Denk dat ze daar wel rekening mee houden
met het algemene tempo
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Denk dat ze daar wel rekening mee houden
met het algemene tempo
amir schreef:Hm Beschuldigde richtingen richting bepaalde maneges is niet zo netjes.
Manege Bakker zorgt goed voor zijn paarden en ja het zijn niet moeders mooiste of super goede dresuurpaarden maar als je kijkt hoe lang de paarden er gemiddeld staan kan ik niet zeggen dat ze het zo slecht hebben hoor. Tja en paarden die niet geschikt meer zijn dat is logisch die gaan weg. Dat kan na een maand zijn maar ook na 18 jaar.
maargoed, engels lijkt me dan makkelijker
) welke manege raden jullie dan aan of maakt dat niet uit?
amir schreef:Manege Bakker koopt de paarden zover ik weet via een handelaar en tja daar kunnen best wel eens wat mindere paarden vandaan komen waar ze de voorgeschiedenis niet van weten. Maar of dat nou willens en wetens is zoals jij zegt???!!!! Er zijn zat paarden die voorheen onhandelbaar of afgekeurd zijn bijvoorbeeld voor de sport maar nog jaren meelopen in de manege hoor en ook nog nergens last van hebben.
Brendariss schreef:amir schreef:Manege Bakker koopt de paarden zover ik weet via een handelaar en tja daar kunnen best wel eens wat mindere paarden vandaan komen waar ze de voorgeschiedenis niet van weten. Maar of dat nou willens en wetens is zoals jij zegt???!!!! Er zijn zat paarden die voorheen onhandelbaar of afgekeurd zijn bijvoorbeeld voor de sport maar nog jaren meelopen in de manege hoor en ook nog nergens last van hebben.
Als een paard van mijn oude manege, wat daar niet meer in de simpele lessen in de bak kan lopen, doorverkocht wordt aan manege Bakker (rechtstreeks) is dat mijns inziens willens en wetens.
Als een uurtje per dag simpele manegelessen lopen al niet kan, dan kan een strandrit volgens mij al helemaal niet!
Maar helaas zag mijn oude manege eigenaar dat er nog wat winst op te behalen viel, heeft hem verkocht aan manege bakker,via hen is hij ingespoten oid waardoor hij ff een tijdje niet meer kreupel liep en mee kon met de strandritten.
Kun je dat van dat inspuiten bewijzen of was je erbij en heb je erbij gestaan toen het paard werd verkocht, dat je het zo zeker weet allemaal?Sientje schreef:Wat een aparte wending krijgt dit topic...Kun je dat van dat inspuiten bewijzen of was je erbij en heb je erbij gestaan toen het paard werd verkocht, dat je het zo zeker weet allemaal?
Van oudsher ben ik ook niet gelijk de grootste fan van Bakker, maar inderdaad als je zulke beschuldigingen doet op een openbaar forum, moet je wel heel zeker weten dat wat je zegt feitelijk klopt.
Ik vind qua belasting voor het paard overigens een 'simpele manegeles' vaak een stuk pittiger dan een rit naar het strand, heb zat manegepaarden gekend die niet in de bak maar wel buiten liepen.
Brendariss schreef:Denk je dat ik dat niet gedaan heb, mijn oude manegehouden een schop onder zn hol geven? Tuurlijk wel goed lezen meissie, er staat toch dat die oude manegehouder van mij ook dacht dat er nog wat geld te halen viel !
Ben er ook niet voor niets weg met mijn eigen paard!
En dat mn oude manegehouder eerlijk heeft gezegd dat ie wat mankeerde op moment van verkoop weet ik wel zeker, aangezien hij vaker zulke paarden heeft verkocht aan Bakker.
En over dat inspuiten tsja dat vind ik zoiezo al niks. Als een DA zegt dat ze niet meer kunnen lopen in de les, waarom laat je hem dan inspuiten terwijl je weet dat ie zich in die tijd alleen maar meer overbelast en het beessie daarna miss nog wel meer pijn lijdt nadat de spuit uitgewerkt is?
Nogmaals tis niet mn bedoeling om hier ruzie te zoeken/een manege helemaal zwart te maken. ik uit alleen mn boosheid over wat er met sommige paarden gebeurt en dat ik namen noem tsja daar hebben ze t zelf aan te danken toch???
Brendariss schreef:Ben idd gaan kijken toen we hoorden waar ie heen was gegaan, en hij liep als een trein, terwijl ie 2 weken ervoor bij mn oude manege stokkreupel liep, ra ra hoe kan dat?