef:
als je je afmeld vanwege dat je die jury niet tof vind, vind ik best wel laf
en als je niet tegen commentaar kunt doe dan ook niet mee!

Waarom laf? De meeste ruiters in dit topic geven aan om best wel tegen redelijk commentaar te kunnen, dat is ook helemaal prima, maar onzinnige, vervelende, overbodig negatieve of zelfs vernederende opmerkingen zijn nooit nodig. En juryleden zijn ook mensen, je hebt ook daar (net als overal) volstrekt onredelijke types tussenzitten. Ik zie de meerwaarde niet om daar te gaan rijden hoor - zinnig commentaar kan best maar van een jury die bv de helft van de proef niet eens gezien heeft? Wat zou je daar nou van kunnen leren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:13

De mensen die zelf beweren dat de jury hun proef niet eens gezien heeft mogen volgens mij eerst het vingertje op zichzelf wijzen :D Ik heb daar in een proef nl absoluut geen tijd voor omdat te zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:19

pharagirlke schreef:
De mensen die zelf beweren dat de jury hun proef niet eens gezien heeft mogen volgens mij eerst het vingertje op zichzelf wijzen :D Ik heb daar in een proef nl absoluut geen tijd voor omdat te zien.

De situatie die ik toen mee heb gemaakt was inderdaad niet als ruiter, maar toen ik als vrijwilliger meehielp. Maar goed, ook de ruiters konden het wel deduceren, overgrote fouten (verkeerde kant op bij een oefening, bokken uit verzet tegen het been, een volledige oefening in de verkeerde galop, dat soort dingen) werden meerdere keren gemist, dan heb je wel een redelijk idee dat de jury niet op zit te letten :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:25

Jouw uitleg doet me ergens aan denken. :D Heb ooit een jury gehad die bij contra (ik deed contra, het staat op video) als commentaar schreef "verkeerde galop"... Toen ik om uitleg ging vragen antwoord ie me heel serieus "jamaar, hij mag niet op linkergalop op de rechterhand he meiske" en hij keek me daarbij zo verbaast aan :') Later bleek dat hij normaal dat niveau niet jureerde. Moet ik daarom niet meer starten bij de beste man? Ik start met nog even veel plezier bij deze meneer nu met mijn paard... Op het niveau dat hij wel gewend is van te jureren :')

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:27

Ik rij ook wel een verkeerde galop ipv contra galop volgens mijn instucteur. :D Maar denk dat hij er dan iets anders mee bedoelt dan die jury!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:29

Ik had bij de ponies 1 jurylid waar ik echt niet meer bij wou starten. In die tijd moest je na de proef ook nog even bij de jury komen.
toen vertelde ze mij dat ik netjes gereden had en dat ze veel bewondering had voor mijn geduld met zo´n lastig pony. etc etc.
toen kwam de punten. Had ik nog net geen verliespunt. :D

Wedstrijden daarna kon ik ook op allerlei manieren een proef rijden maar ik kreeg gewoon altijd super lage punten.

het leuke is dat ik afgelopen weekend weer wedstrijd had en mijn ouders moet je nu eens kijken wie daar aan komt lopen. _O-
Dat was de jury. Ik had 176 met mijn paard. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:30

asjemenou schreef:
Ik rij ook wel een verkeerde galop ipv contra galop volgens mijn instucteur. :D Maar denk dat hij er dan iets anders mee bedoelt dan die jury!

:') Vrees ik ook :') Voordat ik het niveau startte reed ik ook regelmatig verkeerde galop ipv contra maar dat was echt in orde toen ik ging startte :') Heeft ons bloed zweet en tranen gekost maar uiteindelijk heeft hij vnl 8'en gescoord op dat onderdeel :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:33

pharagirlke schreef:
Jouw uitleg doet me ergens aan denken. :D Heb ooit een jury gehad die bij contra (ik deed contra, het staat op video) als commentaar schreef "verkeerde galop"... Toen ik om uitleg ging vragen antwoord ie me heel serieus "jamaar, hij mag niet op linkergalop op de rechterhand he meiske" en hij keek me daarbij zo verbaast aan :') Later bleek dat hij normaal dat niveau niet jureerde.

Is wel grappig, maar ook wel tamelijk knullig.

Citaat:
Moet ik daarom niet meer starten bij de beste man? Ik start met nog even veel plezier bij deze meneer nu met mijn paard...

