Mijn dochter kreeg, bijna een jaar geleden, toen ze net 5 was haar shetlander. Ze rijdt er gemiddeld 3x per week op en dat gaat super. Ze is inmiddels 6 en doet mee met aan de onderlinge wedstrijden op stal (ook toen ze 5 was al). Uiteraard heeft ze nog veel begeleiding nodig maar ze pikt het allemaal super op. Ze is er nu 2x afgevallen en dat vind ik niet schrokkend. Zij en de pony zijn echte maatjes! Heb overigens voor ik de shetlander kocht eerst bij een arts geinformeerd of het wel verstandig was gezien haar jonge leeftijd. De arts zei dat ze wel extreem veel moest rijden om er echt lichamelijk problemen aan over te houden. Een uurtje per dag zag hij niet als een risico. Mijn zoontje van 2 jaar zit er overigens ook al regelmatig op. Die moet ik nog vasthouden, maar vind het ook al helemaal geweldig en wil eigenlijk het liefst heel hard...
Zelf ben ik op mijn 9e begonnen, eerder mocht ik niet. Ik ben er bijna 10 jaar uit geweest en sinds 2 jaar weer begonnen zodoende is het virus ook op mijn dochter overgegaan...