Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tessie1985 schreef:als je je afmeld vanwege dat je die jury niet tof vind, vind ik best wel laf
en als je niet tegen commentaar kunt doe dan ook niet mee!
Ik heb daar in een proef nl absoluut geen tijd voor omdat te zien. pharagirlke schreef:De mensen die zelf beweren dat de jury hun proef niet eens gezien heeft mogen volgens mij eerst het vingertje op zichzelf wijzenIk heb daar in een proef nl absoluut geen tijd voor omdat te zien.
Heb ooit een jury gehad die bij contra (ik deed contra, het staat op video) als commentaar schreef "verkeerde galop"... Toen ik om uitleg ging vragen antwoord ie me heel serieus "jamaar, hij mag niet op linkergalop op de rechterhand he meiske" en hij keek me daarbij zo verbaast aan
Later bleek dat hij normaal dat niveau niet jureerde. Moet ik daarom niet meer starten bij de beste man? Ik start met nog even veel plezier bij deze meneer nu met mijn paard... Op het niveau dat hij wel gewend is van te jureren
Maar denk dat hij er dan iets anders mee bedoelt dan die jury!
asjemenou schreef:Ik rij ook wel een verkeerde galop ipv contra galop volgens mijn instucteur.Maar denk dat hij er dan iets anders mee bedoelt dan die jury!
Vrees ik ook
Voordat ik het niveau startte reed ik ook regelmatig verkeerde galop ipv contra maar dat was echt in orde toen ik ging startte
Heeft ons bloed zweet en tranen gekost maar uiteindelijk heeft hij vnl 8'en gescoord op dat onderdeel
pharagirlke schreef:Jouw uitleg doet me ergens aan denken.Heb ooit een jury gehad die bij contra (ik deed contra, het staat op video) als commentaar schreef "verkeerde galop"... Toen ik om uitleg ging vragen antwoord ie me heel serieus "jamaar, hij mag niet op linkergalop op de rechterhand he meiske" en hij keek me daarbij zo verbaast aan
Later bleek dat hij normaal dat niveau niet jureerde.
Citaat:Moet ik daarom niet meer starten bij de beste man? Ik start met nog even veel plezier bij deze meneer nu met mijn paard...
Je moet immers niets, en als het je niet uitmaakt kun je natuurlijk best blijven starten. En als je de wedstrijdervaring leuk vindt, of het rijden voor publiek, is het natuurlijk prima. Maar persoonlijk kan ik me voorstellen dat dat niet is waar je voor komt, rijden zonder feedback kunnen de mensen immers thuis ook. En als de frustratie groter is dan het plezier snap ik heel goed dat mensen gewoon niet starten, het is en blijft een hobby dus waarom zou je dingen doen die je alleen maar met een onbevredigd gevoel achterlaten?
iig naar een wp kan ik fluiten 
Dát heb ik dus wel Pion; ik heb idd een paar juryleden waarvan ik me af vraag wat ze nou in godsnaam willen zien.
Uitleggen doen ze het niet dus ik zal het zelf moeten uitzoeken
) pharagirlke schreef:Omdat dressuur rijden en wedstrijd rijden voor mij ook een klein stukje leren is.
pharagirlke schreef:Je gaat er in het leven anders nog meer dan genoeg mee te maken krijgen, vroeg geleerd is oud gedaan.
Wil je ontkennen dat je er veel mee te maken krijgt overigens? pharagirlke schreef:Waar zeg ik dat ik me er tegen wil harden? Ik zeg dat ik er mee om wil kunnen gaan en het naast me neer wil leren leggen.
Citaat:Ik zeg ook nergens dat jij minder levenservaring hebt
Waarom denk jij dat ik er in mijn leven nog veel mee te maken zal krijgen?Citaat:Wil je ontkennen dat je er veel mee te maken krijgt overigens?
Helemaal vermijden doe je het uiteraard niet, natuurlijk niet. Maar ik probeer echt de situaties en de mensen op te zoeken die wat waardevols toevoegen, en dat lukt meestal goed. Ik kies er echt bewust voor om me terug te trekken als ik denk dat de positieve dingen die ik eruit kan halen niet opwegen tegen de negatieve dingen, en dat bevalt me buitengewoon goed
pharagirlke schreef:Omdat het leven nu eenmaal niet altijd gaat zoals je het wilt, doelloze kritiek zal je altijd blijven houden.
Dus die invloed gebruik ik ook van harte 
Citaat:Er zijn altijd mensen die gefrustreerd genoeg zijn, en nee, ik ga echt niet mijn leven aanpassen om ze te ontwijken.
Daar wordt mijn leven namelijk een stuk fijner door
pharagirlke schreef:Ik niet, en dat is mijn keuze. Ik leef om te leven, niet om mezelf te kort te doen om anderen te laten leven zoals het hen uit komt.