Prima :) Je moet immers niets, en als het je niet uitmaakt kun je natuurlijk best blijven starten. En als je de wedstrijdervaring leuk vindt, of het rijden voor publiek, is het natuurlijk prima. Maar persoonlijk kan ik me voorstellen dat dat niet is waar je voor komt, rijden zonder feedback kunnen de mensen immers thuis ook. En als de frustratie groter is dan het plezier snap ik heel goed dat mensen gewoon niet starten, het is en blijft een hobby dus waarom zou je dingen doen die je alleen maar met een onbevredigd gevoel achterlaten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:40

Omdat dressuur rijden en wedstrijd rijden voor mij ook een klein stukje leren is. Niet leren hoe ik moet omgaan met paarden of hoe ik figuren moet rijden, die kan ik thuis ook echt wel rijden. Maar leren om kritiek te aanvaarden en naast me neer te leggen. Leren inspelen op onvoorziene omstandigheden, leren om gaan met stress en in zekere zin ook druk. Een stukje "levens"ervaring op doen. En nee, ik ben niet gefrustreerd, want in dit niveau jureert de beste man prima. :)

Ik heb bv ook een jury die me steevast 58% gaf, terwijl andere jury's, waaronder ook strenge nationale jury's constant rond de 66/67 zelfs tegen de 70% aan zaten. En hij doet nu, met mijn paard, exact hetzelfde, als ik hem zie zitten rijd ik gewoon zoals altijd, ik haal alles uit de kan en ik denk "ik ga gewoon door tot hij gewoon niet meer om me heen kan. Zo simpel is het.". Dat zijn proeven waarin ik zelfs het meest relaxed rijd. Wat het is weet ik niet, misschien ziet hij mijn rijstijl gewoon niet graag (kan helemaal, iedereen heeft een andere manier van rijden, wat ik goed vind kan een ander slecht vinden he.) , misschien zou hij graag mijn paard anders zien lopen (het is jammer dat ik nooit een gesprek ben kunnen aan gaan met hem. Hij is altijd vrij snel weer terug aan het jureren of al weg) óf misschien is hij niet gek van het type paarden dat ik onder mijn kont heb.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:48

Ik heb me nog nooit afgemeld voor een bepaald jurylid.
Echter moet ik wel altijd even slikken bij 2 namen.
Ik ben er nog steeds niet achter wat die mensen precies willen zien :n iig naar een wp kan ik fluiten :+

Overigens kreeg ik ook eens de opmerking:
Je rijdt hardstikke netjes, stuurt je pony keurig rond maar dat beestje zit gewoon aan zn top. Daarom krijg je geen winstpunt.
Bedankt :Y)
Ik rij het maximale uit mijn pony maar omdat hij 'de' bewegingen niet heeft kan ik zonder wp weer naar huis?
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 17-08-09 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:50

:') Dát heb ik dus wel Pion; ik heb idd een paar juryleden waarvan ik me af vraag wat ze nou in godsnaam willen zien. :D Uitleggen doen ze het niet dus ik zal het zelf moeten uitzoeken :')

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:57

ik meld me ook nooit af, nu moet ik zeggen dat ik ook niet kijk naar de namen van de jury.
ik denk dat het ook verschil uit maakt of je in de lagere klasse start of hoger.
of denken jullie daar niet zo over?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:59

Nee dat denk ik eerlijk gezegd niet... Kan je uitleggen waarom je dat denkt? (misschien dat ik me er dan wel in zekere zin in kan vinden :) )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:29

pharagirlke schreef:
Omdat dressuur rijden en wedstrijd rijden voor mij ook een klein stukje leren is.

Dat is prima, als dat zo is. Maar dat hoeft op die manier natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Jij maakt jouw keuzes daarin, maar ik kan een andere keuze ook prima begrijpen. Ik zou zelf niet zo de behoefte hebben om te leren omgaan met zinloze, ongefundeerde opmerkingen. Ik zou mezelf zeker wel gaan ergeren aan het feit dat een grote organisatie zulke slechte kwaliteit levert. Ik zou het plezier van het rijden beslist niet op vinden wegen tegen die dingen, en vind het minstens zo belangrijk om te blijven kiezen voor wat ik echt wil. En dat betekent ook op de juiste momenten bedenken dat ik iets niet hoef te doen, omdat ik helemaal niets opschiet met allerlei onzinnige frustratie. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:30

Je gaat er in het leven anders nog meer dan genoeg mee te maken krijgen, vroeg geleerd is oud gedaan. Ik zeg ergens eerder in dit topic ook al dat ik begrijp dat anderen het niet doen. Ik zou het alleen zelf niet doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:38

pharagirlke schreef:
Je gaat er in het leven anders nog meer dan genoeg mee te maken krijgen, vroeg geleerd is oud gedaan.

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom denk je dat ik daar meer dan genoeg mee te maken ga krijgen? Op basis van de levenservaring die jij meer zou hebben dan ik?

Ik heb eerder ervaren dat het (voor mij) juist veel fijner is om dat soort onzinnige frustratie lekker langs me heen te laten gaan, ipv me daar tegen te harden. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:46

Waar zeg ik dat ik me er tegen wil harden? Ik zeg dat ik er mee om wil kunnen gaan en het naast me neer wil leren leggen. Ik zeg ook nergens dat jij minder levenservaring hebt :? Wil je ontkennen dat je er veel mee te maken krijgt overigens?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:54

pharagirlke schreef:
Waar zeg ik dat ik me er tegen wil harden? Ik zeg dat ik er mee om wil kunnen gaan en het naast me neer wil leren leggen.

Het naast je neerleggen vind ik ook een vorm van 'je ertegen harden', een vorm die ik dus niet teveel deel van mijn gedrag wil maken.

Citaat:
Ik zeg ook nergens dat jij minder levenservaring hebt :?

Nee, daarom vraag ik het :) Waarom denk jij dat ik er in mijn leven nog veel mee te maken zal krijgen?

Citaat:
Wil je ontkennen dat je er veel mee te maken krijgt overigens?

Ja, dat wil ik ontkennen ja :j Helemaal vermijden doe je het uiteraard niet, natuurlijk niet. Maar ik probeer echt de situaties en de mensen op te zoeken die wat waardevols toevoegen, en dat lukt meestal goed. Ik kies er echt bewust voor om me terug te trekken als ik denk dat de positieve dingen die ik eruit kan halen niet opwegen tegen de negatieve dingen, en dat bevalt me buitengewoon goed :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:57

Omdat het leven nu eenmaal niet altijd gaat zoals je het wilt, doelloze kritiek zal je altijd blijven houden. Er zijn altijd mensen die gefrustreerd genoeg zijn, en nee, ik ga echt niet mijn leven aanpassen om ze te ontwijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:58

pharagirlke schreef:
Omdat het leven nu eenmaal niet altijd gaat zoals je het wilt, doelloze kritiek zal je altijd blijven houden.

Ik heb de ervaring dat ik daar veel invloed op kan hebben :) Dus die invloed gebruik ik ook van harte :)

Citaat:
Er zijn altijd mensen die gefrustreerd genoeg zijn, en nee, ik ga echt niet mijn leven aanpassen om ze te ontwijken.

Ik wel :j Daar wordt mijn leven namelijk een stuk fijner door :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:59

Ik niet, en dat is mijn keuze. Ik leef om te leven, niet om mezelf te kort te doen om anderen te laten leven zoals het hen uit komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:01

pharagirlke schreef:
Ik niet, en dat is mijn keuze. Ik leef om te leven, niet om mezelf te kort te doen om anderen te laten leven zoals het hen uit komt.

Maar dan heb je mijn woorden niet begrepen. Ik vind namelijk dat ik mijzelf tekort doe als ik mezelf in negatieve, frustrerende omgevingen plaats die ik ook kan vermijden. Daarmee leef ik beslist niet hoe het anderen uitkomt hoor :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:12

Kan me heel goed vinden in ShadowO, als je van te voren al weet dat je ervan baalt, waarom blijven doen? Ik leef op van positieve dingen in het leven. Ik kan wel omgaan met negatieve dingen, maar ik leer meer van de positieve dingen.

Ik begrijp wel dat jij dat zegt pharagirlke, want je leert er uiteindelijk ook wel van, het is alleen niet mijn favoriete manier van leren.

Er is één jury in de regio waar ik niet bij start. Die was zo onrechtvaardig dat zelf het secretariaat van de betreffende wedstrijd naar mij toe is gekomen om te zeggen dat dit niet kon, en verder deze jury ook niet meer heeft uitgenodigd. Onrespectvol, laat ik het daar op houden... Tsja, dat heeft niets te maken met lage punten of kritiek of niet, maar meer op de manier waarop. Verder kijk ik altijd wel welke jury ik heb, maar ik heb nog niet iets meegemaakt waarvan ik denk, bij die start ik niet meer... Nou is mijn wedstrijdervaring ook absoluut nog niet lang :D